| Zgrzytanie w skrzyni II | |
Wysłany: Nie 15:02, 13 Maj 2012 |
|
|
jawnencja50 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2012 |
Posty: 22 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mam taki problem poniewaz w mojej jawce czasem podczas redukcji z 3 na 2 , 2 zgrzyta.Tylko raz tak mialem ze z 1 na 2 zgrzytnelo ale to raczej sie moze zdarzyc. To moze byc automat?? Czy moze cos ze skrzynia?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Nie 15:21, 13 Maj 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A przy wrzucaniu jedynki też zgrzyta, czy tylko podczas redukcji z 3 na 2? Podreguluj sprzęgło. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 18:02, 13 Maj 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
sprawdź luz na dźwigni sprzegła jeśli jest duży to wkręć śrubkę w prawym deklu od regulacji sprzegła tak aby na dźwigni było około 1-2 mm luzu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:05, 13 Maj 2012 |
|
|
jawnencja50 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2012 |
Posty: 22 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tylko przy redukcji,ale to nie zawsze, czasem tak jest, jutro popatrze to odpisze, Dzieki za info |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jawnencja50 dnia Nie 19:05, 13 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Nie 20:42, 13 Maj 2012 |
|
|
GaZoWaNy |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 27 Kwi 2012 |
Posty: 87 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 4/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
dokręć sprzęgło, tak jak mówią koledzy tą śrubką, a jak to nie pomoże to nowe tarcze sprzęgła. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:03, 13 Maj 2012 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
|
|
|
|
jak to wszystko zrobisz to pomyśl nad między gazem przy redukcji, większość posiadaczy jawek, wsek i innych prl sprzętów się śmieje ale takie sobie przyzwyczajenie wyrobiłem i już się nie oduczę, biegi bez zgrzytu praktycznie bez sprzęgła mógł bym zmieniać |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 23:41, 13 Maj 2012 |
|
|
Jamaican |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 22 Mar 2012 |
Posty: 110 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
coś nie za bardzo rozumiem Twojej wypowiedzi moskit ;D |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 9:47, 14 Maj 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeżeli dobrze mi sie zdaje chodzi o to aby przy redukcji odrobine przygazować.
Jak bym miał awarje sprzętu tzn. sprzegła to również bez problemu aby ruszyć ale to na pych a reszta redukcja i wrzucanie wyższych biegów bez zgrzytania. Już to przerabiałem ale sprzegło mi działało ale ręki wolnej nie miałem aby jedna do gazu a reszta musiała coś trzymać. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 11:34, 14 Maj 2012 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
|
|
|
|
po prostu wyrównujemy prędkość obrotową na wałkach skrzyni biegów poprzez dodanie gazu w momencie zmiany biegu, przy okazji dodając sprzęgło, praktycznie każdy tak robi w drugą stronę, jak daje bieg wyżej to odejmuje gazu nie wiadomo jednak dlaczego nikomu się nie chcę przy redukcjach. W starszych sprzętach i podczas wolnej jazdy to nie ma aż tak dużego znaczenia dla bezpieczeństwa i komfortu choć oszczędzamy wtedy skrzynię ale spróbujcie bez między gazu zredukować bieg na zakręcie w pełnym złożeniu na sporcie (oczywiście jeśli nie macie sprzęgła antyhoppingowego), gleba gwarantowana |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 15:23, 14 Maj 2012 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A ja lubię takie redukcje i strzały ze sprzęgła w zakręcie, w szczególności w Polonezie i Fiacie, buda leci na lepsiejszą stronę mocy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 17:17, 15 Maj 2012 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Też się zastanawiałem nad tymi przygazówkami tylko że żadna instrukcja ich nie zaleca przy tego typu sprzętach ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 19:49, 15 Maj 2012 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
|
|
|
|
żadna instrukcja obsługi sprzętów o tym nie mówi bo to raczej zagadnienie z techniki jazdy i ogólnie nie tak łatwe d zrozumienia dla każdego szczególnie żeby zbijać 5 biegów pod rząd jednocześnie hamując z 200km/h i wtedy robić międzygazy. Do jawki i innych szosowo-turystycznych sprzętów to nie jest tak ekstremalna zabawa i jak delikatnie jeździmy i umiejętnie operujemy prędkością i sprzęgłem międzygaz nie robi praktycznie żadnej różnicy ale trochę oszczędza skrzynię, zawsze to trochę mniejszy udar i ogólnie jazda jest płynniejsza (nie zderzamy się z pasażerem kaskiem). Ot po prostu to taka wisienka na torcie, coś w rodzaju tylnego hamulca w sporcie, wszyscy słyszeli a rzadko kto w złożeniu używa czy też przeciwskręt... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 13:54, 16 Maj 2012 |
|
|
jawnencja50 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 25 Kwi 2012 |
Posty: 22 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
chlopaki juz jest okej. Moskito racja szczegolnie jak z laska jade , od dzisiaj bede tak probowal.Nie moge od tej skrzyni wymygac zeby chodzila jak w zegarku, przeciez ponad 30 lat temu jeszcze nie synchronizowali skrzyn, zawsze sie jakis zgrzyt pojawi. Dzieki wszystkim jak chcecie to jeszcze sobie gadajcie , Jawka rzadzi !!!!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 14:05, 16 Maj 2012 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
|
|
|
|
skrzyń nadal w motocyklach nie synchronizują |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Problemy techniczne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|