Wysłany: Śro 16:56, 16 Maj 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
to wogóle coś daje ten cylek 60ccm (55cm3) a chciałem go kupić bo myślałem że da coś mocy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 16:57, 16 Maj 2007 |
|
|
Szymon |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 15 Maj 2007 |
Posty: 504 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No właśnie, cylindra od początku nie miałem zamiaru zmieniać. (może dopiero, gdy cała reszta będzie wyżyłowana na maxa). Dysze - owszem, czytałem, bardzo dużo o tym - ale nie mam pojęcia, gdzie je kupić. Za jakiś tydzień chyba zamówię się już cześci z Agmotu, dam znać, czy "pomogło". A może jest coś jeszcze, co po poprawieniu da jakiś rezulatat? Zębatkę mam 12z i tęgo zmieniał nie będę, od razu mówię. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 0:41, 17 Maj 2007 |
|
|
flbmaster |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 50 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piastów (warszawa) |
|
|
|
|
|
|
|
|
cylek 60ccm to nie wszystko. najlepsze co można zrobić to:
założyć 2 pierścieniowy cylinder 55ccm
założyć wieksze dysze
wypolerowac na lustro głowice
wypolerować idealne kruciec (cały w środku)
wypolerować wlot mieszanki już w samym cylindrze
wypolerować skrzynie korbową
odelżyć tłok
wypolerować dysze wydechu (o dziwo daje dużo (przynajmniej w samochodach))
oddławić tłumik jednocześnie zmieniająć filtr powietrza na stożek bo skoro ma łątwiej i wiecej wylatywac to tak samo i wlatywac
zmiana zębatek to kwestia tego jak kto chce jeździć ale osobiscie tego raczej nie zrobie
założyć dobrą świece
i w zasadzie tyle. to powinno nieźle polepszyć osiągi jawki sporo roboty jak na zysk poł konia... ale zawsze jest to 25% wiecej mocy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 1:00, 17 Maj 2007 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak chcesz się pobawić w poważniejsze przeróbki, zobacz modyfikację wydechu i układu ssącego na [link widoczny dla zalogowanych]
Są tam pokazane zmiany - proste szkice układu wydechowego i fotka króćca z którym śmigam już od dwóch lat. Wykonałem go z kawałka rury aluminiowej którą przeprofilowałem tak by miała kształt z grubsza taki jak tylna część gaźnika i kanał dolotowy cylindra. Kołnierze mocujące i warstwa zewnętrzna króćca to odporna na temperaturę żywica UHU 300kg+ Epoxy i opiłki aluminium. Filtr - stożek też wykonałem sam. Polecam, działa - prędkość wzrosła o parę km, lepsze przyśpieszenia. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 7:23, 17 Maj 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
flbmaster napisał: |
odelżyć tłok
|
Aha i co ci to da? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 7:37, 17 Maj 2007 |
|
|
Mazur17 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 330 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Mchawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bedzie lżejszy przez co bedzie miał wieksze obroty:) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 10:07, 17 Maj 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
To w taki razie, wał korbowy można równiez odchudzić.
Jeżeli tłok mógłby być lżejszy to napewno był by seryjnie.
Konstruktorzy składając ten pojazd z pewnością wyliczyli stosunek masy do mocy czy obrotów silnika. To nie maluch gdzie można odchudzić koło zamachowe i będzie lepiej na obroty się wkręcał... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 12:41, 17 Maj 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ale tłok można spiłować tu macie link jak to zrobić [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 14:47, 17 Maj 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
flbmaster napisał: | cylek 60ccm to nie wszystko. najlepsze co można zrobić to:
założyć 2 pierścieniowy cylinder 55ccm
założyć wieksze dysze
wypolerowac na lustro głowice
wypolerować idealne kruciec (cały w środku)
wypolerować wlot mieszanki już w samym cylindrze
wypolerować skrzynie korbową
odelżyć tłok
wypolerować dysze wydechu (o dziwo daje dużo (przynajmniej w samochodach))
oddławić tłumik jednocześnie zmieniająć filtr powietrza na stożek bo skoro ma łątwiej i wiecej wylatywac to tak samo i wlatywac
zmiana zębatek to kwestia tego jak kto chce jeździć ale osobiscie tego raczej nie zrobie
założyć dobrą świece
i w zasadzie tyle. to powinno nieźle polepszyć osiągi jawki sporo roboty jak na zysk poł konia... ale zawsze jest to 25% wiecej mocy |
Mała pomyłka bo po oddławieniu nie będzie miała 2 KM tylko 3,5. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 14:51, 17 Maj 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
z odchudzeniem (jak wy to piszecie odelżeniem) nie mozna przesadzic. ja odchudziłem za bardzo tłok, a raczej sworzen i muli na wolnych obrotach. Chodzi o to, ze gdy tłok jest lzejszy musisz szybciej się keciz zeby uzyskac moc niz ten cięzszy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 15:14, 17 Maj 2007 |
|
|
Szymon |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 15 Maj 2007 |
Posty: 504 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A mam jeszcze pytanie odnośnie mojego aktualnego tłumika:
[link widoczny dla zalogowanych] (to pożyczone zdjęcie, ale tłumik mam ten sam)
Czy był on jakoś blokowany? Bo czytałem, że ta końcówka wydechu to właśnie blokada. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 17:06, 17 Maj 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
To nie jest blokada tylko element ozdobny, który wycisza pracę silnika. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 19:42, 17 Maj 2007 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ten typ końcówki tłumika miały Jawki typów: 20A, 21A, 23A. Wydech z ukośnym ścięciem był fabrycznie montowany w 20P, 21P, 23P - w sumie bardziej zmienia wygląd niż osiągi, taki drobny detal charakterystyczny dla starszych roczników Jawek. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 2
Idź do strony Poprzedni 1, 2
|
|
|
|