| Zapłon? Gaźnik? Czy coś innego? | |
Wysłany: Wto 17:34, 27 Mar 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam, założyłem ten temat, ponieważ czekałem na odpowiedź na pytania zadane przeze mnie w innym temacie. Odpowiedzi nie uzyskałem, dlatego zakładam nowy temat, myślę, że tutaj pójdzie sprawnie
Otóż do wczoraj wszystko było z jawką ok, oprócz braku mocy, ale z ojcem przyspieszyliśmy zapłon i jako tako na trójce pod mniejsze górki podjeżdzałem. W międzyczasie regulowałem poziom paliwa z gaźniku, ciekło z niego więc odginałem blaszkę do momentu aż przestanie cieknąć. W końcu ostatnia próba po północy, jawka odpaliła, pod górkę wjeżdzałem na 75% mocy trzeciego biegu, więc o wiele lepiej jak na początku. Dzis rano jadąc do pracy, zaczeła mi przygasać, no to ja ją odpalam na pych, jadę kawałek i znowu gaśnie. I tak caly czas. Zauważyłem, że na wyższych obrotach, jak załapie temperature to przygasa, za chwile jak ostygnie odpala, jadę kawałek i znowu gaśnie. W końcu jakoś na dwójce wróciłem do domu... Zastanawiam się nad tym co jest przyczyną. Kondensator? Cewka pod bakiem? Może źle ustawiony zapłon? Ustawienie paliwa raczej odpada, bo paliwo do gaźnika dochodzi i stan się nie przelewa. Czekam na wasze pomysły, z góry dzięki wielkie za odpowiedzi, pozdro.
@edit
Dodam też, że w kraniku paliwa nie działa rezerwa, jedynie na otwartym paliwo płynie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Wto 18:06, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 20:41, 27 Mar 2012 |
|
|
lukasz9 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 08 Lut 2011 |
Posty: 620 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Solec Wlkp Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
kondesator lub tłok puchnie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 20:45, 27 Mar 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Może nie dokręciłeś klinów iskrownika i sie zapłon przestawił. A przerwa na przerywaczu (platynkach) na ile ustawiłeś ?
W sumie tłok może puchnąć ale chyba go nie wymianiałeś, a wczoraj było dobrze ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kondzio310 dnia Wto 20:49, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Wto 20:49, 27 Mar 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja szczerze mówiąc zawsze na oko ustawiałem i jakoś jeździł, ale chce ustawic porządnie tylko nie do końca rozumiem tych poradników z ustawianiem. Wiem, że na GMP mam ustawić 0,4mm przerwy między młoteczkiem i kowadełkiem. A z obracaniem aparatu zapłonowego w lewo czy prawo to nie ogarniam o co chodzi. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 20:53, 27 Mar 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jesteś w GMP potem wałem przekręcasz tak by się przysunął o te 1.8 mm i dopiero teraz kręcisz iskrownikiem tak aby na styku przerywacza była przerwa 0.05 mm czyli grubość bibuły.
W sumie to z zapłonem też na oko ustawiam, po prostu jak jest słaby, albo nie odpala to w lewo dajesz ale zawsze nie do samego końca. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 20:57, 27 Mar 2012 |
|
|
dav6030 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 30 Paź 2011 |
Posty: 83 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pozwolicie że się wypowiem, jeżeli chcesz szybko ustawić zapłon to przekręć iskrownik
maksymalnie w prawo i później KAWAŁECZEK w lewo dokręć ew. sprawdź przerwę na przerywaczu w GMP ma być 0,4mm |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 21:19, 27 Mar 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja znawe wersje odwrotną do twojej iż brzmi ona tak :
Przekręć maksymalnie w lewo później odrobine w prawy dokreć no i jest git." |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 21:44, 27 Mar 2012 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Równie dobrze można ustawić zapłon na oko, a resztę doregulować sobie przerwą na przerywaczu, żeby motor kręcił się do jak najwyższych obrotów... Poradnicy z was tacy, że hej.
Czytasz poradnik odnośnie regulacji zapłonu i czego nie rozumiesz kol. Jamaican? Lepiej każde słowo wytłumaczyć niż z takimi poradami niszczyć sprzęt. W lewo obracając - przyspieszasz zapłon, szybciej pojawia się przerwa na przerywaczu, w prawo - opóźniasz, później pojawia się. Pojawianie się iskry jest zależne od położenia tłoka - właśnie przed tym mitycznym Górnym Martwym Punktem Tłoka. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 22:25, 27 Mar 2012 |
|
|
dav6030 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 30 Paź 2011 |
Posty: 83 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kondzio310 napisał: | ja znawe wersje odwrotną do twojej iż brzmi ona tak :
Przekręć maksymalnie w lewo później odrobine w prawy dokreć no i jest git." |
Sorry mój błąd po prostu dzisiaj mam wyłączone myślenie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 22:51, 27 Mar 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Irzyk napisał: | Równie dobrze można ustawić zapłon na oko, a resztę doregulować sobie przerwą na przerywaczu, żeby motor kręcił się do jak najwyższych obrotów... Poradnicy z was tacy, że hej.
Czytasz poradnik odnośnie regulacji zapłonu i czego nie rozumiesz kol. Jamaican? Lepiej każde słowo wytłumaczyć niż z takimi poradami niszczyć sprzęt. W lewo obracając - przyspieszasz zapłon, szybciej pojawia się przerwa na przerywaczu, w prawo - opóźniasz, później pojawia się. Pojawianie się iskry jest zależne od położenia tłoka - właśnie przed tym mitycznym Górnym Martwym Punktem Tłoka. |
Spoko spoko, ja ustawiałem zapłon w kilku motorkach i mi śmigały, ale teraz chcę ustawić tak jak książka pisze. Otóż nie rozumiem tego, że w niektórych poradnikach ktoś opisuje, żeby ustawić na GMP 0,4mm (tak jak ustawiłem dzisiaj) a następnie, żeby zjechać tłokiem 2mm w dół, odkręcić drugi raz iskrownik, wsadzić bibułę, docisnąć, zakręcić i powinno śmigać. Znowu w innym poradniku jest napisane, żeby jedynie ustawić na GMP 0,4mm i nic poza tym. Więc przez to się pogubiłem. Ale jak teraz ustawiłem na 0,4 GMP, to nagar elegancki, jasnobrązowy, czyli taki jak ma być. To już nie muszę od GMP zjechać te 2mm tłokiem , odkręcac iskrownik itd. ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 11:40, 28 Mar 2012 |
|
|
evL |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2010 |
Posty: 204 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zapłon to pestka, tylko należałoby mieć szczelinomierz i suwmiarkę, u mnie dla wygody jest to elektroniczna..
W gmp ustawiasz 0.4mm na przerywaczu, cofasz tłok o 1,8mm mierząc to suwmiarką (jej głębokościomierzem), i krecisz tym całym statywem tak żeby przerwa na przerywaczu była 0.05mm, robi się to tak: Odkręcasz iskrownik, obracasz w stronę która jest potrzeba, dokręcasz i sprawdzasz czy jest 0.05mm, i tak aż do uzyskania efektu. Dokręcasz statyw i zakręć silnikiem, znowu daj gmp i sprawdź przerwę na przerywaczu, zmieniła się? To znowu ustawiasz 0.4mm i znowu powtarzasz całą operację ustawiania kąta zapłonu, i znowu sprawdzasz czy wszystko się zgadza, ja zawsze po takim sprawdzeniu zakręcam parę razy silnikiem, sprawdzam iskre, nastepnie ponownie sprawdzam czy jest 0.4mm w gmp na przerywaczu, cofam tłok o 1,8mm i sprawdzam czy przerwa wynosi 0.05mm ..
Pamiętaj że świeca ma duże znaczenie, ja polecam iskra f80s, w mojej jawce jeździ już jakieś 4 miesiące bez wykręcania, szczerze powiem że przez 4 miesiące miałem tylko jedną awarię, zapchała się dysza w gaźniku , i to nie jest tak że jawki się psują, wystarczy ustawić raz a dobrze i mieć spokój!, moja jawka nie ma ze mną łatwo, przyznam się, ciągłe jeżdżenie na max, czasami katowanie, ale to rzadko, ale dodam że rzadko kiedy zdarza mi się jeździć samemu, prawie że zawsze poruszam się na niej z kolegą Należy również pamiętać że duże znaczenie ma również przerwa na świecy, powinna wynosić ona 0.4mm, iskra powinna być niebieska.
Skoro nagar na świecy jasnobrązowy to mogę stwierdzić że raczej gaźnik dobrze ustawiony, radzę ustawić zapłon tak jak napisałem, zrobić przebieg 50km i na zimnym silniku wykręcić świecę i sprawdzić nalot. (czemu na zimnym? Ponieważ gdy wykręcimy na gorącym możemy w łatwy sposób uszkodzić gwint w głowicy, nie lekceważcie tego.., ja tak właśnie zrobiłem gdy zaczynałem przygodę z moim motorkiem, a potem musiałem pchać do domu bo świeca po kopnięciu wylatywała ;])
Jakie szczelinomierze potrzebujesz?
odpowiedź brzmi - 0.4mm oraz 0.05mm
ja osobiście nie posiadam 0.05mm, dlatego robię tak że używam szczelinomierza 0.1mm, robię tak żeby wchodził po prostu z dużym oporem.
Dodam że szczelinomierz załóżmy przerwa 0.4mm ma przechodzić pomiędzy stykami przerywacza z leciutkim oporem, gdy nie ma oporu w ogóle to przerwa jest za duża, gdy z za dużym oporem, przerwa jest za mała. Radzę się skupić przy ustawianiu tych wartości, to naprawdę pomaga, nie warto robić na bele jak
Rozwalają mnie odpowiedzi typu: przekręć iskrownikiem w prawo a potem pół cm w lewo czy coś w tym stylu.. I potem są problemy typu że świece trzeba wykręcać co 2 godziny, moje pytanie: po co? Można stracić 30-40 minut na ustawieniu dokładnym, ale już się nie brudzić niepotrzebnie, a nie zrobić w 5 minut i brudzić się co 2 godziny.. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez evL dnia Śro 11:46, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 17:01, 28 Mar 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź, mam nadzieję, że po Twoim poście raz na zawsze zapamiętam jak ustawia się zapłon Kilka razy przeanalizuje to co napisałeś i powoli może ustawie. Pozdro
@edit
I jeszcze jedno pytanie, później od GMP cofnąć o te 1,8mm kiedy tłok idzie w kierunku DMP czy GMP? Chyba, że to nie ma znaczenia. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jamaican dnia Śro 17:07, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 18:56, 28 Mar 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Oczywiście żę ma to znaczenie.
Przekręcasz wałem w odwrotnym kierunku przy pracy. Czyli w Lewo kręcisz wałem te około. 1.8 mm.
Gdy kopiesz wał kręci sie w prawo, to po przekręceniu wału o te 1.8 mm kopiąc kopką tłok powinien wędrować ku GMP. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 18:59, 28 Mar 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
To w takim razie po co na początku ustawiać o,4 na GMP, skoro jak przesunę o 1,8mm, to musze ustawić przerwę na 0,05? Nie lepiej od razu ustawić od GMP 1,8mm i te 0,05mm ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 19:20, 28 Mar 2012 |
|
|
evL |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2010 |
Posty: 204 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie nie nie, w gmp ustawiasz 0.4mm na przerywaczu luzując lekko śrubkę która go trzyma, a gdy cofniesz o 1,8mm to potem te 0.05mm masz ustawić kręcąc całym tym iskrownikiem z cewkami. Myślę że zrozumiałeś
@Edit
W gmp ustawiasz 0.4mm na przerywaczu, wtedy ustawiasz po prostu jego przerwę, a gdy ustawiasz już 1,8mm przed gmp te 0.05mm to ustawiasz kąt wyprzedzenia zapłonu - po prostu kręcisz iskrownikiem..
Mówię po raz drugi, gdy ustawisz te 0.4mm na przerywaczu w gmp, cofniesz ten tłok o 1,8mm to sprawdź jaka jest przerwa, jak jest za duża to obracasz chyba w prawo, a jak za mała to chyba w lewo. Nie jestem pewien teraz do tych stron, no ale możesz to w prosty sposób sprawdzić że po prostu obrócisz sobie max w prawo i zobaczysz czy się powiekszyla przerwa czy zmalała . I tą przerwe na przerywaczu sprawdzaj dopiero po dokręceniu iskrownika, ja zawsze gdy ustawie przerwe na przerywaczu w gmp, cofne to sprawdzam jaka jest przerwa, powiedzmy że jest 0.1mm, no to luzuje śruby iskrownika i przekręcam go w prawo (?), leciutko, dokręcasz i sprawdzasz, i tak cały czas aż uzyskasz 0.05mm ;] Gdy ustawisz to tak jak pisałem, kopnij sobie parę razy i sprawdź znowu w gmp przerwę, jak się zmieniła to zmień ją na taką jaka ma być i znowu jedziesz ustawianie kąta zapłonu ;]
Tu więcej nie ma co tłumaczyć.. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez evL dnia Śro 19:30, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
|