| Gaźnik Bing for Jawa | |
Wysłany: Nie 15:42, 25 Paź 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jikov nie był moim guru w Jawce więc:
Po prostu go wywaliłem ;P jakie wady były? Na zimnym silniku wszystko ok,ale na ciepłym zaczynały się mega problemy,po puszczeniu gazu i ponownym dodaniu silnik zaczął się dławić,gdy się przedławił to się wkręcił,nie wiem czemu ale silnik po pewnym czasie jazdy już nie chciał przyśpieszać jak należy,po prostu na trójce dodałem gazu i tylko słyszałem bulgotanie od strony filtra...
Dziś pomyślałem że w końcu zamontuje tego binga co sobie siedział w garażu od jakiegoś czasu,gaźnik pochodzi z Polskiej Glebogryzarki 70cm3 przelot tego gaźnika to 16mm,pływak z korka albo jakiegoś bardzo lekkiego drewna,dysza główna nie mam pojęcia (zapomniałem zobaczyć) co do regulacji gaźnik ma tylko i wyłącznie ustawienie iglicy a ustawianie wolnych obrotów się ma za pomocą naciągu linki niestety w glebogryzarce wolnych obrotów stałych nie ma,więc tak samo jest zaprojektowany gaźnik,jak z odpaleniem? otóż mamy taki fajny przycisk jak w Jikovie,klikamy parę razy przed kopnięciem,po czym kopiemy i powinien silnik odrazu zaskoczyć gdy zaskoczy musi się trochę rozgrzać bo gazior ma ciężko z pracą na zimnym silniku (lubi zgasnąć),kolejna sprawa,gaźnik ma przysłanianie gardzieli tego się używa podczas odpalania z zimnego ja jednak to zablokowałem by mi tej gardzieli nie zasłaniało,z jednego powodu,gaśnie!
Na gaźniku widać pełno drutów i jakaś szmata,tak to jest filtr powietrza zrobiony z przewiewnej koszulki,drugi drut przytrzymuje ten gadżet do przysłaniania gardzieli,gaźnik ma trochę w kiepskim miejscu wlew paliwa umieszczony ale o tyle dobrze że jest obrotowy.
Króciec zrobiony parę dni temu z rurek miedzianych kolankowych 1/2cala i niestety na podstawę tego wszystkiego laminat,laminat pokryłem specjalnie cały cyną żeby chociaż w małym stopniu było wytrzymalsze,za parę dni będę miał normalną miedź to zrobi się to porządnie,co do lutowania jak dobrze wiem jest to lutowanie miękkie ale nie wystarczy dobra lutownica bo tu trzeba już palnik gazowy myślę że ktoś napewno ma taki a jak nie to sąsiad :P ,jedna uwaga rurka miedziana do strony gaźnika nie pasuje jak należy,dlatego trzeba nią spiłować od zewnątrz tak by elegancko pasowała,druga uwaga należy gaźnik ustawić tak by nie dotykał cylindra u mnie jest lekko pod kątem,dla binga praktycznie to nie robi różnicy bo gaźnik był przystosowany do glebogryzarki gdzie kąt położenia gaziora się zmieniał zależnie od pracy.
Co tu jeszcze...
Spalanie,narazie nic nie wiem o nim bo przejechałem na tym gaźniku zaledwie 10km ale stawiam na 2,5-3L/100km przy mojej specyfikacji silnika (+moduł zapłonowy +podkowa i najbardziej powszechne to brak blokad)
Co do mocy jest lepiej,przyśpiecha nieco poprawiła się na biegach i stabilność pracy silnika.
Słowo końcowe gaźnik jako że był robiony z kooperacją ZMD do tej maszyny ogrodniczej,to do jawki jest świetny i przeczuwam że podobnie a nawet lepiej będzie się sprawował bing z Charta,bo ma regulacje wolnych obrotów na śrubie tylko lepiej by to był oryginał bo chińskie gaźniki czyli tych co na allegro pełno MZ-kowiczom,Jawkowiczom popsuły nerwów na jednym silnik nie ma wolnych obrotów,na drugich nie wkręca się jak należy,a na jeszcze innych wszystko się wyrabia w zastraszająco szybkim tempie
Czas zakańczać ten temat i pozostawiam link do filmu pracy 223 na tym gaźniku:
http://www.youtube.com/watch?v=6CW-tlbob6s |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 15:50, 25 Paź 2009 |
|
|
Godzik |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 07 Paź 2006 |
Posty: 813 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Bieruń Nowy Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No Wolfiq elegancko, zobaczymy jeszcze jak wykonasz nowy króciec czy będzie lepiej |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 16:23, 25 Paź 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Widzę że transplantacja powiodła się, powinszować.
