Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Czeskie głowice słoneczne-rozwiązanie. Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Czeskie głowice słoneczne-rozwiązanie.
PostWysłany: Wto 15:56, 20 Lis 2007
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Znalazłem odpowiedź na pytania związane z czeskimi głowicami. Jak zwykle pomocą służy nam pan Tomasz Sałek.

"Można natomiast sugerować zastosowanie komory spalania do naszego silnika takiej jak na rys. 2a i b, takie kształty komór spalania najczęściej można spotkać w silnikach sportowych. Aby komora spalania [rys. 2a] spełniała w pełni swoje zadanie, tzn. zapewniała dobre zawirowanie mieszanki przed zapłonem, trzeba zachować odległość denka tłoka od podcięcia komory spalania.
Bardzo często w motocyklach sportowych komory spalania mają kształt jak na rys. 2b. Jeżeli mamy możliwości warsztatowe i drugą głowicę, to musimy zaspawać część komory spalania tak jak na rys. 3, następnie za pomocą frezów i szlifierki z giętkim wątkiem wyprofilowujemy właściwy kształt komory spalania zachowując pewne zależności wymiarowe jak na rys. 2b.
Głowica przedstawiona na rys. 2 daje zauważalny wzrost mocy silnika."

Rysunek 2a i 2b

A teraz zwróćcie uwagę na kształt komory spalania głowicy czeskiej.
[link widoczny dla zalogowanych]
(obrazek jest duży, nie chce go zamieszczać)

Podobieństwo rysunku 2a i czeskiej głowicy jest uderzające. Dochodzą do tego powiększone(a właściwie przebudowane) żebra głowicy dające lepsze chłodzenie.
Myślę zę nie będzie już pytań takich jak "co to daje", "czy się opłaca". Noi wykonać będzie łatwiej;]

Głowica z której możnaby coś takiego wykonać to głowica od simsona.


Post został pochwalony 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:27, 20 Lis 2007
mateusz1991
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chotyniec City:)!!
Płeć: Mężczyzna


O prosze. Dzięki Piorko.
Proponuje dac ten temat do rozwiazanych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:36, 20 Lis 2007
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


[link widoczny dla zalogowanych]
Simsonowska głowica rzeczywiście ma takie samo wgłębienie jak w tych sportowych motocyklach może to być kolejna forma tuningu Jawki dzięki piorko za informacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:10, 20 Lis 2007
ogar2007
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 3202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk)


kształt ma dobry ale czy wymiary zgodza sie w jawkach
pamiętajcie że tam wbijają tuleje od sima to i moze takie głowice musieli zróić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:22, 20 Lis 2007
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Wymiary to chyba nic skomplikowanego...jeśli średnica jest za duża to trzeba nadspawać to co brakuje(są zakłady w których spawają aluminium, ja mam taki zakład kilka km od domu) i zlecić tokarzowi rozwiercenie do wymiarów takich, jakie mają być na cylinder jawki. Jeśli średnica jest za mała- tylko zlecić tokarzowi rozwiercenie. Później poprawić wymiary komory spalania jak jest pokazane na rysunku i myśle że głowica będzie lepsza niż czeska(czesi chyba nie biorą pod uwagę wymiarów).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:29, 20 Lis 2007
matura
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 603
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Przecież, na zamieszczonym zdjęciu głowicy simsona komora spalania jest taka samiuśka jak ze szkicu 2a
Na 2b komora spalania jest przesunięta względem osi tłoka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:32, 20 Lis 2007
Piorko
Dziad

 
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Humniska/Rzeszów


Tak, możliwe że jest taka sama(średnica komory spalania może być różna od 0,7D) Ale może być problem z założeniem głowicy z simsona do jawki. Albo trzeba ją będzie roztaczać, albo pomniejszać. O to nam chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:15, 20 Lis 2007
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Wg. mnie będzie trzeba tylko zmienić przyleganie głowicy do cylka i rozstaw szpilek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:30, 20 Lis 2007
Conqeror
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozorków
Płeć: Mężczyzna


Teraz to mi już pomyliłeś . To wkońcu rozwiązanie 2a jest lepsze ?
Ps gdize rysunek nr. 3 . Ja włąśnei miałe mtne artykuł odszukać bo byłem ciekaw jaka ma być ta komora spalania .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:32, 20 Lis 2007
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Tak, 2a jest lepsze. Karol mówi o zmianie, jeżeli chciałoby się zakładac głowicę od Simsona.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:37, 20 Lis 2007
Conqeror
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozorków
Płeć: Mężczyzna


Ja myślałem o głowicy od sima . Popatrzcie na to :

[link widoczny dla zalogowanych]

Głowice trzeba przekręcić i powycinać materiał między żeberkami by był perzelot . Następnie luknijcie na otwory na szpilki . W simei jest rozstaw dalej więc jeśli wywiercimy bliżej świecy to zrobimy dziury w tym progu . I pytanie czy to będize szczelne ? Tulej sima i jawki jest taka sama więc tu nie powinno być problemu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:40, 20 Lis 2007
mandos
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5


W czeskich jest tzw. półkolista komora spalania, stosowana też kiedyś w samochodach. Jej zaletą jest najmniejsza powierzchnia ścianek przy danej objętości komory, a tym samym najmniejsze straty ciepła. Również centralne umieszczenie świecy zapewnia jednakowa drogę płomienia we wszystkich kierunkach.
W Jawkach normalnie stosowana jest komora klinowa, która również nie jest złym rozwiązaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:46, 20 Lis 2007
Jawek 50
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Poddębice
Płeć: Mężczyzna


hmm mówicie głowica od simsona powinno to raczej odpalić, jak będe miał czas to pójdę do mojego kumpla co ma sima i pożycze do niego bo ona m h*j części i znajdzie się tam coś. Jak to spawdze to zdam wam relacje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:50, 20 Lis 2007
Conqeror
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozorków
Płeć: Mężczyzna


Jawek 50 napisał:
Jak to spawdze to zdam wam relacje


Tylko pośpiesz sie bo nie moge sie doczekać :)Ale załważcie że komara w simie jest i tka mniejsza od ogarowskiej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:57, 20 Lis 2007
Jawek 50
Zagubiony na Forum
Zagubiony na Forum

 
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Poddębice
Płeć: Mężczyzna


postaram się


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czeskie głowice słoneczne-rozwiązanie.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin