| Gaźnik 16n3 w jawce | |
Wysłany: Sob 19:50, 24 Lis 2012 |
|
|
XxDrago.pl |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 07 Sie 2011 |
Posty: 18 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Jaworzno Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam, ostatnimi czasy wpadł mi w ręce gaźnik ze simsona 16n3. Jako , iż mam ogara 200, a lubię podłubać, wpadł mi na pomysł zrobienie króćca do tego gaźnika pod silnik jawki.
W sumie teraz są jesienne dni więc, czas jest. Na samym początku miałem kawałek blachy dosyć grubej(żeby spawarka nie przepaliła), zrobiłem 2 blaszki od strony cylindra i od strony gaźnika(wymiary jak na gaźniku) po wiertłem wszystko ładnie. Od wujka załatwiłem, sobie kawałek rureczki pu calowej(średnica 15mm) wygiętej. Jako , iż ja jeszcze nie umiem spawać, poprosiłem ojca, i razem pospawaliśmy takie cudo:
Założony ładnie ze wszystkim wygląda tak:
Muszę, go jeszcze całego ładnie pomalować, wypolerować całego.
Aktualnie jestem w fazie regulacji, już jeździłem ale jeszcze wymaga dopracowania... Napisałem ten temat, bo może ktoś by też wykorzystał ten pomysł
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak będę go rozbierał to dodam tam foty... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 22:31, 24 Lis 2012 |
|
|
ogarek2000 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 08 Lip 2012 |
Posty: 302 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Częstochowa/Woźniki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak z mocą? poprawiło się czy pogorszyło? opisz jakoś |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 23:50, 24 Lis 2012 |
|
|
XxDrago.pl |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 07 Sie 2011 |
Posty: 18 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Jaworzno Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogólnie to mam problemy, z regulacją jeszcze nie jest dobrze wyregulowany. Ale wydaje mi się, że lepiej się wkręca, może minimalnie ma większą moc.Co do prędkości to nic ,nie mowie na razie bo nie jest odpowiednio wyregulowany. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 12:01, 25 Lis 2012 |
|
|
ogarek2000 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 08 Lip 2012 |
Posty: 302 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Częstochowa/Woźniki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A spoko to czekamy na dalsze relacje, napisz jak wyregulujesz już |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 19:45, 26 Lis 2012 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Że tak się wyrażę ordynarnie Ameryki nie odkryłeś patent z gaźnikiem Simsona jest już grubo znany w sieci. Moc nie wzrośnie ci jakoś szczególnie ale za to znacząco spadnie spalanie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stachu.G dnia Pon 19:46, 26 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 20:44, 26 Lis 2012 |
|
|
misiak162 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 02 Kwi 2007 |
Posty: 1076 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Stachu moja jawunia lepiej sie na obroty wkręcała, łądniej paliłą No ale fakt faktem ameryki nie odkrył W sumie to nawet nie trzeba bardzo kruća przerabiac, wystarczą drobne modyfikacje, Podstawic coś pod dól przy cylindrze, rozwiercić góre, dorobić uszczelke czerwony slikon i gotowe W moim przypadku wspaniale sie prawdzał, w jawce mi padł wtedy gaźnik, a w simsonie wał sie rozsypał tak ze z braku laku zrobiłem cos takiego... Ale czy ja wiem... Gra nie warta świeczki... Na porządnym Ikovie, bedzie działać tak samo |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 15:58, 04 Gru 2012 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gdybym teraz miał śmigać ogarem, choć te piękne lata mam już dawno za sobą, na pewno zalożyłbym gaźnik 16n Swego czasu na seryjnym silniku spalanie u mnie wynosiło 2 l/100km...a na jikovie? lekko ponad 4!
Może i jikov jest dobry, ale tylko wtedy gdy mamy nie wyrobiony egzemplarz...jakieś zestawy naprawcze, to nie ma sensu, lepiej założyć inny gaźnik.
Pewnie mnie stara gwardia zjedzie że nie potrafie wyregulować jikova i tak go nie lubię, ale nie dam wam tej satysfakcji, potrafię regulować silniki ale pod warunkiem że z osprzętem jest wszystko ok. Jeśli wam jikov nie grymasił to jesteście najwiekszymi szczęściarzami na świecie!
Dlaczego jawka ma opinie że słabo pali na ciepłym? Większość odpowie że puchnie tłok...jest to największy mit w jaki nigdy nie uwierzę, gdyby tlok spuchnął to silnik się w momencie zatrzymuje! Winowajcą jest właśnie gaźnik który podaje przez swoje wyrobienie za dużo paliwa, nie sposób tego wyregulować. Podaje za dużo paliwa, czyli tak jakby silnik pracował na ssaniu, czyli nie ma prawa normalnie chodzić i spalać racjonalne dawki paliwa...
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 16:23, 04 Gru 2012 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zacznę grać w Totka.
Milion razy mówiłem, powiem jeszcze raz, a co! Jawa przed modami paliła 3l/100km, obojętnie w jakich warunkach, po modach spalanie zmalało przy spokojnej jeździe dość znacznie (ile - nie pamiętam, nigdy zresztą na ekonomię nie jeździłem, poruszałem się raczej dynamicznie), zakładając 3l/100km robiłem tyle ile potrzebowałem i jeszcze zostawało mi na pojeżdżenie wkoło komina...
Ba, największe spalanie jakie osiągnąłem - 3,57l/100km to był wyczyn, wtedy to Jawa jechała jak dzika, większego spalania mimo usilnych prób nie zaobserwowałem .
Nasłuchałem się Leśnika i jakoś będę trwał przy Jikovach do upadłego, bo bardzo mi się podoba jak wszyscy narzekają, a nie idzie dopatrzeć się wad tego gaźnika po drobnych modyfikacjach .
Pozdrawiam niezadowolonych z Jikova i tych zadowolonych. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 17:28, 04 Gru 2012 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
uuuuu 16n3 ciężko wyregulować w jawce. Nie poleca,. Lepiej założyć 16n1-11. Na tym gaźniku jest dolna partia obrotów nieco silniejsza. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zloty1996 dnia Wto 17:33, 04 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 20:22, 04 Gru 2012 |
|
|
moskit122 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2011 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: [Wlkp.] Kobylin |
|
|
|
|
|
|
|
|
To trzeba zaznaczyć!
Zgadzam się z Irzykiem... Jikov nie grymasi, jak ma sprawny zaworek nad pływakiem to jest bezawaryjny, 3l/100km to norma (oryginał, nie modyfikowany). W nim nie ma co się zepsuć praktycznie, jest to też jego największa wada bo nie ma za dużo co regulować ale coś za coś. A jak nie ma osobnego układu ssania to nie ma się czego dziwić że gdzieś paliwa jest za dużo a gdzieś za mało i znów jednocześnie nie ma się co zepsuć. W mojej jawce gaźnika na pewno nie zmienię, za to na styczeń jest plan na coś do kombinowania, tam będzie trzeba przemyśleć sprawę ze swapem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 22:44, 04 Gru 2012 |
|
|
misiak162 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 02 Kwi 2007 |
Posty: 1076 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja osobiście powiem tak... Z braku możliwości kupienią porządnego ikova w mojej okolicy myśle nad czymś innym ale zimowe pory i wolny czas pokażą czy zostane przy oryginale czy jednak nie. Ja tam nigdy w jawce nie sprawdzałem spalania ile sie wlało tyle sie jeździło tylko sie spoglądało pod korek ile jest Piękne czasy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 16:37, 21 Sty 2013 |
|
|
wojtek1998 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Wrz 2012 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mam pytanie czy bez modyfikacji ramy da się wsadzić gaźnik od simsona do jawy 50 skuter?
Czy spadnie mi spalanie i o ile?
Czy używany gaźnik z simsona razem z nowym zestawem naprawczym ma parametry identyczne jak nowy gaźnik z epoki?
Czy nowe gaźniki odbiegają znacząco jakością od starego?
Dodam ,że mam silnik po porządnej kapitalce więc liczę na spalanie ok. 2litrów |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 17:57, 22 Sty 2013 |
|
|
mingo |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 31 Maj 2009 |
Posty: 1071 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mysle ze na spalanie 2 litrow nie masz co liczyc chyba ze dasz mu najmniejsza dawke paliwa ale to co ci z takiego motóra. gaźnik bez problemu powinien wejsc bez modyfikacji do ramy. spalanie raczej nie spadnie moze nie znacznie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 17:22, 01 Lut 2013 |
|
|
wojtek1998 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Wrz 2012 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wypowie się ktoś jeszcze? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 17:50, 01 Lut 2013 |
|
|
Joker |
Moderator |
|
|
Dołączył: 14 Cze 2009 |
Posty: 1199 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Giżycko Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bez modyfikacji ramy pewnie tak, ale wydaję mi się, że owiewka będzie przeszkadzała.
Z tym spalaniem, to jak masz wszystko szczelne nie pizdujesz, to zauważysz delikatną poprawę, i nic za mocno nie wyrobione. Ale jawka spali Ci te 3l, nie ma bata. Zestaw naprawczy do starego gaźnika, jeśli chodzi o pływak, iglice to to się zużywa i wymienia, no chyba, że masz gdzieś oryginał, ale wątpię. Chyba że masz coś innego na myśli mówiąc 'zestaw naprawczy'. Nowe gaźniki z jawki? Jakoś mi się to nie podoba, ale nie wiem nie użytkowałem, choć pewnie jeśli chodzi o sam korpus, to czasem za 15 zł na allegro kupisz w dobrym stanie Wiemy, że ceny paliwa są drogie sami tankujemy, ale 2l w jawce ? (KUPUJ RUSKĄ ) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|