Zamiast drutu na ramieniu dźwigienki ssania proponuje założyć sprężynkę od długopisu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 18:24, 25 Paź 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A tam i tak z tego nie korzystam :P,uaktualnienia z chwilowej jazdy,gaźnik na moim silniku ma ustawienia iglicy drugi rowek od góry a są 4,na trzecim od góry silnik już zaczyna czuć się przylewanym ;P,Jawka na zamkniętym kraniku i wolnych obrotach chodzi z dobrą minute czyli o połowę dłużej niż na Jikovie.Ogólnie jestem zadowolony z tego Gaziora ale ten [link widoczny dla zalogowanych] też powinien dać radę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 15:44, 26 Paź 2009 |
|
|
Lopez96 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 02 Lut 2009 |
Posty: 178 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Niezły projekt u mnie w garażu leży gaźnik od charta , może jak będę miał trochę czasu to pokombinuje ;P
ktoś dziś głodny był i literkę zjadł ^^/ Godzik |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lopez96 dnia Pon 15:46, 26 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 22:28, 28 Paź 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gaźnik się sprawuje miodzio,ze względu na pełną przepustnice z lekkim skosem moto znakomicie się wkręca na obroty i zauważyłem że silnik się kręci nieco wyżej na biegu zębatka 11z to naprawdę wyzwala 3,5KM dzięki czemu potrafi dżawka pokazać co nieco,choć ścigłem się z S50 i szans jeszcze nie mam,ale to mi jakoś nie przeszkadza ważne że sprzęt chodzi jak należy,kolejna modernizacja mojego sprzętu to zwiększenie chłodzenia,myślę że większa zdawcza powinna dać radę ponieważ silnik na niższych obrotach będzie leciał to 55-60km/h i wtedy wicher powinien ładnie owiewać cylinder a jak nie to u spawam z tego cyla słoneczko. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 9:47, 29 Paź 2009 |
|
|
tara5123 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 17 Sty 2009 |
Posty: 50 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ładnie ja teraz zamontowałem gaźnik dellorto do krućca od kosiarki ale jeszcze nie zamontowałem do ogara bo jestem chory i siedze w domu i z nudów sie za to wziąłem jak będe zdrowy to odpalę ogara i zdam relacje. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tara5123 dnia Czw 9:47, 29 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Czw 13:50, 29 Paź 2009 |
|
|
zloty1996 |
Weteran Forum |
|
|
Dołączył: 27 Cze 2009 |
Posty: 990 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Proszowice koło Krakowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bardzo dobra robota! Jikow jest po to żeby go wymieniać!
Jestem w trakcie wybierania gaziora do mojego. Tylko jeszcze nie wiem jaki. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 23:05, 31 Paź 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
To od razu bierz się za spawanie ożebrowania, większa zdawcza przyniesie większe obciążenie przy tych obrotach. Nie wiem w jakim stopniu to się zrównoważy, ale... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 19:59, 01 Lis 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
No bardzo dobry temat napewno lepszy od Jikowa bo ten gaźnik to więcej wyleje niż mieszanki wytworzy . A co myślicie żeby do ogara 200 wsadzić gaźnik od charta 210 ? bo bym to uczynił i zarzucił temat na forum tylko nie wiem jaką średnicę gardzieli ma ten chartowski Bing czy osiągi się poprawią czy nie ale najbardziej mi zalerzy żeby był ekonomiczny. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:14, 01 Lis 2009 |
|
|
Irzyk |
Dziad |
|
|
Dołączył: 09 Kwi 2007 |
Posty: 1885 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: FGW Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
To włóż GM12F . Będziesz miał ekonomiczny silnik. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:01, 01 Lis 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bing mój a Charta różni się tylko tym że ostatnie oznaczenie jest inne (1/17/179 a charta 1/17/54) Jest to średnica wejścia gaźnika na filtr powietrza,więc musi chodzić choćbym nie wiem co,jutro jak będę miał czas wstawie BING-a 18 z Simsona S83 jak nie będzie działał to dyszę główną z BING-a 17 (bo tylko tym się różni od 18 ) wstawię i zobaczymy potem ale najpierw sprawdzimy praktykę!. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karol53 dnia Nie 22:02, 01 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 0:05, 02 Lis 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bing 18 ma milimetr większą gardziel, czyli 16mm (przecież to logiczne, to wychodzi z nazwy Bing 18 ma gardziej 16mm xd). Dysza pewnie się rózni jak mówisz i to co Bing 17 ma z jednej strony to 18 ma z drugiej, tzn pozmieniane. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 17:25, 02 Lis 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Irzyk no bez przesady ten gaźnik jest tak ekonmiczny że chyba bym musiał ogarowi pomagać wieżdżać na pierwszą belejaką górkę bo by siły nie miał
No to decyzje już podiołem wyp... szmelcowatego Jikowa i wstawiam tego chartowskiego binga . Jeszcze mam takie pytanie Wolfiq gdzie kupowałeś te miedziane kolanka |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Pon 17:27, 02 Lis 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 17:29, 02 Lis 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Miałem ale w hydraulicznym na pewno będą mieli,zapytaj się kogoś kto robił ogrzewanie w chacie,w ten sposób dowiesz się na 100%. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|