| rozpołowienie silnika | |
Wysłany: Pią 0:15, 23 Cze 2006 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam, 2 miesiące temu kupiłe jawke 50 typ 20 czyli skuter. Moge na niej jezdzic ale strasznie głośno chodzi silnik. Czy warto jest rozłożyć silnik na części perwsze i zobaczyć co i jak w nim wyglada. Nie jsetm pierwszym wlascicielem a histroi silnika nie znam. POZDRAWIAM |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Pią 1:01, 23 Cze 2006 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
najpierw zobacz czy tłumik szczelny
dopiero jak będzie słaba to zrob generalke |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 12:13, 23 Cze 2006 |
|
|
lukaszek56 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 873 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Białystok |
|
|
|
|
|
|
|
|
tłumik tu nie ma nic do żeczy jak on mówi że coś w silniku lata to coś musi być może coś za skrzynią jak tobie bieg 3 nie wchodzi znaczy wyskakuje |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 12:32, 23 Cze 2006 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
to rozpoławiaj
od wczoraj na stronie są zdjęcia jak złożyć skrzynie więc nie powinno być problemu jak reszte zapamiętasz |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 22:12, 23 Cze 2006 |
|
|
enkil |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2006 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łysa óra |
|
|
|
|
|
|
|
|
moim zdaniem powinieneś zmienić olej, wyczyścić tłumik (dokładnie), zalać świeżej mieszanki, i przeczyścić gaźnik. jak to nie pomoże to zdejmij cylinder, sprawdź pierścienie i sprawdź czy nie ma luzów na korbowodzie. a ha na początwk sprawdź czy nie masz dziury w tłumiku lub kolanku. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 12:25, 24 Cze 2006 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
tłumik czyściłem nie czyściłem jeszcze kolanka, ale obawiam się że to coś ze skrzynią. Poza tym jak jadę to z prawej strony motoru mam dziwne stukanie, nie jest ona regularne stuka w zasadzie kiedy chce. myslalem ze to moze obudowa, ale okazuje sie ze nie. Może to jest kwestia tego ze jest krzywa zebatka przednia łańcuhca napęowego, ale musze sprawdzic czy jest krzywa, albo cos w silniku. w sumie to moc ma i jezdzi. Głośno pracuje i mnie to drażni, no i ten 3 bieg jak nie przytrzymam to przy duzych obrotach wyskakuje. mam rozkladac ten silnik czy nie warto?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 17:49, 24 Cze 2006 |
|
|
Kozioł |
Administrator |
|
|
Dołączył: 16 Lut 2006 |
Posty: 911 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Warto. Wymienisz wszystkie zużyte części i nie będzie cię lewa noga boleć po dłuższej jeździe. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 0:09, 30 Cze 2006 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
witam znowu w tym temacie. zaczałem grzebać w silniku, ale jeszcze go nie rozpołowiłem. od strony sprzęgła jest raczej ok, chyba że drobny luz na tej dużej zębatce to jest wada i nie powino tego być. natomiast z drugiej strony od strony iskrownika jest chyba większy problem. ta cała mała zębatka która przekazuje napęd z silnika na łańcuch i dalej na koło się rusza, rusza sie razem z tym wystjącym bolcem na którym się znajduje i w który wchodzi ten pręcik od sprzegła. czy ta zębatka powinna mieć luz czy nie powinna się wogóle gibać?? jeżeli ten luz jest usterką to co muszę wymienić i czy wymiana jakichś części łączy się z rozpołowieniem silnika?? czekam na pomoc!!!!!!!!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 9:53, 30 Cze 2006 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
To na 100 % wyrobione łożysko Jak rozpoławiasz to wymień wszyskie łożyska i zimeringi |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 10:32, 30 Cze 2006 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
ale żeby wymienić łożyska to muszę rozpoławiać silnik?? czy na sprzęgle ma być luz?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 10:49, 30 Cze 2006 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Musisz jak chcesz wymienić łożyska a na tym od sprzęgła nie powinno byc luzu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 10:56, 30 Cze 2006 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
czyli cały silnik jest do rozłożenia na części pierwsze a ile mniej wiecej może mnie kosztować wymiana wszystkich łożysk i gdzie je dostanę?? jeszcze nigdy nie rozkładałem silnika więc czy mam się czego obawiać, na co powinienem zwrócić uwagę. i jeszcze jedna sprawa przy okazji w czym mam myć poszczególne części i czy w ogóle je myć?? w czym umyć iskrownik?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 12:28, 30 Cze 2006 |
|
|
enkil |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2006 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łysa óra |
|
|
|
|
|
|
|
|
części najlepiej myć w benzynie ale czystej, bez oleju. iskrownik także (najlepiej używając pędzelka) tylko trzeba go dokładnie wytrzeć i wysuszyć. Rozkładając silnik po raz pierwszy należy pamiętać jak dokłednie były poskładane poszczególne części lub zrobić sobie ich zdjęcia. Wszystkie potrzebne łożyska i uszczelniacze powinieneś bez problemu dostać w każdym klepie z częściami do motocykli. kup od razu komplet uszczelek i nowe pierścienie, tylko nie bież najtańszych bo są do niczego, najlepsze są czeskie lub niemieckie. Jeżeli nie czujesz się zbyt pewnie przy rozkładaniu silnika to poproś o pomoc kogoś kto się na tym zna będziesz miał pewność że silnik będzie dobrzezłożony.
Więcej chyba ci nie doradę, pozdrawiam , nerka. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 12:32, 30 Cze 2006 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
myślę że rozłożyć to rozłoże niestety nikogo nie znam kto pomógłby mi go złożyć a o jakich uszczelkach i pierścieniach mowisz?? bo ja myslałem o wymanie łożysk i simeringów, a cześci czeskie ciezko dostac |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 12:42, 30 Cze 2006 |
|
|
enkil |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2006 |
Posty: 90 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łysa óra |
|
|
|
|
|
|
|
|
Przy rozkładaniu silnika zwrócisz uwagę że są tam uszczelki składając silnik nie możesz dać tych starych tylko należy założyć nowe. co do pierścieni to miałem na myśli te które są na tłoku, bo jeżeli już rozkładasz silnik to przy okazji je należy też wymienić . I od razu dokładnie wyszyść i wypoleruj wszystkie części (szczególnie komorę korbowodu, kanały w cylindrze, głowicę i wnętrze tłoka) ale to na końcu, przed samym złożeniem. Acodo czeskich części to musisz poszukać sklepu w którym mają części do starych maszyn a nie do skuerów |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|