Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » korbowód - gładzić czy nie? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
korbowód - gładzić czy nie?
PostWysłany: Pią 23:20, 23 Sty 2009
reaper
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Witam, mam taki problem, bo wiele osób mówi że powinno się odchudzić korbowód, tak żeby był gładziutki, a drugie tyle mówi, że absolutnie nie można tego ruszać , bo to taki stop. Pomożecie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:03, 24 Sty 2009
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Jeśli wyszlifujesz korbowód to go mocno osłabisz sam jestem właścicielem 2 czeskich wałów w którym korbowód pękł na dziurkach od smarowania, nie radził bym ci ryzykować chaba ze masz kase i chęć do rozbierania silnika


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:06, 24 Sty 2009
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Możesz wyszlifować, ale później bardzo dokładnie poleruj - zwiekszysz tym jego wytrzymałość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:52, 24 Sty 2009
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


[quote="zwiekszysz tym jego wytrzymałość.[/quote]

Jakim cudem szlifowanie i polerowanie korby zwiększy jej wytrzymałość ?
Wg. mnie w żadnym razie. A tak propos to polerowanie korby nazywa się cieniowaniem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:40, 24 Sty 2009
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Karol, napiszę koledze "wykonaj cieniowanie korbowodu" to poleci pytanie "a co to jest?". Trzeba umieć przewidywać różne sytuacje.
To cię zaskoczę, polerowane elementy są w jakimś stopniu wytrzymalsze od zwykłych. Nie mówię o jakiś deklach, czy lagach, głównie chodzi mi właśnie o korbowód. To było wiadomo już od dawna, m.in. poprzez T. Sałka. Jeśli chcesz zaprzeczać tej tezie to proszę bardzo, ja nie mam zamiaru.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:34, 24 Sty 2009
Szymon
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna


buniek92 napisał:
Karol, napiszę koledze "wykonaj cieniowanie korbowodu" to poleci pytanie "a co to jest?". Trzeba umieć przewidywać różne sytuacje.
To cię zaskoczę, polerowane elementy są w jakimś stopniu wytrzymalsze od zwykłych. Nie mówię o jakiś deklach, czy lagach, głównie chodzi mi właśnie o korbowód. To było wiadomo już od dawna, m.in. poprzez T. Sałka. Jeśli chcesz zaprzeczać tej tezie to proszę bardzo, ja nie mam zamiaru.


No i właśnie, ja bym zaprzeczył. Moim zdaniem nie ma to absolutnie żadnego wytłumaczenia nawet od czysto teoretycznej strony. Co do praktyki - nie wiem, jak można byłoby to sprawdzić. Co więcej, uważam to za mały mit z simsony.net. Co do Sałka - możesz przytoczyć mi fragment, gdzie o tym pisał? Absolutnie nie piszę tego złośliwie, chcę jedynie zgłębić temat. Bo jak dziś wiadomo - Sałek nie był nieomylny.

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:31, 24 Sty 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


no nie wiem czy go to wzmocni, przecież wygładzając usuwasz materiał

według mnie to bujda na kółkach z tym polerowaniem korbowodu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:41, 24 Sty 2009
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Idealna polerka pomaga tylko w tym że jak by wał leżał na dworze na deszczu to rdza by się go tak nie chwytała jak niepolerowanego, wogóle polerowanie chroni przed utlenianiem się części metalowych ale wytrzymałości metalu to nie zmieni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Sob 17:43, 24 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:41, 24 Sty 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Dzieci jedno jest pewne hartowanie (w przypadku Wału Profesjonalne) to klucz do sukcesu!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:55, 24 Sty 2009
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Niewiem czy korbowodów to się z żeliwa nie odlewa a hartowanie żeliwa to ciężka sprawa bo jest kruche i praktycznie się tego nie wykonuje bo żeliwo samo w sobie jest twarde.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:17, 24 Sty 2009
buniek92
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lidzbark Welski


Szymon, dlaczego uważasz to za mit właśnie z simsony.net? Mówi tam się o tym, ze wały takie i takie mają cieniowany korbowód, ale nie wiem czemu to właśnie tam by miała się zrodzić ta myśl wg Ciebie.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez buniek92 dnia Sob 19:18, 24 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:50, 25 Sty 2009
karol282
HRC
HRC

 
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1395
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz (koło Poznania)
Płeć: Mężczyzna


Zastanawia mnie jedynie to jak do jasnej ciasnej korbowód sie wzmacnia po jego wypolerowaniu, zastanawiałem sie nad tym już kupe czasu temu i do dzisiaj nie znam dobrego uzasadnienia dla tej teorii.

Chociaż, możliwe jest to że jeśli korba po wypolerowaniu jest cieńsza wtedy właśnie oddaje ona lepiej ciepło i jest może właśnie pod tym względem wzmocniona ? Sam już niewiem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez karol282 dnia Nie 18:52, 25 Sty 2009, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:35, 25 Sty 2009
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


Za przeproszeniem sranie w banie żadne polerowanie nie wzmocni korby, nigdy ubytek materiału nie polepszy wytrzymałości. To jakieś dyrdymały z tym wzmacnianiem przez polerke.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:04, 25 Sty 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Dokładnie,nawet jeśli to pewnie w 0,0001% wzmocni... nie ma co,Hartowanie jest najpewniejsze jeszcze pogadam z Profesorem od Technologi czy wie coś na ten temat...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:06, 25 Sty 2009
krawiec_
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Nie ważne kto napisał:
Sprawa odchudzania tłoka"
Po co się to robi?
A no właśnie dlatego by był lżejszy a po co? ponieważ tłok wraz z korbą wykonuje ruch posuwisto zwrotny czyli rozpędza się---wyhamowuje---zatrzymuje---i od początku się rozpędza. puść piłkę z górki a na dole się ją zatrzyma lecz gdy pościsz z górki samochód to na dole raczej go nie zatrzymasz... po to odchudza się korbowody i tłoki by zyskać kilka gramów na tych elementach. Takimi przeróbkami zyskamy trochę na plus w żywotności wału korbowego ponieważ będzie on przenosił mniejszy moment siły działający na wykorbienie.

Po co się poleruje?
Jak pójdziesz do szkoły mechanicznej tam nauczą cie czegoś takiego jak działanie karbu. Szybkie wytłumaczenie stoi sobie drzewo nie da się go złamać lecz gdy natniesz go od dołu zaczyna pękać od tego miejsca aż wreszcie całe się łamie... rysy na korbowodzie i na powierzchni tłoka tak samo działają poleruje się je po to by wzmocnić materiał. Jeszcze kwestia o to czy ty zrozumiałeś wypowiedzi, Tłoka z zewnętrznej strony(gładzi) nigdy nie polerujemy tłok pracując w silniku sam się dobrze dotrze. Tłok w wewnętrznej stronie po odchudzaniu musi zostac wypolerowany ponieważ osłabiliśmy powierzchnię tłoka więc by się nie ukruszył ponieważ jest dużo cieńszy niż oryginał należy go wypolerować wtedy tłok staje się bardziej wytrzymały...
Za błędy gramatyczne nie odpowiadam.
puzon89 napisał:
Za przeproszeniem sranie w banie żadne polerowanie nie wzmocni korby, nigdy ubytek materiału nie polepszy wytrzymałości. To jakieś dyrdymały z tym wzmacnianiem przez polerkę.
Uważam, że to nie dyrdymały, i przy okazji swojego zdania warto mieć jakieś jego poparcie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krawiec_ dnia Pon 20:24, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
korbowód - gładzić czy nie?
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin