Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne » slaba iskra Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 16:30, 19 Lip 2010
Konrad92
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


To może jest jakieś przebicie na kablu wysokiego napięcia i masz słabą iskrę a jak wkręcisz świece to pod kompresją nie ma wcale i nie odpali Ci chociaż nie widzę tu związku z dokręceniem zapłonu. Zobacz czy wtedy jak masz nie dokręcony ten zapłon to w ogóle odpali bo jak iskra jest wtedy ok to chyba powinien palić. Jeżeli nie to proponuje sprawdzać od początku zaczynając od połączeń przewodów jak wyjmowałeś silnik to zobacz czy czegoś nie odłączyłeś czy dobrze wpiąłeś te dwa kable co wychodzą od aparatu zapłonowego czy nie wykręciła ci się fajka przewód wysokiego napięcia oraz ten niebieski kabelek (jego też wyczyść) od cewki butelkowej, przeczyść mase koniecznie sprawdź stacyjkę bo może tam coś jest nie tak.( a były przypadki że ktoś z wyłączoną stacyjka pchał motorek i nie wiedział czemu nie odpala) to proponuje na początek. Aha świece też możesz dokładnie oczyścić z nagaru i ustawić przerwę na świecy, dokręć ten aparat zapłonowy ustaw zapłon najwyżej jeszcze wcześniej wyczyść platynki i sprawdź ich stan.
To na początek jeżeli tu będzie wszystko ok. to będziemy dalej się zastanawiać ale po co od razu cos kupować czy nie wiadomo co robić dlatego proponuje na razie to sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:27, 19 Lip 2010
skrobi2
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Powiem tak 1 zapłon mam nowy bo dostałem od dziadka razem z tym silnikiem platynki przeczyściłem papierem ściernym i nic a na tym starym normalnie chodził przed rozkładaniem instalacja więc też jest ok kable są ok nie ma przebicia fajka też ok bo mówię przed rozbieraniem palił na kopa



Posiedziałem trochę teraz i myślę że to coś z magnetem bo dałem inną cewkę zapłonową i to samo a wydaję mi się że magneto lekko lata bo jak cewki wezmę maksymalnie w duł i pokręcę to tak jak by obcierał o nie tzn tak w pewnym momencie kręcenia obciera Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skrobi2 dnia Pon 20:28, 19 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:09, 19 Lip 2010
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Łożyska w jakim stanie masz na wale ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:17, 19 Lip 2010
skrobi2
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


nie są w złym stanie nie mają żadnych luzów itp


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:56, 19 Lip 2010
Konrad92
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


nie no jeżeli chodzi o łożyska to one tutaj nie maja dużego znaczenia bo chodź by były zatarte a wal by się kręcił iskra musi być. A styk ramy z masa tez sprawdziłeś przeczyściłeś? To jak masz dwa zapłony i na dwóch to samo to albo masz takie szczęście ze na dwóch cos jest zepsute i daje podobny efekt albo problem tkwi dalej a jak kabel fajka jest dobra to może świeca ma przebicie i daje iskrę z boku a nie na elektrodzie ? Ale jednak co do tego wszystkiego ma dokręcenie zapłonu?? A może koło magnesowe nie jest dobite na wał do końca i jak śruby aparat zapłonowy dociągną to ociera on minimalnie o koło? Spróbuj jeszcze najlepiej dociągnąć to kolo magnesowe później uderzyć przez jakąś rurkę jeszcze raz dociągnąć śrubę i tak z 2-3 razy może tu jest problem ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:06, 19 Lip 2010
skrobi2
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Jutro zobaczę ale koło raczej jest dobrze dobite zobaczę jeszcze na innym magnecie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:04, 20 Lip 2010
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Ale się znasz Konrad92 w jawce jeśli masz luz na łożyskach wirnik ociera o cewki i nie chodzi Smile I pierw się nabija wirnik, potem wbija garbik i potem na koniec zabezpieczasz śrubą Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:28, 20 Lip 2010
skrobi2
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Witam kombinowałem trochę i wykręciłem cewki świetlen i w miejsce cewki dałem cewke zapłonową i iskra jest już można powiedzieć OK ale jak brałem na pych to strzelało z tłumika i to wszystko...


Zgłoś ten post


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:44, 20 Lip 2010
Konrad92
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


No i znowu pan cross no porostu nie wiedziałem że się tak dzieje nigdy mi się tak nie stało a ty mądry w kwestiach które Ci się przydarzyły bo całe życie nic większego tylko jawka. Z trudem u siebie rozwiązałeś te problemy to na forum świecisz a jeżeli chodzi o elektrykę uwierz że wiem więcej niż Ty ale nie jestem tutaj żeby się wykłócać kto wie więcej tylko zdenerwowało mnie to bo na jednym temacie ale się znasz na drugim podobno się znasz co juz nic nie można zapytać ? chyba od tego jest forum i lepiej dopytać niż cos zepsuć. A jak już mówiłem jak taki fachowiec to czemu na forum tyle tematów nie rozwiązanych ??

No to poniekąd trafiłem z problemem miałeś takie szczęście że na dwóch zapłonach masz cewkę uszkodzoną to że Ci strzela to jest za późny lub za wczesny zapłon nie pamiętam juz dawno się przy tym nie bawiłem ja kiedyś jeździłem na świetlnych i działało. A jakby zapłon nie pomógł to wyczyść i ustaw gaźnik ale myślę ze zapłon.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konrad92 dnia Wto 18:45, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:07, 20 Lip 2010
skrobi2
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


tak ale wziąłem i na nowo te cewki tak jak były i dalej jest słaba iskra nie wiem co jeszcze mogę zrobić przecież takiego problemu to raczej nie powinno byćSad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:25, 20 Lip 2010
Konrad92
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Czekaj bo teraz to już się zgubiłem jeździsz na świetlnych ? i też jest słaba iskra? A moze w dwoch zapłonach kondensator masz zepsuty?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:32, 20 Lip 2010
skrobi2
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Nie nie wcześniej wziąłem cewki świetlne wykręciłem i w miejsce jednej z nich dałem cewkę zapłonową i powiem że iskra była nawet ok duża była ale z pych jak brałem to z tłumika strzelało to wziąłem zamontowałem wszystko po staremu bo co z tego że by może jeździł jak by świateł nie było i iskra jest malutka nie wiem o co tu chodzi DODAM ŻE JAK ZAMONTOWAŁEM TĄ cewkę w miejsce świetlnej to ona była na dole a kondensator na górze no ale co z tego jak iskra powinna być tak jak teraz mam czyli normalnie wszystko ustawione a jest mała...Sad

A kondensator dobry jest bo wcześniej przed rozbiórką normalnie na nim ciekał mówię teraz o tym starym zapłonie bo na nowym było tak jak teraz jest na tym starym czyli iskra małaSad Bardzo dziwny ten problem piszę na 3 forach i na każdym nikt mi nie pomógł Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skrobi2 dnia Wto 20:37, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:24, 20 Lip 2010
Konrad92
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Słuchaj ja juz nie pamiętam jak ale ja jakoś robiłem tak ze porostu odłączyłem zapłonową cewkę i jeździłem na dwóch świetlnych czy na jednej jakoś tak nie zamieniając miejscami tam jakoś tak wykombinowałem musiał bym zobaczyć to bym ci powiedział i to działało to jakbyś tak zrobił to byś wiedział pewne ze cewka. Postaram się popatrzeć jak zrobiłem i wytłumaczę i może wtedy coś z tego będzie. Ja na takim patencie zrobiłem może 5 km właśnie po to by pojechać po dobrą cewkę zapłonową i chyba właśnie dwie cewki razem były tak jak do świateł i miałem jakby podwójna iskra ale na tak krótki dystans chodziło jak pamiętam


Już chyba wiem ale nie jestem pewny bo nie sprawdzałem to w moim sprzęcie tylko to co zauważyłem ze zdjęć tych aparatów zapłonowych na allegro. Jak masz dwie cewki świetlne one są połączone kabelkiem. Spróbuj jakoś podłączyć się do tego kabelka kawałkiem przewodu a drugą kocówkę tego przewodu na palatynki razem z kondensatorem. A cewkę zapłonową porostu odłącz. Jak nic nie pomyliłem powinno działać. Najwyżej rozłącz ten czerwony kabel co idzie do klaksonu tak dla pewności.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Konrad92 dnia Wto 21:48, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:52, 20 Lip 2010
skrobi2
Nowicjusz
Nowicjusz

 
Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


W porządku jutro spróbuję Smile


No wziąłem podłączyłem pod cewkę od świateł i iskra była ale praktycznie taka sama wielkością się nie różniła czyli niebieska ale mała...Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skrobi2 dnia Śro 13:07, 21 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:23, 21 Lip 2010
Konrad92
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


No to przynajmniej wiemy że cewki masz dobre. No chyba że ta butelkowa psuje sprawę bo nie daje wzmocnienia nie masz możliwości jej zamiany? No i jeszcze jakby była możliwość podmiany kondensatora żeby sprawdzić czy jest dobry.I sory że znowu do tego wracam dobrze ustawić zapłon na forum jest to dobrze opisane w pierwszych tematach najlepiej żebyś to zrobił sprzętem szczelinomierz suwmiarka ale jak nie masz takich sprzętów to inna z tych metod ja ustawiałem tez na kartce czy bibułce z papierosa jest taka metoda u mnie się sprawdzała jak sobie ile razy trzeba ja złożyć itp. to opisze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
slaba iskra
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin