Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Co można zmienić, aby zyskać moc. Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 16:56, 16 Maj 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


to wogóle coś daje ten cylek 60ccm (55cm3) a chciałem go kupić bo myślałem że da coś mocy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:57, 16 Maj 2007
Szymon
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna


No właśnie, cylindra od początku nie miałem zamiaru zmieniać. (może dopiero, gdy cała reszta będzie wyżyłowana na maxa). Dysze - owszem, czytałem, bardzo dużo o tym - ale nie mam pojęcia, gdzie je kupić. Za jakiś tydzień chyba zamówię się już cześci z Agmotu, dam znać, czy "pomogło". A może jest coś jeszcze, co po poprawieniu da jakiś rezulatat? Zębatkę mam 12z i tęgo zmieniał nie będę, od razu mówię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:41, 17 Maj 2007
flbmaster
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piastów (warszawa)


cylek 60ccm to nie wszystko. najlepsze co można zrobić to:
założyć 2 pierścieniowy cylinder 55ccm
założyć wieksze dysze
wypolerowac na lustro głowice
wypolerować idealne kruciec (cały w środku)
wypolerować wlot mieszanki już w samym cylindrze
wypolerować skrzynie korbową
odelżyć tłok
wypolerować dysze wydechu (o dziwo daje dużo (przynajmniej w samochodach))
oddławić tłumik jednocześnie zmieniająć filtr powietrza na stożek bo skoro ma łątwiej i wiecej wylatywac to tak samo i wlatywac
zmiana zębatek to kwestia tego jak kto chce jeździć ale osobiscie tego raczej nie zrobie
założyć dobrą świece

i w zasadzie tyle. to powinno nieźle polepszyć osiągi jawki Wink sporo roboty jak na zysk poł konia... ale zawsze jest to 25% wiecej mocy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:00, 17 Maj 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Jak chcesz się pobawić w poważniejsze przeróbki, zobacz modyfikację wydechu i układu ssącego na [link widoczny dla zalogowanych]
Są tam pokazane zmiany - proste szkice układu wydechowego i fotka króćca z którym śmigam już od dwóch lat. Wykonałem go z kawałka rury aluminiowej którą przeprofilowałem tak by miała kształt z grubsza taki jak tylna część gaźnika i kanał dolotowy cylindra. Kołnierze mocujące i warstwa zewnętrzna króćca to odporna na temperaturę żywica UHU 300kg+ Epoxy i opiłki aluminium. Filtr - stożek też wykonałem sam. Polecam, działa - prędkość wzrosła o parę km, lepsze przyśpieszenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:23, 17 Maj 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


flbmaster napisał:



odelżyć tłok




Aha i co ci to da?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:37, 17 Maj 2007
Mazur17
Gaduła
Gaduła

 
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Mchawa


Bedzie lżejszy przez co bedzie miał wieksze obroty:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:07, 17 Maj 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


To w taki razie, wał korbowy można równiez odchudzić.
Jeżeli tłok mógłby być lżejszy to napewno był by seryjnie.
Konstruktorzy składając ten pojazd z pewnością wyliczyli stosunek masy do mocy czy obrotów silnika. To nie maluch gdzie można odchudzić koło zamachowe i będzie lepiej na obroty się wkręcał...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:41, 17 Maj 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


ale tłok można spiłować tu macie link jak to zrobić [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:47, 17 Maj 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


flbmaster napisał:
cylek 60ccm to nie wszystko. najlepsze co można zrobić to:
założyć 2 pierścieniowy cylinder 55ccm
założyć wieksze dysze
wypolerowac na lustro głowice
wypolerować idealne kruciec (cały w środku)
wypolerować wlot mieszanki już w samym cylindrze
wypolerować skrzynie korbową
odelżyć tłok
wypolerować dysze wydechu (o dziwo daje dużo (przynajmniej w samochodach))
oddławić tłumik jednocześnie zmieniająć filtr powietrza na stożek bo skoro ma łątwiej i wiecej wylatywac to tak samo i wlatywac
zmiana zębatek to kwestia tego jak kto chce jeździć ale osobiscie tego raczej nie zrobie
założyć dobrą świece

i w zasadzie tyle. to powinno nieźle polepszyć osiągi jawki Wink sporo roboty jak na zysk poł konia... ale zawsze jest to 25% wiecej mocy Wink


Mała pomyłka bo po oddławieniu nie będzie miała 2 KM tylko 3,5.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:51, 17 Maj 2007
maciek-konik
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5


z odchudzeniem (jak wy to piszecie odelżeniem) nie mozna przesadzic. ja odchudziłem za bardzo tłok, a raczej sworzen i muli na wolnych obrotach. Chodzi o to, ze gdy tłok jest lzejszy musisz szybciej się keciz zeby uzyskac moc niz ten cięzszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:14, 17 Maj 2007
Szymon
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna


A mam jeszcze pytanie odnośnie mojego aktualnego tłumika:
[link widoczny dla zalogowanych] (to pożyczone zdjęcie, ale tłumik mam ten sam)
Czy był on jakoś blokowany? Bo czytałem, że ta końcówka wydechu to właśnie blokada.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:06, 17 Maj 2007
gniewny
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 2718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Unin na Wyspie Wolin


To nie jest blokada tylko element ozdobny, który wycisza pracę silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:42, 17 Maj 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Ten typ końcówki tłumika miały Jawki typów: 20A, 21A, 23A. Wydech z ukośnym ścięciem był fabrycznie montowany w 20P, 21P, 23P - w sumie bardziej zmienia wygląd niż osiągi, taki drobny detal charakterystyczny dla starszych roczników Jawek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Co można zmienić, aby zyskać moc.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin