| zaplon | |
Wysłany: Wto 19:50, 20 Cze 2006 |
|
|
Alonzo |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 11 Mar 2006 |
Posty: 52 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
juz sie tak wkurzam na jawe bo nie moge ustawic tego zaplonu, niestety nie mam suwmiarki wiec mam trudniej, probowalem ustawic wyprzedzenie zaplonu z linijka ale nic nie wyszlo, mam szczelinomierze wiec ustawilem te 0,4mm przy maksymalnym wychyleniu tloka ale tez zle chodzi kilka razy z tym probowalem ale nadal przerywa, no mam juz tego dosyc, moze mi jakos pomozecie i dacie inne sposoby na ustawienie zaplonu, bo suwmiarki nie mam od kogo pozyczyc ani gdzie kupic |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 20:05, 20 Cze 2006 |
|
|
wojtas91 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Lut 2006 |
Posty: 2086 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wschowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
No suwmiarką najdokładniej ustawisz
Ustawia się zapłon tak:
1. Zdejmujesz głowicę
2. Zdejmuje klapę od strony iskrownika
3. Bierzesz śrubokręt, lub kluczyk 8 i kręcisz wałem korbowym w prawo, tak, żeby tłok był najdalej wysunięty [ GMP - Górny Martwy Punkt ]
4. Jeżeli tłok będzie miał GMP [ najdalej wysunięty ] to ustawiasz wtedy przerwe na platynkach [ 0,4mm ] A zrobisz to tak: poluzowujesz śrubkę trzymającą platynki (znajduje się nad platynkami), gdy poluzujesz, wkładasz szczelinomierz o rozmiarze 0,4mm między platynki. Po włożeniu zaciskasz śrubkę.
5. Wkładasz szczelinomierz o rozmiarze 0,05mm między platynki [ może być też bibułka ] i kręcisz wałem korbowym w prawo.
6. Kręcisz tak długo, aż będziesz mógł wysunąć szczelinomierz [ bibułkę ] z platynek
7. I teraz bierzesz suwmiarkę (SUWMIARKA MUSI MIEć TEN PRĘCIK WYSUWANY), ustawiasz na niej 1,8-2,0mm (przy odblokowanym silniku, bo przy zablokowanym jest inne wyprzedzenie) no i przykładasz do ścianki cylindra [ tam gdzie tłok chodzi ]
no i jeżeli jest mniej niż te 1,8-2,0mm to zmieniasz wyprzedzenie, poluzowująć śruby (2) trzymające cały iskrownik i przekręcasz nim w lewo lub w prawo ( w zależności, jakie miałeś dotychczas to wyprzedzenie )
8. Jeżeli ustawisz wyprzedzenie, to zakładasz głowice i klapę i przeykręcasz, sprawdzasz czy świeca ma lepszą iskrę i czy fura śmiga |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 20:13, 20 Cze 2006 |
|
|
Alonzo |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 11 Mar 2006 |
Posty: 52 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wielkie dzieki tylko ze nie mam suwmiarki a wsklepie juz zamowilem tylko ze bedzie za dwa tyg. narazie mam srobokret klucz i szczelinomierz no nic musze jakos to wykombinowac bo musze jezdzic |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 20:27, 20 Cze 2006 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kupić możesz na allegro (wpisujesz w wyszukiwarkę suwmiarka). A zapłon możesz dać do ustawienia jakiemuś mechanikowi za browara |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 22:21, 20 Cze 2006 |
|
|
wojtas91 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Lut 2006 |
Posty: 2086 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wschowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
No albo porzyczyć od mechanika na kilka minut suwmiarkę |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 23:06, 20 Cze 2006 |
|
|
-Witu- |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2006 |
Posty: 303 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Lubaczów |
|
|
|
|
|
|
|
|
a chyba mozna ustawic to jakos metoda prob i bledow? bo ja zakrecilem iskrownik(na oko) i przerwe(tez na oko) i mi chodzi motorek i dobra arczej jest iskra i widac ją też na przerywaczu jak kopie. czy mozna ustawic lepiej? (spalanie jest raczej dobre) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 0:45, 21 Cze 2006 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
pewnie a nawet na pewno można ustawić lepiej a z tym ustawieniem na oko to poprostu ci sie udało(masz dobre te oko) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 8:07, 21 Cze 2006 |
|
|
lukaszek56 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 873 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Białystok |
|
|
|
|
|
|
|
|
hehe mi tato też na oko ustawiał i chodzi świetnie ale kupiłem 60ccm no i chyba będę musiał sam ustawić bo zaraz bedą coś gadać że ja kase marnuje |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 14:54, 21 Cze 2006 |
|
|
Bigos1988 |
>Pirat drogowy Bigi< |
|
|
Dołączył: 16 Mar 2006 |
Posty: 803 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Zabłudów kolo Białegostoku |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja to tak sie niepierdole max daje w lewo i pozniej letko w prawo bardzo malutkap rzerwe i jest ok ja sobie zazacznylem jak ma byc korektorem i niemam problemu z ustawianiem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 15:15, 21 Cze 2006 |
|
|
-Witu- |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2006 |
Posty: 303 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Lubaczów |
|
|
|
|
|
|
|
|
no wlasnie bo ja cewke zaplonowa dalem przy sciance ze w lewo sie nie dalo i tez troszke w prawo przesunolem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 21:45, 21 Cze 2006 |
|
|
lukaszek56 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 873 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Białystok |
|
|
|
|
|
|
|
|
ale cofać można??? czy trzeba jeszcze raz przekręcić??? tłokiem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:32, 07 Wrz 2006 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
a ja mam problem, bo u mnie nie da się ustawić tak żeby było 0,4 na platynkach a potem 1,8-2 mm przed górnym punktem 0,05. kreciłem na wszystkie strony i nic czy to może być wina platynek?? POMOCY!!!!!!!!!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 21:44, 07 Wrz 2006 |
|
|
damian9310 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 12 Cze 2006 |
Posty: 48 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: szczecin |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja się ostatnio spotkałem z takim przypadkiem gdzie w silniku jawoskim wyprzedzenie byłó 6 mm a najmniej 3 mm na najbardziej opyżnionym i muj kolega mówiż że jeko kolega gadał z gościem od zapłonów i mówił że to platynki może też być krzywka na początek zmień platynki jak to nie pomoże to krzywke |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:14, 07 Wrz 2006 |
|
|
wojtas91 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Lut 2006 |
Posty: 2086 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wschowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nom krzywka, albo platynki. Raczej platynki, a dokładniej ten taki plastik się wytarł pewnie, od platynek, co on jeździ po krzywce i rozwiera przerwe i zaraz styka |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|