Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » korbowód - gładzić czy nie? Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 23:26, 25 Sty 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Prędzej rdza zeźre niż pęknie na miejscu rys...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:21, 26 Sty 2009
pawlak200192
Uzależniony od forum
Uzależniony od forum

 
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Ja w wale hebo performance miałem wypolerowaną korbe ale to pewnie dlatego żeby mieszanka paliwowo-powietrzna nie nabierała zbędnych zawirowań- wnioskuję to po tym, że ta korba w stosunku do seryjnej miała bardzo opływową budowe.

W sprzętach typu jawka i romet taki zabieg nic nie da- jak korba ma pęknąć to i tak pęknie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:01, 26 Sty 2009
krawiec_
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Gdybym był pewien, że przedłuży to żywotność wału chociażby o te 500 km - już dawno bym wypolerował korbowód.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:43, 26 Sty 2009
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


mariush_15 napisał:
Nie ważne kto napisał:
Sprawa odchudzania tłoka"
Po co się to robi?
A no właśnie dlatego by był lżejszy a po co? ponieważ tłok wraz z korbą wykonuje ruch posuwisto zwrotny czyli rozpędza się---wyhamowuje---zatrzymuje---i od początku się rozpędza. puść piłkę z górki a na dole się ją zatrzyma lecz gdy pościsz z górki samochód to na dole raczej go nie zatrzymasz... po to odchudza się korbowody i tłoki by zyskać kilka gramów na tych elementach. Takimi przeróbkami zyskamy trochę na plus w żywotności wału korbowego ponieważ będzie on przenosił mniejszy moment siły działający na wykorbienie.

Po co się poleruje?
Jak pójdziesz do szkoły mechanicznej tam nauczą cie czegoś takiego jak działanie karbu. Szybkie wytłumaczenie stoi sobie drzewo nie da się go złamać lecz gdy natniesz go od dołu zaczyna pękać od tego miejsca aż wreszcie całe się łamie... rysy na korbowodzie i na powierzchni tłoka tak samo działają poleruje się je po to by wzmocnić materiał. Jeszcze kwestia o to czy ty zrozumiałeś wypowiedzi, Tłoka z zewnętrznej strony(gładzi) nigdy nie polerujemy tłok pracując w silniku sam się dobrze dotrze. Tłok w wewnętrznej stronie po odchudzaniu musi zostac wypolerowany ponieważ osłabiliśmy powierzchnię tłoka więc by się nie ukruszył ponieważ jest dużo cieńszy niż oryginał należy go wypolerować wtedy tłok staje się bardziej wytrzymały...
Za błędy gramatyczne nie odpowiadam.
puzon89 napisał:
Za przeproszeniem sranie w banie żadne polerowanie nie wzmocni korby, nigdy ubytek materiału nie polepszy wytrzymałości. To jakieś dyrdymały z tym wzmacnianiem przez polerkę.
Uważam, że to nie dyrdymały, i przy okazji swojego zdania warto mieć jakieś jego poparcie.


No właśnie mam poparcie bo gdybyś wiedział coś o naprężeniach występujących w materiale to byś wiedział że na korbe działają siły ściskające i rozciągające a czym bardziej korba wysmukła (cieńsza,dłuższ) tym jest większe prawdopodobieństwo wyboczenia korby i tym samym jej pęknięcia. Radzę poczytać fachowe książki takie jak mechanika techniczna i podstawy konstrukcji maszyn a dopiero potem się wypowiadać. A jeśli pęknięcie jest głębokie w strukturze materiału to i polerka nie pomoże.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Pon 21:46, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:33, 26 Sty 2009
krawiec_
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


puzon89 napisał:
No właśnie mam poparcie(...)

Wcześniej nie miałeś;]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:04, 27 Sty 2009
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


mariush_15 napisał:
puzon89 napisał:
No właśnie mam poparcie(...)

Wcześniej nie miałeś;]


Wcześniej poprostu tego nie napisałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
korbowód - gładzić czy nie?
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin