Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Czy można splanować ? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Czy można splanować ?
PostWysłany: Nie 17:46, 02 Gru 2007
czarny125
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Złoczew


Witam wpadlem na taki pomysl tylko nie wiem czy do jest wykonalne chce splanowac glowice z zestawu 60cm3 alle czy to jest mozliwe??




małe poprawki i już sie lepiej czyta / karol282


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:14, 02 Gru 2007
leśnik
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barlinek
Płeć: Mężczyzna


Owszem, można - tak samo jak z zestawu nominalnego, na 50ccm. Ważniejsza jest kwestia: o ile? To akurat można sprawdzić prostą metodą, z użyciem plasteliny przyklejonej we wnętrzu głowicy cienką warstwą. Plastelinę tam wklejoną trzeba lekko "podziubać", np. ołówkiem, a głowicę przykręcić do silnika tak jakbyśmy ją normalnie montowali na stałe. Obracamy wałem, pozwalając tłokowi minąć górny martwy punkt, po czym ostrożnie zdejmujemy głowicę. Trzeba pamiętać że splanować możemy tylko o tyle, by minimala odległość między wnętrzem komory spalania a tłokiem przekraczała 0,5mm - w innym razie zaistnieje ryzyko że tłok przy wysokich obrotach spotka się z głowicą, a z tym wiążą się inne nieprzyjemne historie. Właśnie głębokość wgnieceń w plastelinie, czy grubość jej warstwy jaka zostanie po przejściu tłoka pozwoli nam z grubsza określić o ile da się splanować.W skrócie to tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:35, 02 Gru 2007
czarny125
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Złoczew


troche dziwny sposob a czy ktos juz robil cos takiego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:50, 02 Gru 2007
pawlak200192
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


ja dałem do splanowania o 2mm Razz tokarz odwalił kawał dobrej roboty bo bnizył wszystkie płaszczyzny o 2mm tak ze nadal mi wystaje kołniez jak przed planowaniem Very Happy
najpierw pozmarowałem tłok olejem przyłozyłem do cyla obruciłem wałem i tam gdzie sie stykał tłok z głowicą zeszlifowałem i tak wiele razy az nic nie wadziło. na koniec przeszlifowałem papierem i jesdt OK!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:05, 02 Gru 2007
czarny125
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Złoczew


czyli trzeba najpierw jeszcze ja zeszlifowac a dopiero pozniej dac do tokarza?? nie wiedzialem a mniej wiecej ile zeslifowales i najwazniejsze pytanie ile mocy dodalo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:12, 02 Gru 2007
pawlak200192
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


-najpierw dajesz do tokarza zeby ci splanował
-potem doszlifowywujesz zeby tłok nie uderzał
-zakładasz

ja dałem do splanowania o 2mm idało to:
-większy moment obrotowy
- lepsze wkręcenie
-bardziej rasowy dzwięk silnika

Ja odczułem przyrost mocy zaraz po zalozeniu więc daje troche powera Very Happy

Jak masz luzy na wale nawet sie za to nie zabieraj Razz
Aha i jak masz słabą kompresje to tez za duzo nie da Twisted Evil

Mnie to kosztwało 30zł. W sumie miałem za darmo bo zrobiłem koledze jawe do porządku i nie musiałem nic płacic Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:25, 02 Gru 2007
mandos
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Zwiększa moc, bo rośnie stopień kompresji. Przy splanowaniu o 2mm pewnie przekroczy 8, może nawet 8,5. Ale też silnik bardziej będzie się grzał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:30, 02 Gru 2007
pawlak200192
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Nom, ale przy normalnej eksplatacji to nie zauwarzalne. Jak jade w trase to mato jedną zalete- przy małym otwarciu przepustnicy zadowalająca prędkosc Very Happy
Przy jezdzie typu full piz*** silnik zeczywiscie bardziej sie poci.
Ale za to przy drifcie pięknie trzyma obroty i jak złapie przyczepnosc to rwie do przodu a nie zamula Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:32, 02 Gru 2007
mateusz001
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Puławy


Po splanowaniu osiągnie mniej niż ma? Chyba mandos popełniłeś pomyłkę. Normalny stopień sprężania w jawce to 9,2. Wiec po splanowaniu osiągnie większą wartość a nie mniejszą.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:33, 02 Gru 2007
czarny125
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Złoczew


kompresje mam dobra bo dopiero co dotarlem cylinder 60cm tylko mnie niezadawala ta moc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:40, 02 Gru 2007
mateusz001
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Puławy


Wiec tak. Albo masz źle wyregulowaną jawkę albo myślisz ze z jawki można zrobić ścigacza xD Ja na moc nie narzekam, tyle co mam mi starczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:03, 02 Gru 2007
czarny125
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Złoczew


wiecej mocy nie zaszkodzi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:06, 02 Gru 2007
mandos
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5


mateusz001 napisał:
Po splanowaniu osiągnie mniej niż ma? Chyba mandos popełniłeś pomyłkę. Normalny stopień sprężania w jawce to 9,2. Wiec po splanowaniu osiągnie większą wartość a nie mniejszą.


9,2 to geometryczny stopień kompresji. Rzeczywisty stopień kompresji Jawki to około 6,5.
Przy stopniu kompresji 9,2 Jawka nie miałaby prawa jeździć na benzynie o liczbie oktanowej 84, bo silnik by stukał, a taka benzyna jest w instrukcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:15, 02 Gru 2007
mateusz001
Rozmowny
Rozmowny

 
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Puławy


A sprawdzałeś to? Skoro w książce serwisowej jest 9,2 to powinno być tak naprawdę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:03, 03 Gru 2007
mandos
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Nie sprawdzałem tylko obliczałem. A jak pisałem 9,2 jest naprawdę tylko jest to GEOMETRYCZNY stopień kompresji. A oprócz niego jest również rzeczywisty lub ekwiwalentny stopień kompresji i jest on niższy od geometrycznego. I to nie tylko w dwusuwach ale także w czterosuwach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czy można splanować ?
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin