| Mój tuning | |
Wysłany: Pią 18:11, 17 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
W związku z tym że w tym dziale od dłuższego czasu nic się specjalnego nie dzieje, to dla rozruszania towarzystwa napisze o tuningu, który własnie wykonuje w swoim ogarku:
Kompletny remont silnika to po pierwsze i odblokowanie.
Tuning:
- zakup wału wzmacnianego z łożyskiem w główce korbowodu, dodatkowo korbowód jest zahartowany.
- zakup wszystkich łożysk w silniku (wał, skrzynia i wałek zdawczy) japońskiej firmy KOYO na luz C3 ( za jedno łożysko na wał 20zł)
- zakup cylindra 60 ccm produkcji almotu
- wypolerowanie kanału ssącego i wydechowego oraz usunięcie progów i niedoróbek fabrycznych w tych kanałach
- skrócenie nóżek tłoka o 2,5mm, odchudzenie tłoka oraz zafazowanie końca nóżek, tak iż na odcinku 0,1 - 0,2 mm maja grubość od 0,05 do 0,2 milimetra, wypolerowanie tłoka za sworzeń.
- polerka głowicy i wyrównanie niedoskonałości odlewniczych
- polerka skrzyni korbowej
- zgranie cylindra z karterami (chodzi o płynne przejście kanałów płuczących
- zafazowanie końcówki kolanka wydechowego
- zrobienie skróconego króćca bananowego na wzór Leśnika
- filtr stożkowy
- zrobienie sworznia pływającego
- wypolerowanie gaźnika i króćca ssącego
- poszerzenie kanału ssącego i wydechowego do wymiarów jakie podał Breżniew na stronie Kod: | www.brezniewmoto.republika.pl |
- opilowanie tłoka od góry wg. patentu ze strony powyzej
- jak pozwoli kasa to tłumik wg. Leśnika
Nie zabieram się za kanały płuczące, ponieważ jest to temat trudny do wykonania a ja nie mam multiszlifierki, łatwo cosmożna zepsuć bo pracuje się bardzo blisko gładzi cylindrowej. Aha wszystkie części w silniku są wymienione lub w stanie idealnym i te co były przerabiane są nowe ze sklepu. Oprócz króća który będzie samoróba mojej produkcji w oparciu o czechosłowacki wyrób w stanie idealnym nabyty na złomie za 1,50 zł. \
Moje pytanie do was co o tym sądzicie, a przede wszystkim czy dobrze robie zostawiając kanały przlotowe w spokoju? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 19:23, 17 Sie 2007 |
|
|
nieutek |
Administrator |
|
|
Dołączył: 18 Lut 2006 |
Posty: 762 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świlcza |
|
|
|
|
|
|
|
|
jeszcze membranę załóż i przesuń króciec gaźnika nad wał korbowy jak to jest teraz większości japońskich dwusuwów tak żeby mieszanka nie musiała sie przesuwać za tłok a potem z powrotem kanałami przed tłok tylko od razu kanałami przed tłok |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 19:55, 17 Sie 2007 |
|
|
Szymon |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 15 Maj 2007 |
Posty: 504 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dokładnie, membrana!
Generalnie mam ten sam tuning, za wyjątkiem kilku punktów. Jeżdżę ne 12z, ale silnik zestrojony wydechem na maksymalne obroty. Na niskich "dziura", ale jak się wkręci - iiiihaaa!
I cóż mogę powiedzieć - te wszelkie polerki to ładnie brzmią i wyglądają tylko, w rzeczywistości daje to mizerne, choć zawsze jakieś efekty.
Przesadziłeś z tym zeszlifowaniem płaszcza tłoka - na wysokich obrotach może się zwyczajnie rozsypać.
Pływający sworzeń z tego co się dowiadywałem to jedynie ułatwienie montażu, bo wpływu na osiągi to nie ma. Co innego lżejszy i odchudzony sworzeń.
Polecam rozwiercenie gaźnika (~19mm) tak, aby komora w której porusza się przepustnica nie była tak schowana, aby nie było tam żadnych progów.
Również warto zeszlifować koniec gaźnika i pozbyć się znajdującego się ta progu (trzeba zalepić żywicą dziurkę).
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W razie jakichś pytań, jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 20:28, 17 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
No z tymi polerkami to może macie racje ze to daje lipne efekty, ale co do membrany to ja nie mam juz za bardzo na to kasy, ale jeszcze pomyśle. Szymon masz jakieś gg? Chciałbym z toba pogadac.
Co do króćca nad wałem to jest to trudne do zrobienia i moge zniszczyc kartery - po prostu nie mam wprawy i doświadczenia w sprawach tego typu, a co najgorsze nie mam sprzetu, czytaj: tokarki itp. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 11:47, 18 Sie 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zalecam założyć wogóle inny gaźnik niż czeski jikov bo na nim osiąga sie mizerne efekty. Polecam pobawić sie z wydechem od jakiegoś innego moto np. yamaha rd dt. Cokolwiek żeby miało dyfuzor (komore rozpręzną) i było puste w środku. Polecam założenie membrany do gaźnika oszczędzisz na tym dużo paliwa a nie musisz mieć specjalnego sprzętu do dostosowania jej do seryjnego cylindra. Mi osobiście zajeło to coś koło 3 godz. Kruciec ssący polecam wykonać porządnie np. z stali albo kwasówki. Zawsze bedzie on porządniej wykonany ale ten leśnika też jest spoko Kanały płuczące można ładnie powiększyć chociażby pilnikami czy nakładką na wiertarke pod kątem 90 stopni. Kanał wydechowy polecam poszerzyć i podwyższyć. Kanał ssący od dołu polecam zrobić taki półokrągły i podćiąć do tego tłok o 1mm nie wiecej. Po co to ? Lepsze rozchodzenie sie mieszanki itp itd. Bedzie to odczuwalne szczególnie na wysokich obrotach. Polecam do tego spiłować płaszcz tuleji cylindra coś koło 1mm. Wypolerować można również wał i korbowód dla lepszego chłodzenia. Można zastosować dodatkowe otwory w mocowaniu sworzna także dla chłodzenia. Przy okazji remontu można wzmocnić sprzęgło wg. leśnika i zastosować podkładki pod sprzężyny. Olej do sprzęgła lepszy niż hipol bo szybko sie sprzęgło skończy albo bedzie sie kleić (śmierć hipolowi ). Przy takich obrotach jakie bedzie osiągał ten silnik przydałoby sie dodatkowe chłodzenie zapłonu bo poprostu bedzie sie on grzał. Ja bym zastosował wykonanie otworu na rurke która bedzie szła do schowka a w schwku na ściance zrobić wentylatorek. I gra gitara. Po tych przeróbkach powinieneś pobić rekord 87km/h. Chociaż nieoicjalnie ktoś kto pisze tego posta go pobił Życze miłej pracy przy silniczku |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 12:44, 18 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Więc tak, kanałów przelotowych ruszał nie będę, a membrane i wydech zrobię w zimie, bo teraz z kasą cienko stoję, w zimie wyremontuje również sprzęgło. A teraz robię to co napisałem powyżej. Zamontuję zębatkę 12Z i bede docierał, a ty KAROL282 ile wycisnołeś ze swojego ogarka? Pochwal się . Aha napiszcie ila ja moge lecieć na tym co teraz chce zrobić, czyli bez membrany i wydechu i na jawoskim gaźniku |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 12:59, 18 Sie 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
85 powinien wycisnąć. A co do tej prędkości narazie sie nie chwale bo musze ogara do końca poskładać bez membran bo przez moją niedouwage sie zniszczyły..... Powracam do gaźnika simsona Być może jakiś inny tłumik albo poprzerabiany tłumik sie założy ( pseudosport simsona po przeróbkach). Dzisiaj sie chyba już pobawie z tym wszystki inaczej mówiąc wracam do akcji Ale narazie na działke do babci bede miał czas na obmyślenie pełnego planu działania. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 13:04, 18 Sie 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie polecam zakładania wydechu od innych moto. Lepiej przerób seryjny wg. leśnika.
Załóż jeszcze wypełniacz do skrzyni korbowej.
Nie za mocno podcięłeś ten tłok ? Kanał ssący nie będzie cały czas otwarty ?
Polerowanie kanałów i likwidowanie niedokładności daje w wyczynowych silnikach do 2 % mocy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 13:12, 18 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tłok nie jest podcięty za mocno, na moje oko w sam raz. Sałek przerobił okna o 4mm - podwyższył od strony ssącego kanału. 1mm na tłoku to jest prawie to samo co 2mm na oknach, podobno w wymiarze obrotu wału korbowego więcej, dlatego podciołem o 1mm tak jak kazał Sałek dla silnika przerabianego wg. swojego pomysłu a ja zamiast piłowac okna, podciołem jeszcze tłok o 1,5mm czyli wychodzi na to że sie mniej więcej z Sałkiem pokrywa w wymiarze o.w.k.
Druga sprawa to przerabianie kanałów przelotowych, skoro piszesz że da to tylko 2% to sie za to nie biore bo zepsuć coś jest bardzo łatwo.
Dam foty tego tłoka może jeszcze dzisiaj, to ocenicie czy nie przegiołem. w razie czego zamówiłem na agmocie nastęopny
Linki do fotek
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[/img] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 21:49, 19 Sie 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Gniewny nie radź mu źle. Wiadomo że jak założy sie bez zadnych przeróbek tłumik od innego moto to nie będzie efektu. Ale z drobnymi poprawkami i ulepszeniami powinno być ok. Ja bym założył tylko taki z komorą rozprężną jak w crossach itp. Ponieważ tylko wtedy nasz 2t dobrze działa. A zwykłe okrągłe tłumiki z płaskimi przegrodami to SHIT ! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 10:24, 20 Sie 2007 |
|
|
gniewny |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 17 Mar 2006 |
Posty: 2718 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Unin na Wyspie Wolin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Robak200PL napisał: | Druga sprawa to przerabianie kanałów przelotowych, skoro piszesz że da to tylko 2% to sie za to nie biore bo zepsuć coś jest bardzo łatwo. |
Do 2 % mocy daje polerowanie wszystkich kanałow, zgrywanie ich z karterami, króćcami itp. i to w silnikach wyczynowych.
Sama przeróbka płuków daje więcej ale jak na razie nie masz sprzętu to lepiej zostaw. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 10:52, 20 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Może się zaopatrzę w giętki wałek do wiertarki taki jakie sa przy multiszlifierkach to sie zabiore za korekcję kanałów płuczących, poza tym jak
wszystko dobrze pójdzie to montuje podkowe - wypełniacz do skrzyni korbowej, ale to jeszcze zobacze czy materiał będzie pasował - wypad na złom |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 0:17, 21 Sie 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
właśnie,skąd wziąść pożądną podkowe??
gość z czestochowy liczy za nią około 150 zł plus wysyłka itd. to daje razem kolo 200 zł(ale jest już bardzo gruba,pisał że likwiduje to naprawde wiele pojemności)
z tymi kanałami to moge dać namiary do gościa co moze i za około 100 zł by sie podjoł(warunek,orginalny czeski cyl,max pojemność około 55,chyba że skołować tuleje od sima s70,pasuje idealnie) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 9:13, 21 Sie 2007 |
|
|
Robert200PL |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Cze 2007 |
Posty: 368 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Złoczew |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja kupiłem materiał na podkowy - bloczek z aluminium i bede sobie wytaczał pod wymiar do moich karterów jak chcesz to daj mi wymiar dokładny swojej (wały się troche rózniż i kartery tez) i moge ci wytoczyć za 30 zeta. Jak zrobie swoja to dam fotki jak to wychodzi. A z kanałami to chodzi mi o niwelację progów w kanałach przelotowych ale za to się wezmę w zimie jak będe robił membranę i kupie chyba wtedy tę multiszlifierke |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Wto 9:50, 21 Sie 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |
|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ogar2007 napisał: | chyba że skołować tuleje od sima s70,pasuje idealnie) |
Zainteresowało mnie to 70ccm w jawce i mówisz że pasi idealnie to bym sie skusił na to. Powiedz coś wiecej w tym kierunku |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|