Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » rozpołowienie silnika Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
rozpołowienie silnika
PostWysłany: Pią 0:15, 23 Cze 2006
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


Witam, 2 miesiące temu kupiłe jawke 50 typ 20 czyli skuter. Moge na niej jezdzic ale strasznie głośno chodzi silnik. Czy warto jest rozłożyć silnik na części perwsze i zobaczyć co i jak w nim wyglada. Nie jsetm pierwszym wlascicielem a histroi silnika nie znam. POZDRAWIAM


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:01, 23 Cze 2006
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


najpierw zobacz czy tłumik szczelny
dopiero jak będzie słaba to zrob generalke


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:13, 23 Cze 2006
lukaszek56
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 873
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Białystok


tłumik tu nie ma nic do żeczy jak on mówi że coś w silniku lata to coś musi być może coś za skrzynią jak tobie bieg 3 nie wchodzi znaczy wyskakuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:32, 23 Cze 2006
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


to rozpoławiaj
od wczoraj na stronie są zdjęcia jak złożyć skrzynie więc nie powinno być problemu jak reszte zapamiętasz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:12, 23 Cze 2006
enkil
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łysa óra


moim zdaniem powinieneś zmienić olej, wyczyścić tłumik (dokładnie), zalać świeżej mieszanki, i przeczyścić gaźnik. jak to nie pomoże to zdejmij cylinder, sprawdź pierścienie i sprawdź czy nie ma luzów na korbowodzie. a ha na początwk sprawdź czy nie masz dziury w tłumiku lub kolanku. Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:25, 24 Cze 2006
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


tłumik czyściłem nie czyściłem jeszcze kolanka, ale obawiam się że to coś ze skrzynią. Poza tym jak jadę to z prawej strony motoru mam dziwne stukanie, nie jest ona regularne stuka w zasadzie kiedy chce. myslalem ze to moze obudowa, ale okazuje sie ze nie. Może to jest kwestia tego ze jest krzywa zebatka przednia łańcuhca napęowego, ale musze sprawdzic czy jest krzywa, albo cos w silniku. w sumie to moc ma i jezdzi. Głośno pracuje i mnie to drażni, no i ten 3 bieg jak nie przytrzymam to przy duzych obrotach wyskakuje. mam rozkladac ten silnik czy nie warto??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:49, 24 Cze 2006
Kozioł
Administrator
Administrator

 
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa


Warto. Wymienisz wszystkie zużyte części i nie będzie cię lewa noga boleć po dłuższej jeździe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:09, 30 Cze 2006
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


witam znowu w tym temacie. zaczałem grzebać w silniku, ale jeszcze go nie rozpołowiłem. od strony sprzęgła jest raczej ok, chyba że drobny luz na tej dużej zębatce to jest wada i nie powino tego być. natomiast z drugiej strony od strony iskrownika jest chyba większy problem. ta cała mała zębatka która przekazuje napęd z silnika na łańcuch i dalej na koło się rusza, rusza sie razem z tym wystjącym bolcem na którym się znajduje i w który wchodzi ten pręcik od sprzegła. czy ta zębatka powinna mieć luz czy nie powinna się wogóle gibać?? jeżeli ten luz jest usterką to co muszę wymienić i czy wymiana jakichś części łączy się z rozpołowieniem silnika?? czekam na pomoc!!!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:53, 30 Cze 2006
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


To na 100 % wyrobione łożysko Idea Confused Jak rozpoławiasz to wymień wszyskie łożyska i zimeringi Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:32, 30 Cze 2006
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


ale żeby wymienić łożyska to muszę rozpoławiać silnik?? czy na sprzęgle ma być luz??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:49, 30 Cze 2006
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


Musisz jak chcesz wymienić łożyska a na tym od sprzęgła nie powinno byc luzu Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:56, 30 Cze 2006
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


czyli cały silnik jest do rozłożenia na części pierwsze Sad a ile mniej wiecej może mnie kosztować wymiana wszystkich łożysk i gdzie je dostanę?? jeszcze nigdy nie rozkładałem silnika więc czy mam się czego obawiać, na co powinienem zwrócić uwagę. i jeszcze jedna sprawa przy okazji w czym mam myć poszczególne części i czy w ogóle je myć?? w czym umyć iskrownik?? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:28, 30 Cze 2006
enkil
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łysa óra


części najlepiej myć w benzynie ale czystej, bez oleju. iskrownik także (najlepiej używając pędzelka) tylko trzeba go dokładnie wytrzeć i wysuszyć. Rozkładając silnik po raz pierwszy należy pamiętać jak dokłednie były poskładane poszczególne części lub zrobić sobie ich zdjęcia. Wszystkie potrzebne łożyska i uszczelniacze powinieneś bez problemu dostać w każdym klepie z częściami do motocykli. kup od razu komplet uszczelek i nowe pierścienie, tylko nie bież najtańszych bo są do niczego, najlepsze są czeskie lub niemieckie. Jeżeli nie czujesz się zbyt pewnie przy rozkładaniu silnika to poproś o pomoc kogoś kto się na tym zna będziesz miał pewność że silnik będzie dobrzezłożony.
Więcej chyba ci nie doradę, pozdrawiam , nerka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:32, 30 Cze 2006
suamerk
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA


myślę że rozłożyć to rozłoże niestety nikogo nie znam kto pomógłby mi go złożyć Sad a o jakich uszczelkach i pierścieniach mowisz?? bo ja myslałem o wymanie łożysk i simeringów, a cześci czeskie ciezko dostac Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:42, 30 Cze 2006
enkil
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łysa óra


Przy rozkładaniu silnika zwrócisz uwagę że są tam uszczelki składając silnik nie możesz dać tych starych tylko należy założyć nowe. co do pierścieni to miałem na myśli te które są na tłoku, bo jeżeli już rozkładasz silnik to przy okazji je należy też wymienić . I od razu dokładnie wyszyść i wypoleruj wszystkie części (szczególnie komorę korbowodu, kanały w cylindrze, głowicę i wnętrze tłoka) ale to na końcu, przed samym złożeniem. Acodo czeskich części to musisz poszukać sklepu w którym mają części do starych maszyn a nie do skuerów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rozpołowienie silnika
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 6  
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin