| Czeskie g³owice s³oneczne-rozwi±zanie. | |
Wys³any: Wto 15:56, 20 Lis 2007 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Do³±czy³: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 34 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Znalaz³em odpowied¼ na pytania zwi±zane z czeskimi g³owicami. Jak zwykle pomoc± s³u¿y nam pan Tomasz Sa³ek.
"Mo¿na natomiast sugerowaæ zastosowanie komory spalania do naszego silnika takiej jak na rys. 2a i b, takie kszta³ty komór spalania najczê¶ciej mo¿na spotkaæ w silnikach sportowych. Aby komora spalania [rys. 2a] spe³nia³a w pe³ni swoje zadanie, tzn. zapewnia³a dobre zawirowanie mieszanki przed zap³onem, trzeba zachowaæ odleg³o¶æ denka t³oka od podciêcia komory spalania.
Bardzo czêsto w motocyklach sportowych komory spalania maj± kszta³t jak na rys. 2b. Je¿eli mamy mo¿liwo¶ci warsztatowe i drug± g³owicê, to musimy zaspawaæ czê¶æ komory spalania tak jak na rys. 3, nastêpnie za pomoc± frezów i szlifierki z giêtkim w±tkiem wyprofilowujemy w³a¶ciwy kszta³t komory spalania zachowuj±c pewne zale¿no¶ci wymiarowe jak na rys. 2b.
G³owica przedstawiona na rys. 2 daje zauwa¿alny wzrost mocy silnika."
Rysunek 2a i 2b
A teraz zwróæcie uwagê na kszta³t komory spalania g³owicy czeskiej.
[link widoczny dla zalogowanych]
(obrazek jest du¿y, nie chce go zamieszczaæ)
Podobieñstwo rysunku 2a i czeskiej g³owicy jest uderzaj±ce. Dochodz± do tego powiêkszone(a w³a¶ciwie przebudowane) ¿ebra g³owicy daj±ce lepsze ch³odzenie.
My¶lê zê nie bêdzie ju¿ pytañ takich jak "co to daje", "czy siê op³aca". Noi wykonaæ bêdzie ³atwiej;]
G³owica z której mo¿naby co¶ takiego wykonaæ to g³owica od simsona. |
|
Post zosta³ pochwalony 4 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wys³any: Wto 16:27, 20 Lis 2007 |
|
|
mateusz1991 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Do³±czy³: 08 Wrz 2007 |
Posty: 789 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 14 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Chotyniec City:)!! P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
O prosze. Dziêki Piorko.
Proponuje dac ten temat do rozwiazanych. |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Wto 16:36, 20 Lis 2007 |
|
|
karol53 |
W³asny tytu³ (zg³o¶ siê do admina) |
|
|
Do³±czy³: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 83 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Simsonowska g³owica rzeczywi¶cie ma takie samo wg³êbienie jak w tych sportowych motocyklach mo¿e to byæ kolejna forma tuningu Jawki dziêki piorko za informacje. |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Wto 17:10, 20 Lis 2007 |
|
|
ogar2007 |
W³asny tytu³ (zg³o¶ siê do admina) |
|
|
Do³±czy³: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Sejny(30 km od Suwa³k) |
|
|
|
|
|
|
|
|
kszta³t ma dobry ale czy wymiary zgodza sie w jawkach
pamiêtajcie ¿e tam wbijaj± tuleje od sima to i moze takie g³owice musieli zróiæ |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wys³any: Wto 17:22, 20 Lis 2007 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Do³±czy³: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 34 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wymiary to chyba nic skomplikowanego...je¶li ¶rednica jest za du¿a to trzeba nadspawaæ to co brakuje(s± zak³ady w których spawaj± aluminium, ja mam taki zak³ad kilka km od domu) i zleciæ tokarzowi rozwiercenie do wymiarów takich, jakie maj± byæ na cylinder jawki. Je¶li ¶rednica jest za ma³a- tylko zleciæ tokarzowi rozwiercenie. Pó¼niej poprawiæ wymiary komory spalania jak jest pokazane na rysunku i my¶le ¿e g³owica bêdzie lepsza ni¿ czeska(czesi chyba nie bior± pod uwagê wymiarów). |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wys³any: Wto 17:29, 20 Lis 2007 |
|
|
matura |
Uzale¿niony od forum |
|
|
Do³±czy³: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 5 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przecie¿, na zamieszczonym zdjêciu g³owicy simsona komora spalania jest taka samiu¶ka jak ze szkicu 2a
Na 2b komora spalania jest przesuniêta wzglêdem osi t³oka. |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Wto 17:32, 20 Lis 2007 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Do³±czy³: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 34 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak, mo¿liwe ¿e jest taka sama(¶rednica komory spalania mo¿e byæ ró¿na od 0,7D) Ale mo¿e byæ problem z za³o¿eniem g³owicy z simsona do jawki. Albo trzeba j± bêdzie roztaczaæ, albo pomniejszaæ. O to nam chodzi. |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Wto 18:15, 20 Lis 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Do³±czy³: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Swarzêdz (ko³o Poznania) P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wg. mnie bêdzie trzeba tylko zmieniæ przyleganie g³owicy do cylka i rozstaw szpilek. |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Wto 18:30, 20 Lis 2007 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Do³±czy³: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Ozorków P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Teraz to mi ju¿ pomyli³e¶ . To wkoñcu rozwi±zanie 2a jest lepsze ?
Ps gdize rysunek nr. 3 . Ja w³±¶nei mia³e mtne artyku³ odszukaæ bo by³em ciekaw jaka ma byæ ta komora spalania . |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Wto 18:32, 20 Lis 2007 |
|
|
buniek92 |
W³asny tytu³ (zg³o¶ siê do admina) |
|
|
Do³±czy³: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 23 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak, 2a jest lepsze. Karol mówi o zmianie, je¿eli chcia³oby siê zak³adac g³owicê od Simsona. |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Wto 18:37, 20 Lis 2007 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Do³±czy³: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Ozorków P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja my¶la³em o g³owicy od sima . Popatrzcie na to :
[link widoczny dla zalogowanych]
G³owice trzeba przekrêciæ i powycinaæ materia³ miêdzy ¿eberkami by by³ perzelot . Nastêpnie luknijcie na otwory na szpilki . W simei jest rozstaw dalej wiêc je¶li wywiercimy bli¿ej ¶wiecy to zrobimy dziury w tym progu . I pytanie czy to bêdize szczelne ? Tulej sima i jawki jest taka sama wiêc tu nie powinno byæ problemu |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wys³any: Wto 18:40, 20 Lis 2007 |
|
|
mandos |
Zaawansowany |
|
|
Do³±czy³: 14 Pa¼ 2007 |
Posty: 154 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 10 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W czeskich jest tzw. pó³kolista komora spalania, stosowana te¿ kiedy¶ w samochodach. Jej zalet± jest najmniejsza powierzchnia ¶cianek przy danej objêto¶ci komory, a tym samym najmniejsze straty ciep³a. Równie¿ centralne umieszczenie ¶wiecy zapewnia jednakowa drogê p³omienia we wszystkich kierunkach.
W Jawkach normalnie stosowana jest komora klinowa, która równie¿ nie jest z³ym rozwi±zaniem. |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Wto 18:46, 20 Lis 2007 |
|
|
Jawek 50 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Do³±czy³: 15 Kwi 2007 |
Posty: 785 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 6 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Sk±d: Poddêbice P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
hmm mówicie g³owica od simsona powinno to raczej odpaliæ, jak bêde mia³ czas to pójdê do mojego kumpla co ma sima i po¿ycze do niego bo ona m h*j czê¶ci i znajdzie siê tam co¶. Jak to spawdze to zdam wam relacje |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Wto 18:50, 20 Lis 2007 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Do³±czy³: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Ozorków P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jawek 50 napisa³: | Jak to spawdze to zdam wam relacje |
Tylko po¶piesz sie bo nie moge sie doczekaæ :)Ale za³wa¿cie ¿e komara w simie jest i tka mniejsza od ogarowskiej |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Wto 18:57, 20 Lis 2007 |
|
|
Jawek 50 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Do³±czy³: 15 Kwi 2007 |
Posty: 785 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 6 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Sk±d: Poddêbice P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona G³ówna » Tuning mechaniczny
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 3
Id¼ do strony 1, 2, 3 Nastêpny
|
|
|
|