Wysłany: Nie 23:26, 25 Sty 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Prędzej rdza zeźre niż pęknie na miejscu rys... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Pon 1:21, 26 Sty 2009 |
|
|
pawlak200192 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 18 Cze 2007 |
Posty: 608 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja w wale hebo performance miałem wypolerowaną korbe ale to pewnie dlatego żeby mieszanka paliwowo-powietrzna nie nabierała zbędnych zawirowań- wnioskuję to po tym, że ta korba w stosunku do seryjnej miała bardzo opływową budowe.
W sprzętach typu jawka i romet taki zabieg nic nie da- jak korba ma pęknąć to i tak pęknie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 10:01, 26 Sty 2009 |
|
|
krawiec_ |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 02 Wrz 2007 |
Posty: 569 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gdybym był pewien, że przedłuży to żywotność wału chociażby o te 500 km - już dawno bym wypolerował korbowód. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 21:43, 26 Sty 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
mariush_15 napisał: | Nie ważne kto napisał: | Sprawa odchudzania tłoka"
Po co się to robi?
A no właśnie dlatego by był lżejszy a po co? ponieważ tłok wraz z korbą wykonuje ruch posuwisto zwrotny czyli rozpędza się---wyhamowuje---zatrzymuje---i od początku się rozpędza. puść piłkę z górki a na dole się ją zatrzyma lecz gdy pościsz z górki samochód to na dole raczej go nie zatrzymasz... po to odchudza się korbowody i tłoki by zyskać kilka gramów na tych elementach. Takimi przeróbkami zyskamy trochę na plus w żywotności wału korbowego ponieważ będzie on przenosił mniejszy moment siły działający na wykorbienie.
Po co się poleruje?
Jak pójdziesz do szkoły mechanicznej tam nauczą cie czegoś takiego jak działanie karbu. Szybkie wytłumaczenie stoi sobie drzewo nie da się go złamać lecz gdy natniesz go od dołu zaczyna pękać od tego miejsca aż wreszcie całe się łamie... rysy na korbowodzie i na powierzchni tłoka tak samo działają poleruje się je po to by wzmocnić materiał. Jeszcze kwestia o to czy ty zrozumiałeś wypowiedzi, Tłoka z zewnętrznej strony(gładzi) nigdy nie polerujemy tłok pracując w silniku sam się dobrze dotrze. Tłok w wewnętrznej stronie po odchudzaniu musi zostac wypolerowany ponieważ osłabiliśmy powierzchnię tłoka więc by się nie ukruszył ponieważ jest dużo cieńszy niż oryginał należy go wypolerować wtedy tłok staje się bardziej wytrzymały... | Za błędy gramatyczne nie odpowiadam.
puzon89 napisał: | Za przeproszeniem sranie w banie żadne polerowanie nie wzmocni korby, nigdy ubytek materiału nie polepszy wytrzymałości. To jakieś dyrdymały z tym wzmacnianiem przez polerkę. | Uważam, że to nie dyrdymały, i przy okazji swojego zdania warto mieć jakieś jego poparcie. |
No właśnie mam poparcie bo gdybyś wiedział coś o naprężeniach występujących w materiale to byś wiedział że na korbe działają siły ściskające i rozciągające a czym bardziej korba wysmukła (cieńsza,dłuższ) tym jest większe prawdopodobieństwo wyboczenia korby i tym samym jej pęknięcia. Radzę poczytać fachowe książki takie jak mechanika techniczna i podstawy konstrukcji maszyn a dopiero potem się wypowiadać. A jeśli pęknięcie jest głębokie w strukturze materiału to i polerka nie pomoże. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Pon 21:46, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 22:33, 26 Sty 2009 |
|
|
krawiec_ |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 02 Wrz 2007 |
Posty: 569 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
puzon89 napisał: | No właśnie mam poparcie(...) |
Wcześniej nie miałeś;] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 19:04, 27 Sty 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
mariush_15 napisał: | puzon89 napisał: | No właśnie mam poparcie(...) |
Wcześniej nie miałeś;] |
Wcześniej poprostu tego nie napisałem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 2
Idź do strony Poprzedni 1, 2
|
|
|
|