| jawa 50 modyfikacje. | |
Wysłany: Wto 20:54, 11 Mar 2014 |
|
|
gruby5350 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 11 Mar 2014 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Myślibóz Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam. Chciałbym "dołożyć" trochę mocy mojej jawce . Od czego zacząć? Wiem, że dysza w gaźniku ma rozmiar 68, króciec został powiększony (tzn. ten otwór), kolanko wydechowe przycięte o 10cm (dławik z tłumika też wyciągnięty ale w takim stanie kupiłem jawkę, trochę głośno chodzi... da sie wykonać jakiś "sprzęt" np. z puszek? Chodzi mi o lepszy dźwięk i nie chcę stracić na mocy .) Jawka na 1 biegu jest bardzo zrywna ale na 2 już jest gorzej, a na 3 to ma lekkiego "muła". Możecie mi też powiedzieć jak dobrze wyregulować zapłon? Przerwę na platynkach ustawiłem na 0.4mm. Czytałem różne poradniki ale nic z tego nie rozumiem... Ustawiam tłok w gmp później cofam wał i jak chcę ustawić wyprzedzenie zapłonu to za żadne skarby nie mogę tego dokonać. Niedługo będę wymieniał tarcze sprzęgła i tu kolejny problem... Jak ułożyć tarcze? (po jednej stronie tarcza jest wypukła a po drugiej wklęsła, nie chodzi mi o korek tylko o ten metal). Jedni mówią, że tarczę ułożyć wypukłymi stronami na zewnątrz, a inni, że do środka. Jaki olej wlać? (ten do sprzęgła). Czy warto kupować cylinder 60cc (jeszcze nie mogę wklejać linków ale napiszę nazwę z allegro "JAWA 50 JAWKA CYLINDER KPL 60 LEPSZA JAKOŚĆ ALMOT" )? I jaką świecę doradzacie? Z tego co czytałem na internecie to świeca odgrywa ważną rolę i ona też może dodać trochę mocy .
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam . |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| Re: jawa 50 modyfikacje. | |
Wysłany: Śro 18:45, 12 Mar 2014 |
|
|
mingo |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 31 Maj 2009 |
Posty: 1071 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
gruby5350 napisał: | trochę głośno chodzi... da sie wykonać jakiś "sprzęt" np. z puszek? |
Możesz zamówić sobie spawaka pod twoją konfigurację co poprawia osiągi.
gruby5350 napisał: | Jawka na 1 biegu jest bardzo zrywna ale na 2 już jest gorzej, a na 3 to ma lekkiego "muła". |
Jaką masz zębatkę z przodu?
gruby5350 napisał: | Jaki olej wlać? |
Lux 10 wystarczy
gruby5350 napisał: | Czy warto kupować cylinder 60cc (jeszcze nie mogę wklejać linków ale napiszę nazwę z allegro "JAWA 50 JAWKA CYLINDER KPL 60 LEPSZA JAKOŚĆ ALMOT" )? |
Nie! Lepiej jest zainwestować w cylinder i roztoczyć na 55ccm.
gruby5350 napisał: | I jaką świecę doradzacie? |
Najzwyklejszą starą Iskra jeśli masz. Na tej świecy dobrze hula. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 20:17, 12 Mar 2014 |
|
|
gruby5350 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 11 Mar 2014 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Myślibóz Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Spawaka jak na razie sobie odpuszczę, bo to koszt 100-200zł trzeba znaleźć osobę, która zna się na robieniu spawaków i dobrze wyliczyć . Z tego co słyszałem to ten lux 10 nie jest zachwycający chociaż jak na razie chyba go kupię i przetestuję . Zębatka przód-12 zębów, a z tyłu nie liczyłem jeszcze ale wydaje mi się, że jest to seryjna zębatka. W piątek powinny mi przyjść części więc teraz chcę się dowiedzieć w jakiej kolejności wkładać popychacze sprzęgła (długi/krótki i od której strony) i jak założyć tarcze. Którą stroną (wypukłą czy wklęsłą) na zewnątrz czy do ośrodka? I kolejny problem... Przypomniało mi się, że po odpaleniu jawki nie mogłem wbić luzy między 1, a 2. Dopiero luz między 2, a 3 wskakiwał. Tamten luz 1-2 no po prostu nie chciał się wbić, delikatnie napierałem na dźwignię ale od razu przeskakiwało na kolejny bieg. Po zgaszeniu jawki wszystko było elegancko. Czy to wina zużytych tarcz sprzęgła? Dodam, że jedna osoba doradziła mi olej Hipol 75w90 zamiast lux'a. I podobno świeca NGK B6HS jest jedną z najlepszych . |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gruby5350 dnia Śro 20:24, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 17:53, 13 Mar 2014 |
|
|
mingo |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 31 Maj 2009 |
Posty: 1071 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Powiem Ci tak, śmigam na starej iskrze, olej mam lux 10 (możesz też wlać 10W40) i śmiga bardzo dobrze bez zastrzeżeń. Spawaki robią tylko ja nie bał bym się o obliczenie tylko dopasowanie do moto. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 18:59, 13 Mar 2014 |
|
|
gruby5350 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 11 Mar 2014 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Myślibóz Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No ja niestety w garażu nigdzie chyba nie znajdę starej iskry ;/. Policzyłem zęby na zębatkach i wygląda to tak: przód-12, tył-55. Ponawiam pytanie, bo to najbardziej mnie interesuje. Jak założyć te tarcze sprzęgła? Bo tarcza z jednej strony jest wypukła a z drugiej wklęsła (sama tarcza, nie korek). I w jakiej kolejności wkładać popychacze? |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gruby5350 dnia Czw 19:14, 13 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 10:31, 16 Mar 2014 |
|
|
assassins09 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 03 Sie 2012 |
Posty: 119 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: z wioski założycieli k.rzeszowa Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
tarcze wklęsłymi do wewnątrz {} - to tak obrazowo pokazane, jak nawet chciałbyś założyć na odwrót to i tak nie najdą na zębaktę a popychacze to najpierw wkładasz mały potem kulkę i długi |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez assassins09 dnia Nie 10:32, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Nie 14:25, 16 Mar 2014 |
|
|
gruby5350 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 11 Mar 2014 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Myślibóz Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mi tłumaczyli niedawno koledzy, że tarcze powinny być założone tym wypukłym do kapy. TZN. tu jest silnik>kosz>tarcza)>przekładka>tarcza)>docisk>kapa. ten nawias to strona wypukła tarczy. Co do popychaczy to od której strony wkładać? od strony sprzęgła: krótki,kulka i długi? Czy od strony zapłonu? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 18:38, 16 Mar 2014 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie ma się co rozczulać nad świecami, dobierz sobie ciepłotę i próbuj najpopularniejsze to NGK,DENSO,BOSCH jedna będzie śmigać cały swój przebieg inna padnie po pierwszym odpaleniu nie ma reguły Wink.
