Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Śmietnik » tuning sprzęgła
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
tuning sprzęgła
PostWysłany: Pią 7:41, 05 Paź 2012
jezus1259
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: leszno
Płeć: Mężczyzna


Witam
czytałem gdzieś na forum ze można tarcze sprzęgła z tuningować czyli zamienić korek na jakieś drewno tylko nie wiem na jakie najlepiej





poprawiłem nazwę tematu i opcja szukaj nie boli. Leśnik miał taki patent. http://www.jawencja.fora.pl/tuning-mechaniczny,22/tuning-sprzegla,2581.html znalazłem specjalnie dla Ciebie Razz //vmax96


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:59, 05 Paź 2012
misiak162
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 1076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa


Popraw nazwe tematu bo w jawce nie jest "sprzęło" tylko SPRZĘGŁO. Wink Urzyj opcji szukaj ktoś chyba jeśli dobrze pamiętam kolega Leśnik conieco wspominał na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:01, 05 Paź 2012
kondzio310
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: ostrów wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Ja słyszałem, że zamiast korku w tarczach, wklejają drewno dębu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:46, 05 Paź 2012
zloty1996
Weteran Forum
Weteran Forum

 
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 990
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Proszowice koło Krakowa
Płeć: Mężczyzna


ja dałem pod sprężynki po dodatkowej podkładce przez co zwiększył się docisk i SPRZĘGŁO lepiej działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:03, 05 Paź 2012
jezus1259
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: leszno
Płeć: Mężczyzna


ale jakie jeszcze inne drewna mozna uzyc do tego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:49, 05 Paź 2012
v max96
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa / cieszyn
Płeć: Mężczyzna


każde dobrze wysuszone, ale im twardsze to mniejsze tarcie i większa wytrzymałość


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:08, 05 Paź 2012
Dawid Dirus
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Pozwolę Sobie przytoczyć Smile


v max96 napisał:
patent leśnika się kłania :P


wkleję tutaj tekst bo nie mogę znaleźć na naszym forum tego tematu teraz ...

tzw. "wieczne sprzegło" W jednym z tematow poruszalem temat tarz i ich wypelniaczy i oto jest rozwiazanie:

Jednym ze słabszych elementów silnika Jawki jest niestety sprzęgło. Jego konstruktorzy najwyraźniej nie potraktowali tematu poważnie, bo tarcze sprzęgłowe kosztują w sumie newiele, ale w silniku po solidnym rasowaniu nie żyją dłużej niż 2-3tys.km, po czym nadają się do naprawy przez wyrzucenie.
Ponieważ wymiana tarcz sprzęgłowych jest kłopotliwa, postanowiłem ułatwić sobie życie i zastosować zmiany w sprzęgle które sprawią że nie będę musiał za często rozbierać silnika. W czym tkwi sekret? W materiale użytym na okładziny w tarczach. W oryginale są one wykonane z korka, który zapewnia co prawda przyzwoite tarcie między tarczami a stalowymi przekładkami, lecz ściera się stanowczo za szybko. Ja postanowiłem zastąpić korek drewnem - w moim przypadku olchowym, ale mogą być też inne gatunki, z tym że lepszy współczynnik tarcia zapewnią gatunki miękkie (lipa, topola) a większą żywotność lecz i trudniejszą obróbkę elementów - gatunki twarde (dąb, buk itp.).
Bajka polega na tym, że zmuszeni jesteśmy jednorazowo wyciąć i wyszlifować 64 identyczne klocki na komplet tarcz, więc jest to zabawa dla cierpliwych. Klocki wklejamy w tarczę (po usunięciu pozostałości tych korkowych i wymyciu tarcz czystą benzyną) na klej epoksydowy, może być Distal lub podobny. Zadanie kleju polega nie tyle na przyklejeniu klocków do tarczy, co na wzajemnym ustaleniu ich położenia w wycięciach tarczy. Dzięki temu można całą tarczę wyrównać papierem ściernym (ręcznie trwa to wieki, ale da się zrobić) albo szliferką taśmową - ale z wyczuciem, bo tarcza musi mieć identyczną grubość w każdym miejsu obwodu, inaczej sprzęgło nie będzie prawidłowo działać. Polecam grubość tarczy po obróbce 6,5mm, to więcej niż oryginał (6mm) w związku z czym będziemy mieć zapas żywotności - choć przy moich olchowych tarczach i tak zrobiłem już ponad 10tys.km, a grubość zmniejszyła się jedynie o 0,1mm. Sprawność sprzęgła spadła minimalnie (trochę je kiedyś przypaliłem ). Niezależnie od wszystkiego, pod zawleczki sprężyn polecam podożyć podkładki o grub. 1,5-2mm. Zwiększy to napięcie sprężyn ale dzięki temu także docisk tarcz. Trzeba będzie użyć więcej siły by nacisnąć dźwignię sprzęgła, będzie ono "twardsze", ale jest to cena jaką płaci się za wysoką żywotność i sprawność tego podzespołu.
[img]http://www.fotosik.pl/pok...efdec3fb40.html[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:18, 07 Paź 2012
jezus1259
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: leszno
Płeć: Mężczyzna


zeby nie otwierac nowego tematu mozecie mi podac jakie sklepy internetowe z czesciami jawki.

i co jescze mozna poprawice po czecha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:49, 07 Paź 2012
Dawid Dirus
Początkujacy
Początkujacy

 
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp.
Płeć: Mężczyzna


Zależy co byś chciał po nich poprawić . Mi tam pasuje wszystko w jeździe normalnej po ulicy Smile . No może klakson ale o tym jest tutorial podejrzewam . Sklep z częściami do Jawki hmm... . Pierwsze co to allegro tam na pewno coś znajdziesz . Ale Ja osobiście polecam [link widoczny dla zalogowanych] . Pozdro Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid Dirus dnia Nie 9:49, 07 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:55, 07 Paź 2012
Irzyk
Dziad

 
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FGW
Płeć: Mężczyzna


Jesus chrysler, JEST OD TEGO DZIAŁ TUTORIALE!!! Tam masz wszystko opisane. Zamykam ten wątek w cholerę. Pomyśl sam, użyj wyszukiwarki, googla. Wiem, że ciężko, ale trzeba się starać, przynajmniej na tym forum.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tuning sprzęgła
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Śmietnik
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin