| Czy można splanować ? | |
Wysłany: Nie 17:46, 02 Gru 2007 |
|
|
czarny125 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 151 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam wpadlem na taki pomysl tylko nie wiem czy do jest wykonalne chce splanowac glowice z zestawu 60cm3 alle czy to jest mozliwe??
małe poprawki i już sie lepiej czyta / karol282 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 18:14, 02 Gru 2007 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Owszem, można - tak samo jak z zestawu nominalnego, na 50ccm. Ważniejsza jest kwestia: o ile? To akurat można sprawdzić prostą metodą, z użyciem plasteliny przyklejonej we wnętrzu głowicy cienką warstwą. Plastelinę tam wklejoną trzeba lekko "podziubać", np. ołówkiem, a głowicę przykręcić do silnika tak jakbyśmy ją normalnie montowali na stałe. Obracamy wałem, pozwalając tłokowi minąć górny martwy punkt, po czym ostrożnie zdejmujemy głowicę. Trzeba pamiętać że splanować możemy tylko o tyle, by minimala odległość między wnętrzem komory spalania a tłokiem przekraczała 0,5mm - w innym razie zaistnieje ryzyko że tłok przy wysokich obrotach spotka się z głowicą, a z tym wiążą się inne nieprzyjemne historie. Właśnie głębokość wgnieceń w plastelinie, czy grubość jej warstwy jaka zostanie po przejściu tłoka pozwoli nam z grubsza określić o ile da się splanować.W skrócie to tyle. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 18:35, 02 Gru 2007 |
|
|
czarny125 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 151 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
troche dziwny sposob a czy ktos juz robil cos takiego |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 18:50, 02 Gru 2007 |
|
|
pawlak200192 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 18 Cze 2007 |
Posty: 608 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ja dałem do splanowania o 2mm tokarz odwalił kawał dobrej roboty bo bnizył wszystkie płaszczyzny o 2mm tak ze nadal mi wystaje kołniez jak przed planowaniem
najpierw pozmarowałem tłok olejem przyłozyłem do cyla obruciłem wałem i tam gdzie sie stykał tłok z głowicą zeszlifowałem i tak wiele razy az nic nie wadziło. na koniec przeszlifowałem papierem i jesdt OK! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:05, 02 Gru 2007 |
|
|
czarny125 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 151 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
czyli trzeba najpierw jeszcze ja zeszlifowac a dopiero pozniej dac do tokarza?? nie wiedzialem a mniej wiecej ile zeslifowales i najwazniejsze pytanie ile mocy dodalo |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 21:12, 02 Gru 2007 |
|
|
pawlak200192 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 18 Cze 2007 |
Posty: 608 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-najpierw dajesz do tokarza zeby ci splanował
-potem doszlifowywujesz zeby tłok nie uderzał
-zakładasz
ja dałem do splanowania o 2mm idało to:
-większy moment obrotowy
- lepsze wkręcenie
-bardziej rasowy dzwięk silnika
Ja odczułem przyrost mocy zaraz po zalozeniu więc daje troche powera
Jak masz luzy na wale nawet sie za to nie zabieraj
Aha i jak masz słabą kompresje to tez za duzo nie da
Mnie to kosztwało 30zł. W sumie miałem za darmo bo zrobiłem koledze jawe do porządku i nie musiałem nic płacic |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:25, 02 Gru 2007 |
|
|
mandos |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 14 Paź 2007 |
Posty: 154 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zwiększa moc, bo rośnie stopień kompresji. Przy splanowaniu o 2mm pewnie przekroczy 8, może nawet 8,5. Ale też silnik bardziej będzie się grzał. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:30, 02 Gru 2007 |
|
|
pawlak200192 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 18 Cze 2007 |
Posty: 608 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nom, ale przy normalnej eksplatacji to nie zauwarzalne. Jak jade w trase to mato jedną zalete- przy małym otwarciu przepustnicy zadowalająca prędkosc
Przy jezdzie typu full piz*** silnik zeczywiscie bardziej sie poci.
Ale za to przy drifcie pięknie trzyma obroty i jak złapie przyczepnosc to rwie do przodu a nie zamula |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:32, 02 Gru 2007 |
|
|
mateusz001 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2007 |
Posty: 213 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Puławy |
|
|
|
|
|
|
|
|
Po splanowaniu osiągnie mniej niż ma? Chyba mandos popełniłeś pomyłkę. Normalny stopień sprężania w jawce to 9,2. Wiec po splanowaniu osiągnie większą wartość a nie mniejszą. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:33, 02 Gru 2007 |
|
|
czarny125 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 151 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
kompresje mam dobra bo dopiero co dotarlem cylinder 60cm tylko mnie niezadawala ta moc |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:40, 02 Gru 2007 |
|
|
mateusz001 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2007 |
Posty: 213 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Puławy |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiec tak. Albo masz źle wyregulowaną jawkę albo myślisz ze z jawki można zrobić ścigacza xD Ja na moc nie narzekam, tyle co mam mi starczy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:03, 02 Gru 2007 |
|
|
czarny125 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 08 Sie 2007 |
Posty: 151 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
wiecej mocy nie zaszkodzi |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:06, 02 Gru 2007 |
|
|
mandos |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 14 Paź 2007 |
Posty: 154 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mateusz001 napisał: | Po splanowaniu osiągnie mniej niż ma? Chyba mandos popełniłeś pomyłkę. Normalny stopień sprężania w jawce to 9,2. Wiec po splanowaniu osiągnie większą wartość a nie mniejszą. |
9,2 to geometryczny stopień kompresji. Rzeczywisty stopień kompresji Jawki to około 6,5.
Przy stopniu kompresji 9,2 Jawka nie miałaby prawa jeździć na benzynie o liczbie oktanowej 84, bo silnik by stukał, a taka benzyna jest w instrukcji. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 23:15, 02 Gru 2007 |
|
|
mateusz001 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2007 |
Posty: 213 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Puławy |
|
|
|
|
|
|
|
|
A sprawdzałeś to? Skoro w książce serwisowej jest 9,2 to powinno być tak naprawdę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 0:03, 03 Gru 2007 |
|
|
mandos |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 14 Paź 2007 |
Posty: 154 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie sprawdzałem tylko obliczałem. A jak pisałem 9,2 jest naprawdę tylko jest to GEOMETRYCZNY stopień kompresji. A oprócz niego jest również rzeczywisty lub ekwiwalentny stopień kompresji i jest on niższy od geometrycznego. I to nie tylko w dwusuwach ale także w czterosuwach. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|