| korbowód - gładzić czy nie? | |
Wysłany: Pią 23:20, 23 Sty 2009 |
|
|
reaper |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 31 Sty 2008 |
Posty: 68 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam, mam taki problem, bo wiele osób mówi że powinno się odchudzić korbowód, tak żeby był gładziutki, a drugie tyle mówi, że absolutnie nie można tego ruszać , bo to taki stop. Pomożecie? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Sob 0:03, 24 Sty 2009 |
|
|
cross |
JAWA50speed |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeśli wyszlifujesz korbowód to go mocno osłabisz sam jestem właścicielem 2 czeskich wałów w którym korbowód pękł na dziurkach od smarowania, nie radził bym ci ryzykować chaba ze masz kase i chęć do rozbierania silnika |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 0:06, 24 Sty 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Możesz wyszlifować, ale później bardzo dokładnie poleruj - zwiekszysz tym jego wytrzymałość. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 11:52, 24 Sty 2009 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
[quote="zwiekszysz tym jego wytrzymałość.[/quote]
Jakim cudem szlifowanie i polerowanie korby zwiększy jej wytrzymałość ?
Wg. mnie w żadnym razie. A tak propos to polerowanie korby nazywa się cieniowaniem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 14:40, 24 Sty 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Karol, napiszę koledze "wykonaj cieniowanie korbowodu" to poleci pytanie "a co to jest?". Trzeba umieć przewidywać różne sytuacje.
To cię zaskoczę, polerowane elementy są w jakimś stopniu wytrzymalsze od zwykłych. Nie mówię o jakiś deklach, czy lagach, głównie chodzi mi właśnie o korbowód. To było wiadomo już od dawna, m.in. poprzez T. Sałka. Jeśli chcesz zaprzeczać tej tezie to proszę bardzo, ja nie mam zamiaru. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 15:34, 24 Sty 2009 |
|
|
Szymon |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 15 Maj 2007 |
Posty: 504 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
buniek92 napisał: | Karol, napiszę koledze "wykonaj cieniowanie korbowodu" to poleci pytanie "a co to jest?". Trzeba umieć przewidywać różne sytuacje.
To cię zaskoczę, polerowane elementy są w jakimś stopniu wytrzymalsze od zwykłych. Nie mówię o jakiś deklach, czy lagach, głównie chodzi mi właśnie o korbowód. To było wiadomo już od dawna, m.in. poprzez T. Sałka. Jeśli chcesz zaprzeczać tej tezie to proszę bardzo, ja nie mam zamiaru. |
No i właśnie, ja bym zaprzeczył. Moim zdaniem nie ma to absolutnie żadnego wytłumaczenia nawet od czysto teoretycznej strony. Co do praktyki - nie wiem, jak można byłoby to sprawdzić. Co więcej, uważam to za mały mit z simsony.net. Co do Sałka - możesz przytoczyć mi fragment, gdzie o tym pisał? Absolutnie nie piszę tego złośliwie, chcę jedynie zgłębić temat. Bo jak dziś wiadomo - Sałek nie był nieomylny.
Pozdrawiam! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 17:31, 24 Sty 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
no nie wiem czy go to wzmocni, przecież wygładzając usuwasz materiał
według mnie to bujda na kółkach z tym polerowaniem korbowodu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 17:41, 24 Sty 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Idealna polerka pomaga tylko w tym że jak by wał leżał na dworze na deszczu to rdza by się go tak nie chwytała jak niepolerowanego, wogóle polerowanie chroni przed utlenianiem się części metalowych ale wytrzymałości metalu to nie zmieni. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Sob 17:43, 24 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wysłany: Sob 18:41, 24 Sty 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dzieci jedno jest pewne hartowanie (w przypadku Wału Profesjonalne) to klucz do sukcesu! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 18:55, 24 Sty 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Niewiem czy korbowodów to się z żeliwa nie odlewa a hartowanie żeliwa to ciężka sprawa bo jest kruche i praktycznie się tego nie wykonuje bo żeliwo samo w sobie jest twarde. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 19:17, 24 Sty 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Szymon, dlaczego uważasz to za mit właśnie z simsony.net? Mówi tam się o tym, ze wały takie i takie mają cieniowany korbowód, ale nie wiem czemu to właśnie tam by miała się zrodzić ta myśl wg Ciebie.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Sob 19:18, 24 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 18:50, 25 Sty 2009 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zastanawia mnie jedynie to jak do jasnej ciasnej korbowód sie wzmacnia po jego wypolerowaniu, zastanawiałem sie nad tym już kupe czasu temu i do dzisiaj nie znam dobrego uzasadnienia dla tej teorii.
Chociaż, możliwe jest to że jeśli korba po wypolerowaniu jest cieńsza wtedy właśnie oddaje ona lepiej ciepło i jest może właśnie pod tym względem wzmocniona ? Sam już niewiem... |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karol282 dnia Nie 18:52, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 22:35, 25 Sty 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Za przeproszeniem sranie w banie żadne polerowanie nie wzmocni korby, nigdy ubytek materiału nie polepszy wytrzymałości. To jakieś dyrdymały z tym wzmacnianiem przez polerke. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 23:04, 25 Sty 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dokładnie,nawet jeśli to pewnie w 0,0001% wzmocni... nie ma co,Hartowanie jest najpewniejsze jeszcze pogadam z Profesorem od Technologi czy wie coś na ten temat... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 23:06, 25 Sty 2009 |
|
|
krawiec_ |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 02 Wrz 2007 |
Posty: 569 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie ważne kto napisał: | Sprawa odchudzania tłoka"
Po co się to robi?
A no właśnie dlatego by był lżejszy a po co? ponieważ tłok wraz z korbą wykonuje ruch posuwisto zwrotny czyli rozpędza się---wyhamowuje---zatrzymuje---i od początku się rozpędza. puść piłkę z górki a na dole się ją zatrzyma lecz gdy pościsz z górki samochód to na dole raczej go nie zatrzymasz... po to odchudza się korbowody i tłoki by zyskać kilka gramów na tych elementach. Takimi przeróbkami zyskamy trochę na plus w żywotności wału korbowego ponieważ będzie on przenosił mniejszy moment siły działający na wykorbienie.
Po co się poleruje?
Jak pójdziesz do szkoły mechanicznej tam nauczą cie czegoś takiego jak działanie karbu. Szybkie wytłumaczenie stoi sobie drzewo nie da się go złamać lecz gdy natniesz go od dołu zaczyna pękać od tego miejsca aż wreszcie całe się łamie... rysy na korbowodzie i na powierzchni tłoka tak samo działają poleruje się je po to by wzmocnić materiał. Jeszcze kwestia o to czy ty zrozumiałeś wypowiedzi, Tłoka z zewnętrznej strony(gładzi) nigdy nie polerujemy tłok pracując w silniku sam się dobrze dotrze. Tłok w wewnętrznej stronie po odchudzaniu musi zostac wypolerowany ponieważ osłabiliśmy powierzchnię tłoka więc by się nie ukruszył ponieważ jest dużo cieńszy niż oryginał należy go wypolerować wtedy tłok staje się bardziej wytrzymały... | Za błędy gramatyczne nie odpowiadam.
puzon89 napisał: | Za przeproszeniem sranie w banie żadne polerowanie nie wzmocni korby, nigdy ubytek materiału nie polepszy wytrzymałości. To jakieś dyrdymały z tym wzmacnianiem przez polerkę. | Uważam, że to nie dyrdymały, i przy okazji swojego zdania warto mieć jakieś jego poparcie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krawiec_ dnia Pon 20:24, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|