| Składanie silnika 223 | |
Wysłany: Czw 19:11, 13 Wrz 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam, od dłuższego czasu mam problem ze złożeniem swojego silnika od jawki. Większośc z Was już wie mniej więcej o co chodzi, bo pisałem o tym nie raz w SB.
Pierwsze zdjęcie przedstawia rozbebeszoną jawencje, wiem, że to przykry widok, ale rozbierając ją miałem większy zapał do niej, bo myślałem, że składanie będzie równie proste.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj prawy karter i złożona skrzynia ( mam nadzieję, że dobrze ):
[link widoczny dla zalogowanych]
No i rzecz, która mnie niepokoi, gdy próbuje pociągnąć kopniakiem tak jakbym chciał odpalać, to zębatki kopnika i wałka sprzęgłowego zazębiają się i w pewnym momencie się blokują. Natomiast jak kręcę samymi wałkami, to wszystko się obraca bez zarzutów. Otóż nie wiem jeszcze w jakiej pozycji mam ustawić kopniak przy składaniu karterów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Liczę na Waszą pomoc, a szczególnie tych co się już oferowali ) Pozdro |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Czw 19:12, 13 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 19:26, 13 Wrz 2012 |
|
|
Cthulhu |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 29 Cze 2009 |
Posty: 149 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cthulhu dnia Czw 19:52, 13 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:14, 13 Wrz 2012 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Czekaj czekaj. Zazębiają Ci się zębatki, jak masz tryby w obydwu karterach czy tak jak na fotkach, w jednym? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 21:58, 13 Wrz 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzięki za filmik, ale zanim napisałem tu temat, to przeszperałem wszystko co możliwe na youtube
Irzyk, zębatka nasadzona na sprężyne kopnika wchodzi na kilka pierwszych zębów tej grzechotki wałka sprzęgłowego i sie klinują, nie mogę dalej zakręcić kopnikiem. A drugiego kartera nie przykładałem jeszcze. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Czw 22:01, 13 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 8:40, 14 Wrz 2012 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja pierdziele... To logiczne że może się klinować, skoro wałki tylko w jednym miejscu są zamocowane. Za duże pole manewru mają wałki. Wsadź drugi karter, złap na jakie dwie śrubki i wtedy próbuj. I jeszcze bierz pod uwagę, że normalnie tryby są nasmarowane olejem, na sucho też mogą ciężej chodzić niż normalnie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 10:43, 14 Wrz 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Na filmiku gdzieś tak widziałem, że komuś pracowały wałki w jednym karterze, gdy ruszał kopnikiem, dlatego sie zaniepokoiłem, że u mnie jest coś nie tak. A jak z ułożeniem kopnika podczas składania?? W jakiej ma byc pozycji??
Jeśli chodzi o wał, to rozumiem, że przed włożeniem go mam go "zamrozić"?? Simmeringi powsadzać dopiero po złożeniu karterów?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Pią 10:49, 14 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 20:19, 14 Wrz 2012 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Że komuś innemu się udało to wiesz... Kwestia przypadku. Spróbuj na sucho z 2 karterami, jak pisałem wyżej.
Tak jest. Wał zamrożony. Ja tak z 12h przed składaniem wkładałem wał do zamrażalnika, wkładaj go jak już wszystko będziesz miał ogarnięte na tip top, uszczelka założona, posmarowana, śruby przygotowane, bo jednak temperatura otoczenia szybko daje o sobie znać.
Jeśli chodzi o kopnik - zawsze ustawiam tak, jakbym odpalał silnik - w Jawce chyba najwygodniej pod kątem ~45st. względem nominalnego położenia mi było . |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 23:14, 14 Wrz 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
@Irzyk, Czyli kopniak prostopadle do silnika, tak , żeby zębatki wałka i kopnika zaczęły się zazębiać?? I Jak z tymi simmeringami, włożyć je od zewnątrz kartera dopiero po złożeniu wszystkiego ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Sob 13:03, 15 Wrz 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 19:24, 15 Wrz 2012 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No mniej więcej prostopadle, najlepiej jak będzie lekko wciśnięty - wałek nie ucieknie za ogranicznik, bo w przeciwnym wypadku lipa z używaniem kopnika... Choć chyba już na to miałem myk, nie pamiętam, nie polecam.
Simmeringi na upartego możesz wsadzić teraz, ale bezpieczniej włożyć je po skręceniu karterów - kiedyś w 023 najpierw założyłem simmeringi, przy składaniu okazało się, że zleciały sprężynki z wewnętrznej części, no i była lipa... Z tym, że tam simmeringi były większe, w 223 mniejsze prawdopodobieństwo takiego zdarzenia, ale nie ma sensu ryzykować, a potem w najgorszym przypadku odkręcać kapy, pierdzielić się ze wszystkim, bo sprężynka wylatła... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 23:31, 15 Wrz 2012 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dlatego wargi smiera dobrze jest posmarować olejem\smarem zapobiegnie to spadnięciu sprężynki i najlepiej zakładać na „końcu” |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 11:19, 19 Wrz 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A jak wygląda sprawa z popychaczami?? Wsadzić je zaraz przed złożeniem sprzęgła?? Najpierw kulkę, później mniejszy i na końcu najdłuższy ?
Jak mocno dokręcić głowicę?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Śro 11:49, 19 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 15:01, 19 Wrz 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
kolejność jest taka krótki popychacz kulka i długi popychacz, a to wsadzam popychacze na samym końcu bo tak mi kulka wypadnie i już jej nie znajdę.
Kulka jest po to by sie popychacze szybko nie ścierały
Głowice dokręć tak żeby kompresja nie uciekała, Ważne żeby wyczucie było, dokręcaj sobie śruby po skosie, przynajmniej ja tak robię później wszystkie po kolei dociągam, sprawdzam czy kompresji nie tracie, a jak traci to troche dociągam głowice i jest ok. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 15:04, 19 Wrz 2012 |
|
|
Cthulhu |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 29 Cze 2009 |
Posty: 149 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Najpierw złóż sprzęgło, jak już wsadzisz silnik w ramy włóż popychacze w następującej kolejności: krótki popychacz - kulka - długi popychacz. Głowicę dokręć z wyczuciem, ale nie za mocno.
Edit: Wyprzedzono mnie |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cthulhu dnia Śro 15:04, 19 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Śro 15:07, 19 Wrz 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
dokładnie o 3 minuty
Nie wiem jak reszta forumowiczów, ale ja pod głowice podkładki nie daje. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 15:28, 19 Wrz 2012 |
|
|
Cthulhu |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 29 Cze 2009 |
Posty: 149 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja też nie daje, jest zbędna. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|