Z cylindrem to najlepiej jakbyś w obecnym, o ile jest org. dorobił dodatkowe kanały. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stachu.G dnia Nie 18:39, 16 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 23:59, 16 Mar 2014 |
|
|
gruby5350 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 11 Mar 2014 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Myślibóz Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Stachu właśnie myślałem nad kanałami . Ale to bym musiał multiszlifierkę kupić, która pewnie przyda mi się przy innych pracach więc z nią problemu nie ma. Ale jak się do tego zabrać... Jak te kanały wyglądają? Coś o tym czytałem... Nie wiem czy sobie poradzę jako nowicjusz. Nie chcę spartolić oryginalnego cylindra, bo co do tego to jestem przekonany, że jest oryginalny tak jak tłok i inne podzespoły. Bez dobrego wyliczenia nie ma co sie brać za kanały. Wiem tyle, że trzeba po podgrzaniu wyciągnąć tuleję. Co dalej to już dla mnie czarna magia . |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 18:44, 17 Mar 2014 |
|
|
mingo |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 31 Maj 2009 |
Posty: 1071 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak nie chcesz uszkodzić cylindra to lepiej komuś podeślij. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 22:25, 17 Mar 2014 |
|
|
gruby5350 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 11 Mar 2014 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Myślibóz Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie chcę uszkodzić cylka ale chcę się nauczyć wszystkiego po kolei, bo w przyszłości na 100% mi się przyda taka wiedza. Jak na razie nie będę ruszał cylindra. Gdy będzie juz na wykończeniu zrobie szlif na 55-60ccm i powiększę kanały . Dzisiaj złożyłem sprzęgło. Olej hipol do przekładni manualnych będzie chyba odpowiedni. Ile może kosztować na stacji? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 15:30, 18 Mar 2014 |
|
|
benchi |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2014 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: J-L Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hipol to jakieś 15-20 zł.
Spory odnośnie rodzaju oleju trwają ale sprzęgło jawki na szczęście nie jest wrażliwe i wybacza niedoskonałości oleju.
Jedni leją hipol inni lux-10 i każdy chwali swoje.
U mnie na stacjach nie znalzłem lux'a więc leje hipol i nie mam problemów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 20:32, 18 Mar 2014 |
|
|
Joker |
Moderator |
|
|
Dołączył: 14 Cze 2009 |
Posty: 1199 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Giżycko Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
owszem benchi akurat ja leje lux 10, bo akurat jest dostępny od ręki,hipola nigdy nie lałem, ale cenowo podobny a słyszałem tylko o nim być może mit 'skleja tarcze sprzęgłowe".Sam kiedyś kombinowałem, jakiby tu lepszy/droższy olej zalać, a tak lux 10 kosztuje max 10 zł za litr do sprzegła wchodzi w granicach 0.5l czyli mamy na zmiane na 2 sezony co i tak nie jest potrzebne |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 21:42, 18 Mar 2014 |
|
|
gruby5350 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 11 Mar 2014 |
Posty: 9 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Myślibóz Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzisiaj kupiłem Hipol do przekładki 80W90. Kosztował 14,50zł. Wlałem do swojej jawy poczekałem aż korek trochę nasiąknie (od czasu do czasu wciskałem klamkę sprzęgła i ruszałem kopką aby olej pokrył całe tarcze. Jawa oczywiście odpaliła za 1 strzałem . I chyba rozwiązałem problem. Biegi wchodzą bez zgrzytu, a kopka się nie ślizga. Teraz czekam tylko na koła (bo dałem do centrowania) i można przetestować. Wymieniłem popychacze sprzęgła (nowe były trochę dłuższe), sprężyny sprzęgła (nowe także były trochę dłuższe), tarcze sprzęgła, przekładkę i linkę sprzęgła. Więc wszystko co mogło źle wpływać na pracę sprzęgła zostało chyba wymienione . Dzięki Panowie za pomoc. Za parę dni postaram się zdać relacje z jazdy .
---Gdy byłem tak uradowany powstał kolejny problem... Przedni amortyzator mi wypadł, a właściwie taka rurka z długą sprężyną. I teraz nie wiem jak to zamocować. Przykręcałem tę całą rurkę. Trzymało się ale za każdym obrotem było słychać takie uderzenie. I teraz nie wiem na jaką odległość mam te rurkę wkręcić i czy dobrze to robie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gruby5350 dnia Śro 2:09, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 19:53, 21 Mar 2014 |
|
|
didson15 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 11 Lis 2012 |
Posty: 195 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
odkręć śrubę z drugiej strony amorka i tam jest jakby taki zaczep na tą sprężynę |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|