| Cylinder 70 mozliwe? | |
Wysłany: Wto 17:37, 20 Lis 2007 |
|
|
Mazur17 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 330 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Mchawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Przeczytajcie , no albo chociarz sie domyslcie o czym tu jest mowa
Jak ktos by miał program do tłumaczenia na nasze:
Oto ten artykuł:
Informace o úpravách J 70.
Tyto motory se však nesmějí používat na závodech 50 ccm ! Úprava spočívá v zaměnitelných dílech, změna se týká bronzového pouzdra v ojnici a zapuštěním v karterech (pro zpětnou montáž 50 ccm se nechá vložit tzv. motýlek - vložka a předělat bronz. pouzdro na píst. čep prům. 14,10 mm). K úpravě 70 ccm je nutné dodat litinový válec z Jawy 50 typu 555, který se k této úpravě jedině hodí. Rozdíl mezi litinovým válcem z J 550 a J 555 je ve tvaru sacího kanálu ve válci, J 555 má tvar srdíčka. Další podmínkou je symetričnost kanálů - bývají uhnuté k jedné straně - mimo střed.
Popis ceny za jednotlivé díly - úpravy:
- úprava kliky (přepouzdření ojnice + rozlisování klikovky, příp. výměna ojnice) v rozpětí 350,- Kč až 1.000,- Kč
- protočení čela karterů cena 800,- Kč
- motýlek na zpětnou montáž na 50 ccm cena 150,- Kč
- podkova (shodná jako 50 ccm) cena 250,- Kč
- převrtání litinového válce na průměr 45 mm + výbrus válce vč. píst. kroužků, pístního čepu, drát. pojistky cena 700,- Kč
- svrtání na vyšší výkon, 4 až 6 přepouštěcích kanálů, cena 1.750,- Kč
- vymezovací podložka pod válec (nerez) cena 450,- Kč
- hliníková kostka do výfukového kanálu válce cena 150,- Kč
- hliníková kostka do sacího kanálu válce cena 150,- Kč
- příruba sacího kanálu pro shodnost příruby J 20+ , cena 150,- Kč
- hlava válce - shodná hvězda s 50 ccm - změna vnitřních rozměrů, vč. matic, 950,- Kč
- úprava pístu průměr 45, cena 150,- Kč
Pro použití seriového karburátoru a výfuku zkoušíme nyní správné natryskování - ceny trysek shodné s J 50.
Z popisu výše uvedené úpravy na 70 ccm je nutné dodat:
1) klikový hřídel J 20+
2) oba středové kartery J 20+
3) litinový válec z J 555
Výkon takto upraveného motoru je v rozpětí 8 až 10 koní / 8.000 ot./ min., max. docilované otáčky motoru běžně kolem 9.000 ot. / min., maximální rychlost vozidla se odvíjí od převodů (sekundární převod). Na vozidle je nanejvýše nutno mít v pořádku brzdy !!
