Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » Przerywacz... ;(( Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Przerywacz... ;((
PostWysłany: Wto 8:48, 08 Cze 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Witajcie. Mam znów komplikacje z moją jawą. Mianowicie napiszę to dosyć obszernie, żeby już to pożądnie zrobić.

Moja jawka już w tamtym roku nie działała nie wiadomo co jej było a zima się zbliżała więc sobie przestała tak nie działająca. Na wiosnę zaprowadziłem ją z kolegą do niego na remont(bo u mnie nie było za bardzo gdzie) Rozebraliśmy ją w drobny mak, każde części osobno, oczywiście silnik tylko został wyjęty z ramy. W silniku nic nie było ruszane leżał sobie przykryty szmatami, a przed założeniem do ramy trochę go wyczyściłem tylko z kurzu i innego syfu. ZAŁOŻONE.

1 Próba odpalenia.

Jawka ynn ynn nie jedzie. Kolega zobaczył co z iskrownikiem. I strasznie iskrzyło na platynkach (Czyli Przerywacz), padło na kondesator. A że miałem zakupiony nową czeską TESLĘ jak kiedyś wspominałem, to zawiozłem mu i założył. Już nie iskrzyło lecz dalej nie chciała palić. Patrzymy a tu wogóle iskry nie było to była. Więc sprawdzaliśmy świecę. Moje 2x F75 okazało się że nie chcą działać (Jedna niby prawie nówka) I tata kolegi zapożyczył mi F95 jeszcze od malucha bo z 7-8 lat temu miał. Świeca okazała się elegancka. Jawka pali. Przejechałem się z jakieś 500 m ale nie trzymała obrotów, w dodatku świateł nie miałem. Wracam na podwórko kolegi i jego tata ustawił mi tą blaszkę pływakową, choć tera jak działa to jak się nei zagrzała to gasła na wolnych. (Regulację się kłaniają, ale od 1 kopa pali) Smile

2. Światła i przerywacz.

Postanowiliśmy do pobliskiej wsi podjechać do pana co zajmuję się naprawami motorków. Zajeżdżamy a on kulturalnie (chcieliśmy żeby popatrzył co jest, bo kasy "0") Jego syn (elektryk) zrobił mi światła) ale jawka nie chcę palić. Patrzymy w iskrowniku a tam te 2 tyki co powinny iść | | szły |\ zestożkowały się. Kolega pojechał po mój przerywacz, pan mi wszystko założył i cacy.(Wyrównał mi pilnikiem stary przerywacz żeby znow działał na zapas) Jawka z 20 km pochodziła. Potem jadę z kolegą gdzieś tam a mi zgasła. Patrzymy próbujemy palić nic. W końcu za dekiel od iskrownika. Patrzymy a tam malutka kostka odłamała się (CÓż takie polskie części) Kolega mnie podcholował ale i tak z 1.5 km pchałem.
[link widoczny dla zalogowanych]
3. Wymiana.
Założyłem stary przerywacz, ale tą część co była dobra wiecie która ta bez tej kostki zostawiłem nową bo miała więcej tej blaszki więc jak tamta była spiłowana no lekko jeszcze \ więc miała się wyrobić. Zrobiłem może z 15 km no może 20 i jadę z kumplem do siebie z jakieś 300 m jeszcze i gaśnie. A proopo wogóle jakby mocy na trójce nie miała (cały czas jak założyłem 2 przerywacz, ale myślałem że to dlatego że się wyrabia tamta część by były równe "\\" albo "||" to jak mi taki pan co kiedyś autami się zajmował że tak się wyrobi. Zachodzę na podwórek rozbieram dekiel a tam nie uwieerzycie co tatme blaszki się wyrobiły prawie a kosteczka ta ze starego co tyle lat był buch i niema. CO JEST? Przecież poprawnie wszystko zostało założone. Tak jak tu:
[link widoczny dla zalogowanych]

ps. Zdjęcia nie mojego autorstwa <z>.

Przepraszam że tak obszernie piszę lecz nie wiem co jest a nie chcę kolejnych 16 zł w błoto wyrzucać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:08, 08 Cze 2010
Rafalzo
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna


A zrób zdjęcie krzywki. Być może coś z nią nie tak. A nasmarowałeś ją w ogóle? Namocz filc olejem, krzywkę cieniutko nasmaruj towotem. Co do tego problemu na trzecim biegu... Na pozostałych idzie dobrze? Jeśli tak to być może masz gdzieś nieszczelność w układzie ssacym, masz brudny filtr powietrza, zawalony tłumik nagarem lub już zużyty silnik, zbyt słabą kompresję.

PS:
Używaj na przyszłość przecinków, bo trzeba ten tekst przeczytać z 3 razy żeby cokolwiek zrozumieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:23, 08 Cze 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


A sorki za te przecinki ale rano przed szkołą pisałem. Mam już nowy przerywacz zakupiony. Teraz tak krzywka, to jest to coś co mi się ułamało? Co trzeba nasmarować TAWOTEM? I gdzie jest ten filc ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:36, 08 Cze 2010
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


krzywka to jest takie małe gówno po którym ślizga się młoteczek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:40, 08 Cze 2010
Requiemm
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


rutkowski napisał:
krzywka to jest takie małe gówno po którym ślizga się młoteczek
Trafnie ujete..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:40, 08 Cze 2010
Rafalzo
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna


A filc to ta gąbeczka, która smaruje krzywkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:19, 08 Cze 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


Ej no ta gąbeczka to wiem ale jakoś ja chyba ciężko kapujący człowiek bo to jest któreś te wyżłobienie? Co jest | | ?

TO chyba jednak to z fotki. Tam co ta śruba jest.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joker dnia Wto 18:26, 08 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:17, 08 Cze 2010
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Tak to jest krzywka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:11, 08 Cze 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


I w tą dziurkę dać smaru? Jak mniemam, tylko jak się do niej dostać skoro tam jest ta śrubka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:14, 08 Cze 2010
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


weź smaru na palec odrobinę i posmaruj krzywkę od zewnątrz tam gdzie młoteczek dotyka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:30, 08 Cze 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


a panowie koledzy i nie liczne koleżanki Mr. Green Młoteczek to to cudeńsko co mi się łamię?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:33, 08 Cze 2010
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


tak


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:39, 08 Cze 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


I to się łamało bo nie nasmarowane? czyli rozumiem że muszę tu gdzie dotyka młoteczek posmarować smarem tą wierzchnią część i tą gąbeczkę olejem (Luxem Mr. Green) potraktować? I co ile czasu od razu to dosmarowywać troszku i tego oleju na tą gąbeczkę , bo mnie ciekawiło czemu ona taka usyfiona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:50, 08 Cze 2010
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Kilka kropli oleju na filc wystarczy, powierzchnia krzywki powinna być idealnie gładka.
Najlepiej wypoleruj ją drobnym papierem ściernym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:52, 08 Cze 2010
Rafalzo
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna


Olejem moczysz filc (gąbeczkę), a towotem leciutko smarujesz samą krzywkę od strony zewnętrznej, czyli tam gdzie styka się z młoteczkiem. Według serwisówek tą czynność powinno się robić co około 2000-3000km ale jak sam już widzisz nie jest to trudna sprawa, więc rób częściej, a będzie chodzić. Towotu daj naprawdę mało, jedynie cienką wartewkę. Za to filc możesz solidnie skropić.

Tylko uważaj żebyś nie upaćkał olejem styków elektrycznych, cewek i samych styków przerywacza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przerywacz... ;((
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin