| tuning sprzęgła | |
Wysłany: Pią 7:41, 05 Paź 2012 |
|
|
jezus1259 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 25 Sie 2011 |
Posty: 130 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Skąd: leszno Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 13:59, 05 Paź 2012 |
|
|
misiak162 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 02 Kwi 2007 |
Posty: 1076 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Popraw nazwe tematu bo w jawce nie jest "sprzęło" tylko SPRZĘGŁO. Urzyj opcji szukaj ktoś chyba jeśli dobrze pamiętam kolega Leśnik conieco wspominał na ten temat. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 16:01, 05 Paź 2012 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja słyszałem, że zamiast korku w tarczach, wklejają drewno dębu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 19:46, 05 Paź 2012 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja dałem pod sprężynki po dodatkowej podkładce przez co zwiększył się docisk i SPRZĘGŁO lepiej działa. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 20:03, 05 Paź 2012 |
|
|
jezus1259 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 25 Sie 2011 |
Posty: 130 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Skąd: leszno Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ale jakie jeszcze inne drewna mozna uzyc do tego |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 21:49, 05 Paź 2012 |
|
|
v max96 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 24 Cze 2010 |
Posty: 617 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: wawa / cieszyn Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
każde dobrze wysuszone, ale im twardsze to mniejsze tarcie i większa wytrzymałość |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 22:08, 05 Paź 2012 |
|
|
Dawid Dirus |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 27 Lip 2012 |
Posty: 31 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pozwolę Sobie przytoczyć
v max96 napisał: | patent leśnika się kłania :P
wkleję tutaj tekst bo nie mogę znaleźć na naszym forum tego tematu teraz ...
tzw. "wieczne sprzegło" W jednym z tematow poruszalem temat tarz i ich wypelniaczy i oto jest rozwiazanie:
Jednym ze słabszych elementów silnika Jawki jest niestety sprzęgło. Jego konstruktorzy najwyraźniej nie potraktowali tematu poważnie, bo tarcze sprzęgłowe kosztują w sumie newiele, ale w silniku po solidnym rasowaniu nie żyją dłużej niż 2-3tys.km, po czym nadają się do naprawy przez wyrzucenie.
Ponieważ wymiana tarcz sprzęgłowych jest kłopotliwa, postanowiłem ułatwić sobie życie i zastosować zmiany w sprzęgle które sprawią że nie będę musiał za często rozbierać silnika. W czym tkwi sekret? W materiale użytym na okładziny w tarczach. W oryginale są one wykonane z korka, który zapewnia co prawda przyzwoite tarcie między tarczami a stalowymi przekładkami, lecz ściera się stanowczo za szybko. Ja postanowiłem zastąpić korek drewnem - w moim przypadku olchowym, ale mogą być też inne gatunki, z tym że lepszy współczynnik tarcia zapewnią gatunki miękkie (lipa, topola) a większą żywotność lecz i trudniejszą obróbkę elementów - gatunki twarde (dąb, buk itp.).
Bajka polega na tym, że zmuszeni jesteśmy jednorazowo wyciąć i wyszlifować 64 identyczne klocki na komplet tarcz, więc jest to zabawa dla cierpliwych. Klocki wklejamy w tarczę (po usunięciu pozostałości tych korkowych i wymyciu tarcz czystą benzyną) na klej epoksydowy, może być Distal lub podobny. Zadanie kleju polega nie tyle na przyklejeniu klocków do tarczy, co na wzajemnym ustaleniu ich położenia w wycięciach tarczy. Dzięki temu można całą tarczę wyrównać papierem ściernym (ręcznie trwa to wieki, ale da się zrobić) albo szliferką taśmową - ale z wyczuciem, bo tarcza musi mieć identyczną grubość w każdym miejsu obwodu, inaczej sprzęgło nie będzie prawidłowo działać. Polecam grubość tarczy po obróbce 6,5mm, to więcej niż oryginał (6mm) w związku z czym będziemy mieć zapas żywotności - choć przy moich olchowych tarczach i tak zrobiłem już ponad 10tys.km, a grubość zmniejszyła się jedynie o 0,1mm. Sprawność sprzęgła spadła minimalnie (trochę je kiedyś przypaliłem ). Niezależnie od wszystkiego, pod zawleczki sprężyn polecam podożyć podkładki o grub. 1,5-2mm. Zwiększy to napięcie sprężyn ale dzięki temu także docisk tarcz. Trzeba będzie użyć więcej siły by nacisnąć dźwignię sprzęgła, będzie ono "twardsze", ale jest to cena jaką płaci się za wysoką żywotność i sprawność tego podzespołu.
[img]http://www.fotosik.pl/pok...efdec3fb40.html[/img] |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 8:18, 07 Paź 2012 |
|
|
jezus1259 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 25 Sie 2011 |
Posty: 130 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5
|
Skąd: leszno Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
zeby nie otwierac nowego tematu mozecie mi podac jakie sklepy internetowe z czesciami jawki.
i co jescze mozna poprawice po czecha |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 9:49, 07 Paź 2012 |
|
|
Dawid Dirus |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 27 Lip 2012 |
Posty: 31 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zależy co byś chciał po nich poprawić . Mi tam pasuje wszystko w jeździe normalnej po ulicy . No może klakson ale o tym jest tutorial podejrzewam . Sklep z częściami do Jawki hmm... . Pierwsze co to allegro tam na pewno coś znajdziesz . Ale Ja osobiście polecam [link widoczny dla zalogowanych] . Pozdro . |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid Dirus dnia Nie 9:49, 07 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Nie 10:55, 07 Paź 2012 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jesus chrysler, JEST OD TEGO DZIAŁ TUTORIALE!!! Tam masz wszystko opisane. Zamykam ten wątek w cholerę. Pomyśl sam, użyj wyszukiwarki, googla. Wiem, że ciężko, ale trzeba się starać, przynajmniej na tym forum. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Śmietnik
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|