| Ustawianie zapłonu - pytania | |
Wysłany: Nie 11:17, 08 Kwi 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ustawienie zapłonu
Zdejmujemy głowicę cylindra. Przy pomocy klucza obracamy wałem korbowym kręcąc śrubą mocującą krzywkę dopóki tłok nie osiągnie górnego martwego punktu (tłok najdalej wysunięty w przód). W tej pozycji ustawiamy luz 0,4 mm pomiędzy młoteczkiem, a kowadełkiem po obluzowaniu śruby [2]. Po regulacji śrubę zakręcamy. Między młoteczek i kowadełko wkładamy pasek bibułki papierowej i powoli obracamy wałem korbowym w przeciwnym kierunku do obrotów silnika, aż do chwili, kiedy bibułka zacznie przechodzić suwliwie między kontaktami. W chwili, kiedy bibułka da się wysunąć odstęp między kontaktami wynosi 0,05mm. W takiej pozycji tłok powinien znajdować się 1,2-1,5 mm przed górnym martwym punktem UWAGA jeśli mamy oddławiony silnik to wyprzedzenie zapłonu ustawiamy na 1,8mm - 2,0mm. Odległość tę mierzymy suwmiarką. Jeżeli wyprzedzenie zapłonu jest nieprawidłowe, luzujemy śruby obudowy iskrownika i pokręcamy całym iskrownikiem, w lewo lub w prawo w zależności od potrzeby. Po prawidłowym ustawieniu zaciskamy śruby obudowy iskrownika i następnie ponownie sprawdzamy wyprzedzenie zapłonu.
Między młoteczek i kowadełko wkładamy pasek bibułki papierowej i powoli obracamy wałem korbowym w przeciwnym kierunku do obrotów silnika, aż do chwili, kiedy bibułka zacznie przechodzić suwliwie między kontaktami. W chwili, kiedy bibułka da się wysunąć odstęp między kontaktami wynosi 0,05mm.
miedzy jakimi kontaktami ma wynosic 0,05mm miedzy młoteczkiem i kowadełkiem??? :oops:co to znaczy przechodzic suwilnie miedzy kontaktami?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 11:31, 08 Kwi 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak jest to odstęp pomiedzy młoteczkiem i kowadełkiem - w tym momencie przeskakuje iskra na świecy i rozpoczyna się zapłon mieszanki.
Powinno to nastąpić w 1,8-2 mm przed GMP. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:34, 08 Kwi 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a skat mam wiedziec kiedy jest GMP?? i co to znaczy przechodzic suwilnie miedzy kontaktami
W takiej pozycji tłok powinien znajdować się 1,2-1,5 mm przed górnym martwym punktem skat to mam wiedziec
wytłumaczcie mi bo nic z tego nierozumiem a musze sobie zapłon ustawic!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 11:43, 08 Kwi 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
http://www.jawencja.fora.pl/viewtopic.php?t=1560
Kolejnego WARNA nie chcesz bo w tamtym temacie jest wszystko napisane.
GMP - górny martwy punkt (tłok najdalej wysunięty)
DMP - dolny martwy punkt (tłok najdalej w "dole)
Suwliwie czyli nie zza dużym oporem i nie za lekko.
Odległoś tą mierzysz przykładając suwmiarkę do boku cylindra i wysuwając ten "pręt". |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 12:07, 08 Kwi 2007 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja mam milion razy szybszy sposób ustawiania zapłonu . Poprostu ustawiam sobie tłok
2mm przed GMP a potem manewruje iskrownikiem tak żeby platynki były rozwarte w najwyższym punkcie na krzywce a platynki ustawiam szczelinomierzem na 0.4mm ale myślę że okładka ze zwykłego zeszytu też może robić za szczelinomierz bo ma podobną grubość. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:01, 08 Kwi 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jest jeszcze prostszy - akumulatorem i żaróweczką. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 23:09, 08 Kwi 2007 |
|
|
tsubasa |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 10 Gru 2006 |
Posty: 146 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Suwałki |
|
|
|
|
|
|
|
|
gniewny muglbys podac jakies szczególy?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 9:56, 09 Kwi 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Są dwa sposoby:
1. Odpinamy od przerywacza kabelki i podpianamy tam biegun dodatni (+), - dajemy na masę i gdzieś w szereg wpinamy żarówkę na np. 12 V. Jeśli żaróweczka zaświeci się tzn., że w tym momencie powinno dojść do zapłonu. Ustawiamy tłok 1,8-2 mm przed GMP i tak operujemy iskrownikiem by żaróweczka w tym momencie się zaświeciła.
2. Sposób bardzo podobny tylko nie wymaga żarówki.
Odpinamy od przerywacza cewkę i zamiast tego dajmy tam + z aku, - z aku oczywiście do masy. Ustawiamy tłok 1,8-2mm przed GMP i tak operujemy iskrownikiem by w tym momencie pojawiała się iskra. Musimy uważać iskra nie przeskakiwała zbyt długo ponieważ możemy uszkodzić (przegrzać) cewkę W/N z braku chłodzenia. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 12:08, 09 Kwi 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a w tym pierwszym sposobie to dac plus z aku do przerywacza u minus z aku i w minusie dajemy zarówke i krecimy iskrownikiem az sie zaswieci?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 20:19, 09 Kwi 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
No jeden biegun żarówki dajemy na masę, a drugi do plusa w aku. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 23:18, 09 Kwi 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
jak chcecie sprawdzić iskre to wykręcacie swiece i wszystko jak zawsze tylko nie kopiecie w starter tylko rozwieracie i zwieracie styki i iskra przeskakuje(taki mniej męczący sposób) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 9:03, 10 Kwi 2007 |
|
|
Wujas50cc |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 20 Lut 2007 |
Posty: 141 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pytanie
Czy zamiast bibulki moze byc jakas kartka papieru?Taka zwykla od Zeszytu szkolnego |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 12:31, 10 Kwi 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Raczej może ale przecież szczelinomierz ma pasek o grubości 0,05 mm. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 7:59, 14 Kwi 2007 |
|
|
Dexart |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 02 Kwi 2007 |
Posty: 22 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mozna prosic o jakies zdjecia bo kompletnie niewiem gdzie jest ten gmp
takie zdjecia wiecie pokazujace zaplon a na nich opisane
po 1 odkrecasz ta srubke pokazabe
po 2 luzujesz odleglosc miedzy tu a tu na 0.4mm
boze byl bym wdzieczny na maxa
moga byc jakies rysunki tylko takie dokladne thx |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 9:56, 14 Kwi 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Po pierwsze odkrecasz glowice i dekiel od strony iskrownika !
Obracasz tą srubą (na rysunku jest zaznaczona szczałką) [link widoczny dla zalogowanych] w prawą stronę i patrzysz na denko tłoka czy wysuneło sie najdalej!(tłok).
Póżniej ustawiasz przerwe na platynkach(przerywaczu) zeby wynosiła 0.4mm. Po regulacji srube zakrecasz !!i wkładasz kawałek bibułki wmiedzy mloteczek a kowadełko i krecisz całym iskrownikiem lewo az bibułka niezacznie suwlinie i cały czas patrzysz na denko tłoka az osiągnie 2.00mm (z oddławionym silnkiem) czyli jak tłok bedzie o 2.00mm przed GMP (tłok najdalej wysuniety w przód)! jezeli tłok bedzie 2.00mm przed GMP! zakrecasz sruby iskrownika i sprawdzasz jeszcze raz wyprzedzenie zapłonu
GMP- tłok najdalej wysuniety w przód
Jezeli cos zle napisałem prosze mnie poprawic |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|