| Kanały w cylindrze | |
Wysłany: Pon 13:58, 09 Lip 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wreszcie nadchodzą te dni w których nasze forum zaczyna rozkwitać w pomysłach tuningu silnika. Trzeba sie zająć jedną z najważniejszych rzeczy mianowicie kanałami cylindra. I tutaj bede zadawał pytania PROFESJONALISTOM którzy znają sie na rzeczy.
1. Czy można poszerzyć i obniżyć otowory kanałów płuczących w gładzi cylindra jak tak to do jakich wymiarów?
2. O ile maxymalnie można powiększyć kanał wydechowy ?
3. O ile maxymalnie można powiększyć kanały płuczące nie w gładzi cylindra tylko tą częsć co idzie do karterów same kanały ?
Czekam na odpowiedzi TYLKO PROFESJONALISTÓW KTÓRZY MIELI Z TAKIM CZYMŚ DO CZYNIENIA ! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 14:28, 09 Lip 2007 |
|
|
Szymon |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 15 Maj 2007 |
Posty: 504 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Daruj sobie takie przeróbki w domu, to poważna sprawa, którą lepiej zlecić warsztatom. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 14:52, 09 Lip 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tak zlecic warsztatom i zapłacic majątek |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 15:01, 09 Lip 2007 |
|
|
Pawel zx10r |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 28 Kwi 2007 |
Posty: 105 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gdansk |
|
|
|
|
|
|
|
|
czemu nie! to jest do zrobienia w domu,tylko wystarczy odpowiedni sprzęt i trochę cierpliwosci popieram "karol282"!!!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 15:36, 09 Lip 2007 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja również popieram karola282 jestem ciekaw tego tuningu tylko jak go zrobić |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 16:31, 09 Lip 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Więc tak.. jeżeli chcesz sie bawic w przeróbke kanałów to polecam abys kierował się wymiarami które ktoś przygotował dla siebie i potem gdzieś udostępnił, to musi być sprawdzone bo w przeciwnym razie tracisz kupe kasy, jest też druga opcja: policzyć wszystko samemu pod swój silnik pod swój gust ale to jest czasochłonne i trzeba duzo rzeczy dokładnie i rzetelnie zmierzyć więc wybór zależy od Ciebie. Jeżeli chodzi o okna w cylindrze to to z tego co wiem to sie je podwyższa nie obniża (chyba, nie jestem pewien ale w żadnym z artykułów Tomasza Sałka nie pisze o obniżaniu okien w cylku). Zasada jest taka że podwyzszając okno ssące i wydechowe podnosisz obroty przy których silnik ma maxymalną moc i moment obrotowy, natomiast poszerzając je obnizasz ten pułap. Z poszerzaniem okien jest jednak ten bajer że jeżeli przechodzi przez okno pierścień to okno nie może być większe niż 0.6 średnicy cylindra, jeżeli nie przechodzi to o 0,7 tejże średnicy. Aha podwyższając okna zmieniasz (tu akurat zwiększasz) kąty otwarcia okien, a w Jawce są one dość duże bo to silnik wysokoobrotowy (o kątach pisze w temacie Pojemnośc szkodliwa silnika na tym forum). Ja bym Ci proponował poszerzyć okna do rozmiarów podanych w artykule p. Sałka dotyczącym Jawki, wydechowe zostawić jak jest a zamiast tego zrobić wydech pomysłu p. Leśnika i dostroic go pod siebie da Ci to naprawde dużo, jak będziesz miał jakieś wątpliwości czy pytania to pisz chętnie podyskutje bo jestem w tym samym miejscu z przeróbkami silnika |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 16:37, 09 Lip 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak chcesz eksperymentować to radzę zacząć od przeróbek tłoka - jak się coś nie uda jest on tańszy niż wymiana cylindra. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 17:59, 09 Lip 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Co zrobić z tłokiem wiem od pól roku Wykonać owalizacje tłoka. Odchudzenie maxymalne tłoka, Wypolerowanie każdej jego czesci zrobić sworzeń pływający skrócić nóżke tłoka o 1 mm nie wiecej. W cylindrze już wykonałem otwór i mocowania pod membrany dellorto. Gaźnik także dellorto 20mm z płaską przepustnicą. Poszerzyłem kanał wydechowy o 1 mm z każdej strony a co do obniżania kanału wydechowego miałem racje wyprubowałem to w simsonie kolegi i silnik ma duży moment obrotowy w całym zakresie obrotów silnika. Spiłowałem go o 2 mm w dół. A ja niechce mieć zajebistych wysokich obrotów bo mi to niepotrzebne. Być może jak zostanie mi siano pokusze sie o wybicie tuleji i dorobieniu dodatkowych kanalików ssących i dorobieniu dwóch skośnych ale dość cienkich kanałów płuczących. Jak narazie bede musiał sie zadowolić powiększonymi kanałami płuczącymi A wydech wg. leśnika nie odpowiada mi wyglądem ponieważ to serjny tłumik ze zmienionymi przegrodami w środku. Ja bede sie męczył nad dostrojeniem dyfuzora od yamachy dt.... ale to już wyższa szkoła jazdy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 19:01, 09 Lip 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ale tłokiem podobnie jak cylindrem można zmieniać charakterystykę silnika. Można w jego denku wyciąć rowki, które usprawnią przepłukiwanie, usuwanie spalin itp. Więc te przeróbki tłoka co wymianiłeś to nie wszystko. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 20:47, 09 Lip 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dużo gadania, a tylko trzy posty na temat... ( w dodatku autora i moderatora i jednego usera)
Obawiam się jednak, że bez własnych prób nic nie zrobisz z tzw. gotowca.
Do uzyskania szybkiego efektu proponował bym zajęciem się kanału wydechowego sądze, że skrócenie go o odpowiednią wartość da bardzo dużo. Oczywiście jak masz "odblokowany" tłumik
Poszerzać bym, nie poszerzał gdyż można łatwo stracić ciśnienie wychodzących spalin. Jedynie co wypolerowanie.
Co do 3. pytania myśle, iż kanały płuczące można poszerzyć do granic możliwości. Jednak nie potrafie powiedzieć - tak czysto teoretycznie - czy to coś da. Przynajmniej przez to nie powinno nic się stać - na negatyw.
Natomiast 1. za to wogóle bym się nie brał bez przeliczeń. Choć spróbować zawsze można. Tyle jak wiadomo gorzej odzyskać stary wymiar po spiłowaniu
PS. Bardziej są to teoretycznie rozważania i nie jestem profesjonalistą... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 21:04, 09 Lip 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Z tymi rowkami próbowałem i lipa nic nie dawało nwet w nich nagar jeszcze siedział dodatkowo. Powiedz jak skrócić kanał wydechowy ?? Czy chcesz uciąć kawał cylindra ? Dość odważne ale jak skrucisz ten cylek to zmieni sie ustawienie i mogą wszystkie konie uciec nam na wysokie obroty A po cholere jasną w jawce 10 tys. obr. ?? Ja bym wiecej jak 8500rpm. nie wyciągał i ładnie wszystko zgrał żeby ciągnoł w każdym zakresie obrotów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 21:13, 09 Lip 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dokładnie pisząc poprzednio o skróceniu kanału wydech. myślalem o spiłowaniu troche cylindra i odrobine kolanka. To ładnie wypolerować, uszczelka i powinno być lepiej. Oczywiście bez przesady, żeby to się kupy trzymało.
Ostatnio zastanawiałem się nad usunięciem króćca pomiędzy gaźnikiem i cylindrem lub skróceniem go do minium - wielkiego minium. Jednak nie mam na to czasu ostatnio. Wakacje długie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:17, 09 Lip 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja kruciec mam wogóle inny bo mam pod gaźnik dellorto. Polecam zrobić go pod kątem 45* taki jest najlepszy z możliwych. Ja chyba wezme gumówke w ręce i kawałek cylindra spiłuje ciekawe co to da. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:27, 09 Lip 2007 |
|
|
matura |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2007 |
Posty: 603 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zostaw tą gumówkę, pilnik - zdzierak i jedziesz.
Potem ładnie to wyszlifuj, żeby się świeciło nie przybliżając jak psu jajka.
Pamiętaj, że nie dużo to da, a odczuwalnie może nawet nic, ale od czegoś należy zacząć.
Powiedz jakie masz zamiary (jak wykonać i na ile) te kanały płuczące. Jakąś koncepcje chyba masz? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 21:53, 09 Lip 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kanały płuczące wykona mi znajomy tokarz złota rączka W swoim zakładzie ale chce 100zł za zabieg. Jak narazie mój budżet na to niepozwala Wiec musze sie nacieszyć powiększonymi tylko kanałami w cylindrze i wyrównanymi krawędziami w szklance cylindra. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3 Następny
|
|
|
|