Wysłany: Sob 7:25, 15 Maj 2010 |
|
|
mymateusz |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 07 Lut 2010 |
Posty: 71 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rutkowski mam alternator od jawy ts ale nie wiem jak go mam podpią zeby to wszystko sie zgrało |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Sob 9:23, 15 Maj 2010 |
|
|
mateunio |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 01 Maj 2007 |
Posty: 253 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: LKS Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
z tego co mi wiadomo to alternator jest na 4 śrubach mocowany, a prądnica na 2 ;/
podłącze się do tematu, czy czop wału jest taki sam na wirnik prądnicy i alternatora, czy są różne? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 13:07, 15 Maj 2010 |
|
|
mymateusz |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 07 Lut 2010 |
Posty: 71 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
na tym schemacie co podał mi-jawek z tej prądnicy wychodzi 5 kabli,dlaczego?jak mam miejsce tylko na 4 kabelki |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 13:16, 15 Maj 2010 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 szczotek i 3 od alternatora |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 18:02, 15 Maj 2010 |
|
|
mymateusz |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 07 Lut 2010 |
Posty: 71 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kolego rutkowski powiedz mi jak mam podpiac te 5 kabli,przesłałem zdjęcie jak mam podłączone 4 kabelki na pradnicy ale na piaty to tak nie widze miejsca,gdzie go trzeba podpia?
[link widoczny dla zalogowanych]
moja pradnica z kabelkami
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mymateusz dnia Nie 7:41, 16 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 9:01, 16 Maj 2010 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ten piąty kabel jest od masy, podepnij go tak aby łapał masę z silnika |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 16:26, 16 Maj 2010 |
|
|
mymateusz |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 07 Lut 2010 |
Posty: 71 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kolkego rutkowski tylko ze ja nie mam zadnego piątego kabelka,wiec mam go dorobic?i puścic od osłonki prądnicy do regulatora?czy gdzie indziej? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 16:47, 16 Maj 2010 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
To wygląda po prostu na dodatkową masę, masa i tak jest na ramie więc ten kabelek jest niekonieczny. Jak chcesz koniecznie go mieć to przyczep go pod jakąś śrubę w silniku żeby była dobra masa i do ramy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:52, 16 Maj 2010 |
|
|
mymateusz |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 07 Lut 2010 |
Posty: 71 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
wielkie dzięki kolego,wszystkim dzięki za pomoc.. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 16:32, 17 Maj 2010 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
napisz czy ładowanie ci działa |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 16:41, 17 Maj 2010 |
|
|
mymateusz |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 07 Lut 2010 |
Posty: 71 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
właśnie ładowanie nie działa a wszystko podpięte tak jak na schemacie,chyba prądnica nie wytwarza pradu albo regiel jest spalony..a jak prądnica by prądu nie wytwarzała to co trzeba tak wymienic lub naprawic? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 16:49, 17 Maj 2010 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
stojan albo wirnik, ja obstawiam ze poleciał regulator, z tego co się orientuję to powinien być fabrycznie stykowy, a styki lubią korodować.
Otwórz regulator to się okaże czy spalony.
Na twoim miejscu pozbyłbym się tej prądnicy i założył alternator |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rutkowski dnia Pon 16:59, 17 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 18:16, 17 Maj 2010 |
|
|
jawek |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 14 Gru 2006 |
Posty: 523 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: woj mazowieckie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A masz miernik napięcia? Podłącz go pod oba styki akumulatora i sprawdź jakie jest napięcie gdy motor chodzi na wolnych obrotach a co się dzieje gdy wzrastają. Jeśli nie masz miernika to podepnij żarówkę 6V pod minusową i plusową szczotkę i to samo- sprawdź czy po dodaniu gazu mocniej świeci.
Możesz też sprawdzić czy nie ma zwarcia do masy. Jeden kabelek z aku na obudowę wirnika a drugi do żarówki. Dołączasz jeszcze kabelek do drugiego styku żarówki i drugim jego końcem przesuwasz po komutatorze. Jak się zaświeci to znaczy, że zwarcie.
A żeby sprawdzić obudowę to robisz tak: Jeden kabel z aku na obudowę, drugi do żarówki, a trzeci kabel (od drugiego styku żarówki) leci do zacisku "M". Tak jak wyżej- żarówka nie powinna się świecić.
Co do tej przekładki prądnicy na alternator- na wale stożek prawego czopu ma inną średnicę. Więc albo dajesz wał do gościa(porządnego gościa bo materiał z jakiego wykonany jest wał jest delikatny i łatwo spieprzyć operację) żeby Ci wymienił prawy czop albo... [link widoczny dla zalogowanych] Gawarisz pa ruski język? Ja też, ale mamy obrazki.
Po przekładce będziesz musiał wymienić jeszcze:
-prostownik
-przekaźnik
-regulator 12 v
-bezpieczniki, żarówki.
Zaraz zaraz, Ty chyba nie chcesz powiedzieć, że próbujesz naładować aku 12V prądnicą 6V? To w takim razie nie dziw się, że ci kurcze oczko nie chce zgasnąć. Cóż... |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jawek dnia Pon 18:20, 17 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 20:11, 17 Maj 2010 |
|
|
mymateusz |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 07 Lut 2010 |
Posty: 71 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
no heh:)zarówka od ładowania cały czas świeci jak odpale moto,akumlatorek na 6 V kupie jak przyzbieram kasy i cewki terz musze od kogoś kupic używane na 6 V bo mam 12V,chyba ze by ktoś sie chciał zamienic na forum to moge sie wymienic 12V na 6 V.Jutro zobacze czy prądnica wogóle wytwarza prad....zadnej przekładki nie bede robił bo nie stac mnie narazie na to..bedzie tak jak fabryka dała:)zadnych zmian:)
A ta szczotka to gdzie sie znajduje bo ja sie nie znam na 350:/ |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mymateusz dnia Pon 20:13, 17 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 20:58, 17 Maj 2010 |
|
|
jawek |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 14 Gru 2006 |
Posty: 523 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: woj mazowieckie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Widzisz na tym zdjęciu takie dwa okienka w stojanie(przy kondziach)? Tam siedzą szczotki. To od nich właśnie wychodzą kabelki- jeden na masę a drugi do styku.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|