S pozdravem Marek. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 17:41, 20 Lis 2007 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Po czesku że to tak pisze to wszyscy wiedzą. Przetłumacz na polski, wytłumacz o co chodzi to można będzie podyskutować. A tak to wiadomo... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 18:01, 20 Lis 2007 |
|
|
Mazur17 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 330 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Mchawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
pozaznaczałem na czerwono istotne informacje które daja do myslenia:) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 18:05, 20 Lis 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 a także 6 kanałów jest mozliwe w czeskiej 50
a 70 cm to robią z sima,tlyko wtedy trzeba tuleje specjalnie przygotować bo zawadza o szpilki |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 19:08, 20 Lis 2007 |
|
|
Szymon |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 15 Maj 2007 |
Posty: 504 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W Czechach jest co najmniej jedna Jawka 70cmm, niech no tylko znajdę linki... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 18:22, 22 Lis 2007 |
|
|
pawian5 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 26 Lis 2006 |
Posty: 46 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kozy kolo Bielska-Białej |
|
|
|
|
|
|
|
|
Widziałem to juz to jest wzmocnienie silnika do 9-10 koni. Tam jest napisane ile co kosztuje miedzy innymi cylinder 70ccm |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 18:29, 22 Lis 2007 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Ozorków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Da sie zrobić taki cylinder ale trzeba mieć dużo kasy i cierpliwości . Najpierw kupujem cyliek od simsona s70 . Następnie wybijamy tulej tak smao z naszego orignalnego jawksokiego . Rozwiercamy alumnium pod wymair tuleji ( średnica 52 mm) Zgrywamy kanały i okna w cylindrze . Obtaczamy nóżki tak do 48 - 50 mm , gdyż 52 to jest rozstaw szpilek. Roztaczamy kartery na wilekość nóżek. I już to pasuje nastepnie trzeba prób tuleji trzeba przystosować do głowicy. Tłok od sima , trzbea dorobić tulejke na korbowód
A więc cała masa przeróbek które nie wiadomo czy wyjdą .
Do odważnych świat należy. Jednak ja się tego nie podejme już wole cylinder rozwiercić na fi = 41mm |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 21:44, 22 Lis 2007 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
tylko jest problem... z terazniejszego cylka nie wybijesz a DDR od simka jest nie do zdobycia...
Jedynie to kupic almota rozciac uzebrowanie i mamy tuleje ;]
chociaz najlepszym rozwiazaniem byloby tulejowanie cylindra... wtedy zrobilibysmy tyle kanalow ile nam sie spodoba
a koszt? 300 zł (z tłokiem) pewnie by styklo |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 21:00, 23 Lis 2007 |
|
|
pawian5 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 26 Lis 2006 |
Posty: 46 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Kozy kolo Bielska-Białej |
|
|
|
|
|
|
|
|
To sa czechy. Tam nie kombinują z przerabianiem innych cylków. tylko im tam takie produkuja |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 22:50, 23 Lis 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
nikt im tam orginalnych cylków 70 do jawki nie produkuje
oni sami kombinują,wybijaja,wbijają te tuleje i tak na okrągło,aż dochodzi do efektów takich jak 70 cm w jawce |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:09, 23 Lis 2007 |
|
|
mateusz1991 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 789 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chotyniec City:)!! Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Własnie tak robia, prywaciarze pewnie tez cos takiego kombinuje i jacys amatorzy ktorzy chca z motou wycisnac ile tylko sie dac bez wzgledy na konekwencje. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:16, 23 Lis 2007 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Ozorków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mateusz1991 napisał: | jacys amatorzy |
Jakoś to dizwnie odebrałem tak jak by to było do mnie kierowane
Ale jka nikt się nie odważy to ja się musze odważyć .
70 cm3 sie nei podejme bo koszty są zbyt wysokie. Ja wam mówie rozwiercice se na fi 41 mm to już będize dobrze |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:25, 23 Lis 2007 |
|
|
mateusz1991 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 789 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chotyniec City:)!! Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Conqeror napisał: | mateusz1991 napisał: | jacys amatorzy |
Jakoś to dizwnie odebrałem tak jak by to było do mnie kierowane
|
Chdzilo mi o czeskich amatorów, nie Ciebie.
Wiele razy pokazales ze potrafisz cos zrobic, cos w senise
ze cos b.dobrego. Takich przeróbek jak ty to robisz to chyba nikt
nie potrafi robic. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 18:33, 24 Lis 2007 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cytat: | Ja wam mówie rozwiercice se na fi 41 mm to już będize dobrze |
a z kad odpowiedni tlok do tego wezmiesz ? bo ja juz tez o tym myslalem i jest gorzej niz zle bo nieczego nei idzie dopasowac... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 19:50, 24 Lis 2007 |
|
|
mandos |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 14 Paź 2007 |
Posty: 154 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] masz tłoki Ф41 do Jawki. |
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|