| Remont silnika | |
Wysłany: Śro 22:15, 21 Sie 2013 |
|
|
Zawi |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 21 Maj 2013 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cześć,
od wiosny męczyłem się z Jawką, była regulowana sto razy przeze mnie i stu fachowców. To niewiele dawało, potem zaczęliśmy zaglądać do silnka i wychodzi na to, że jest po prostu już na maksa wyjechany. Planuję go wyremontować. Można to pociągnąć na dwa sposoby.
Jeden to po prostu kupienie jakiś dwóch używanych i złożenie czegoś działającego.
Drugi to kupienie nowych części i zrobienie wszystkiego na nowo. Jeżeli chodzi o części to wszystko wygląda na chińszczyznę i nie wiem czy w ogóle będzie śmigało jak to złożę do kupy. Są w końcu np takie zestawy: [link widoczny dla zalogowanych]
co radzicie? złożyć silnik z używanych części czy chińskich nówek? Ewentualnie których chińskich części szczególnie się wystrzegać?
No chyba że ktoś ma do sprzedania dobry silnik
pozdrawiam
Zawi |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 22:39, 21 Sie 2013 |
|
|
plusminus |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 24 Lip 2013 |
Posty: 33 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ani jedna ani druga wersja nie jest poprawna.. Silnik pierw rozbierz, wszystko wyczyść i zrób weryfikację części. Łożyska i simeringi kup w hurtowni, najlepiej znanych firm. Wał zapewne będzie nadawał się do dalszej eksploatacji, wystarczy zmienić w nim korbowód. Głowicy nie ma sensu zmieniać, w cylindrze wystarczy zrobić szlif, wcześniej kupując tłok o większym nominale (najlepiej poszukać na czeskiego tłoka z epoki, trafiają się takie). Tarcze sprzęgłowe raczej kupi się tylko te ówczesne, ale to nie jest takie ważne. Uszczelki wyciąć najlepiej z gambitu, kręgielitu (arkusz na cały silnik to koszt około 10-15zł). Reszta części już zależy od silnika, ale po takim remoncie i prawidłowym jego złożeniu i regulacji będzie jeździł wiele tysięcy km. Oczywiście rozbierając silnik należy użyć ściągaczy, których zrobienie może trwać około 30 minut, a ułatwi rozbiórkę silnika z gwarancją, ze się jego nie zniszczy. Tak samo przy wciskaniu łożysk jak i składaniu silnika, najlepiej robić to na ciepło, tak aby części się dobrze ułożyły. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 17:18, 23 Sie 2013 |
|
|
wojtek1998 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Wrz 2012 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ewentualnie jak chcesz z nowych części to lepiej ten zestaw: [link widoczny dla zalogowanych]
Głowicę raczej masz dobrą ,a jest sporo taniej.Sam jeżdżę na takim i jest wszystko w porządku jeśli chciałbyś jakichś wskazówek dotyczących eksploatacji tych części to pisz na pw. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:10, 23 Sie 2013 |
|
|
Banan17 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 28 Lip 2013 |
Posty: 205 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chlebna Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak jak piszą koledzy wyżej nie kupuj chińskich zamienników bo długo to nie pojeździ cylinder daj do szlifu wał do regeneracji łożyska kup jakieś dobrej firmy aa co do części elektrycznych to raczej i chińszczyzna będzie taki kondensator czy platynki to według mnie dużej różnicy nie robią choć mogę się mylić |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 8:50, 24 Sie 2013 |
|
|
route66 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 24 Gru 2011 |
Posty: 292 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ogólnie to łożyska można mieć SKF na zamówienie tak jak w przypadku simsona z tym że do simsona są już produkowane kondensator nie robi różnicy instalacja (kabelki) z resztą też sam położyłem instalacje z allegro i nie mam problemów a reszta tak jak Banan napisał |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 10:08, 26 Sie 2013 |
|
|
Zawi |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 21 Maj 2013 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
dzięki chłopaki za pomoc, będę dawał znać o postępach i ewentualnych problemach
pozdrawiam!
Zawi |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:24, 26 Sie 2013 |
|
|
wojtek1998 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Wrz 2012 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Swoją drogą nie renomy wałów po regeneracji z chińskim korbowodem wyjaśni ktoś? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|