Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » silnik gaśnie przed i po remoncie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
silnik gaśnie przed i po remoncie
PostWysłany: Sob 23:34, 14 Lip 2012
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Silnik przed remontem gasł bo było rozszczelnienie po między kraterami i brał za dużo oleju i w małym stopniu wylatywał czarny tłumikiem i była czarna benzyna jak kopało się kopniakiem bez świecy.

Po remoncie wymienione :
* łożyska
* simmeringi
* pierścienie
* tarcze sprzęgłowe
* nowe uszczelki (wszystkie smarowane silikonem do silników)
* filtr paliwa

zapłon został ustawiony i silnik z początku miał bardzo ciężko odpalić, łapał i gasł. Został odstawiony na godzinę i zapalił z pierwszego następnie zostało wymienione:
* świeca
* przewód WN
silnik dużo lepiej pracuje lecz po bardzo krótkiej jeździe gaśnie i potem ciężko ma odpalić lub nie odpala wcale. Świeca po wykręceniu jest okopcona na czarno (mniej niż przed remontem) po przeczyszczeniu łapie lecz też ciężko ma załapać. dodam tylko że cylinder 60ccm, króciec gaźnika rozwiercony, poprzedni właściciel dorabiał sam blaszkę do komory pływakowej. Świece były wkręcane różne:
* Iskra F75
* Iskra F95
* NGK R
wszystkie nowe i efekt ten sam.
Iglica w gaźniku ustawiona na pierwszy ząbek. Olej do benzyny był lany 25ml/1l Na koniec jeszcze lepiej się coś rozwaliło tak że kopniak nie odbija (penie sprężyna w karterach zeskoczyła).
Jeszcze dodam że gaźnik był czyszczony.

I według mnie podejrzewam:
* gaźnik
* kondensator na zapłonie
* cewka?

Więcej nie mam pomysłów i proszę o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:26, 15 Lip 2012
Cthulhu
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce
Płeć: Mężczyzna


Moim zdaniem to wina gaźnika, sam skończyłem przedwczoraj remont jawki i miałem to samo. Przeczyść gaźnik, wyreguluj i to powinno pomóc, tu masz tutorial, który powinien ci pomóc: http://www.jawencja.fora.pl/tutoriale,30/regulacja-gaznika,1555.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cthulhu dnia Nie 11:43, 15 Lip 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:42, 15 Lip 2012
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Kompresja jest dobra.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 6:47, 16 Lip 2012
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


Moim zdaniem zapłon, wymień kondensator, wyczyść platynki i jeszcze raz wszystko ustaw. Powinno działac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:14, 16 Lip 2012
kdn19999
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Ropa/Skwirtne
Płeć: Mężczyzna


ja ,mysle ze to gaznik wyczysc dokladnie przepukaj kilka razy... jestem tego zdania co Ogarek-200-


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:20, 16 Lip 2012
Stefek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna


... a te simmery dobrze założyłeś ? może uszkodziłeś podczas zakładania ? jak na pałę młotkiem biłeś to 80-90 % że rozjeb.. go a 3 sprawa wszystko dobrze skręcone, dobrze zapłon itp ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:57, 17 Lip 2012
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Simmeringi były wciskane rękoma, młotkiem nie... Jak juz pisałem zapłon jest dobrze ustawiony.
;]
Kondensator i cewka wymienione, z sprzęgłem coś się powaliło i nie mam jak sprawdzić Sad

a przerwa na przerywaczu jaka powinna byc bo jest ustawiona 1mm?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Wto 10:01, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:22, 17 Lip 2012
evL
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Przerwa na przerywaczu ma wynosic 0.4mm. Polecam ustawianie szczelinomierzem, wtedy silnik dopiero dobrze chodzi, a nie to co ustawianie na oko Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:59, 17 Lip 2012
Stefek
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna


takie ustawianie na oko nigdy nie wychodzi chyba ze chcesz sie bawic dalej z ta jawka :P jak ustawisz to powiedz czy chodzi???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stefek dnia Wto 12:01, 17 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:25, 18 Lip 2012
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


nO tO tAk! Nie chcę go przechwalać bo znowu coś się rozwali ^^.
Przerwa na przerywaczu ustawiona szczelinomierzem 0.40
* trochę lepiej pali
* lepiej odchodzi

Lecz świeca nadal zakopcona ale delikatnie kolor wchodzi w brązowy. Przejechałem około +/- 3km i mi zgasł (możliwe że to z mojej winy ponieważ na małej prędkości wrzuciłem 3 bieg i się mógł zalać) popchałem go łapał, odczekałem +/- minute: 1, 2, 3 ogień. Następne +/- 2km nie zgasł. Lecz jeszcze winowajcą może być gaźnik ponieważ blaszka od ustawiana pływaka jest dorobiona z puszki po konserwie i nie można dokładnie tego ustawić. W tygodniu pożyczam gaźnik od kolegi, sprawdzę i napiszę co i jak Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Śro 10:26, 18 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:31, 18 Lip 2012
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


jikov. On temu winien. czyszczenie, moczenie dmuchanie i perfekcyjna regulacja. Przydałby się tez zestaw naprawczy iglica przepustnica itp. to polecam wymienić.Mój miał cały gaxnik oryginalny a po remoncie nie mogłem tego ustawić, gasł na wolnych obr nawet jak były wysokie i go zamulało jak dodawałem gazu. wymiana przepustnicy dużo dała.

gaźnik jawki to tak niedokładny gaźnik, który potrzebuje idealnej regulacji, przez to te gaźniki są takie upierdliwe Smile A i wszystkie części gaźnika muszą być dobre. a tą blaszkę to koniecznie wymień


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:40, 18 Lip 2012
daniel126
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Wiem wiem postaram popytać w sklepach o zestawy naprawcze itd


/EdIT

ogar pije 50l/100km


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Czw 15:35, 19 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
silnik gaśnie przed i po remoncie
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin