 | Nowy tłok do cyca 60 cm3 czyli 39,96mm |  |
Wysłany: Sob 22:25, 03 Lip 2010 |
|
|
tomek7 |
Nowicjusz |

|
|
Dołączył: 03 Lip 2010 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Hey,Rok temu kupilem do swojego ogra komplet cylinder itp niby 60cm3,dziwne tłok miał 2 pierscienie,niedano postanowiłem rozebrać silnik i niestety tłok został przygnieciony (nie ważne czym )wiec kupiłem nowy tłok piersciernie sworzeń.Pytanie ile mam go docierać?? dzisiaj odpaliłem chodził ze 3 razy po 3-5 min na wolnych ,potem krótkie przejażdżki po 1 km wieczorem przed chwila przejechałem nią ok 10 km z przerwa w połowie aż silnik był zimny,jechałem max 40 km/h.Jakieś rady ??opinie ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Sob 22:33, 03 Lip 2010 |
|
|
Slawula9 |
Moderator |

|
|
Dołączył: 27 Lis 2009 |
Posty: 802 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Opcja szukaj się kłania , już były rady na temat docierania. Pozdrawiam. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 22:47, 03 Lip 2010 |
|
|
Rafalzo |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 466 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Tłok docieraj około 200-300km. Rób krótkie dystanse ale na różnym zakresie obrotów. Nie męcz go na bardzo niskich, to powoduje szybsze zużycie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 22:55, 03 Lip 2010 |
|
|
cross |
JAWA50speed |

|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 7:36, 04 Lip 2010 |
|
|
tomek7 |
Nowicjusz |

|
|
Dołączył: 03 Lip 2010 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Spoko,tylko nie wiem co jest bo mocno się grzeje a sprężanie jest takie ze ciężko ruszyć kołem na 1 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 8:57, 04 Lip 2010 |
|
|
Rafalzo |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 466 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
O to chodzi. Jest jeszcze nie spasowany, pojeździj nim jakś czas to minie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 10:22, 04 Lip 2010 |
|
|
Slawula9 |
Moderator |

|
|
Dołączył: 27 Lis 2009 |
Posty: 802 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Z czasem jak będziesz docierał to motorkowi będzie przybywało mocy . Najważniejsze żebyś nie przegrzewał i nie piłował jawki bo grozi to zatarciem.Jak docierasz to lej jej jakiś dobry olej... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:57, 04 Lip 2010 |
|
|
tomek7 |
Nowicjusz |

|
|
Dołączył: 03 Lip 2010 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Olej to leje dobry od kosiarki Shtil taki czerwony dałem na 2 litry benzy 100 ml oleju,jak spale te 2 l to zmniejsze bo strasznie kopci heh |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 12:18, 04 Lip 2010 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Slawula9 napisał: | Z czasem jak będziesz docierał to motorkowi będzie przybywało mocy . Najważniejsze żebyś nie przegrzewał i nie piłował jawki bo grozi to zatarciem.Jak docierasz to lej jej jakiś dobry olej... |
Drobne zastrzeżenie do twojej wypowiedzi - olej mineralny do docierania jest najlepszy bo nie zawiera dodatków zmniejszających tarcie i w efekcie skraca proces docierania. Z tym piłowaniem to też się nie zgodze, no może pierwsze 50 km spokojnie. Potem w swoim ogarze stosowałem taktyke 1km na pełnym gazie a potem stawałem i czekałem aż przestygnie. Oczywiście później im mniej się grzał tym dłużej można było jechać na otwartej do oporu przepustnicy, najważniejsze to nie przegrzać. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 12:49, 04 Lip 2010 |
|
|
Slawula9 |
Moderator |

|
|
Dołączył: 27 Lis 2009 |
Posty: 802 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Radłów Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Mi piorko chodziło o palenie gumy ...O tym oleju mineralnym to niewiedziałem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 12:53, 04 Lip 2010 |
|
|
mingo |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 31 Maj 2009 |
Posty: 1071 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
ja tam nigdy nie pale gumy bo szkoda mi opony i silnika ale zeby na docieraniu palic gume |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 17:17, 04 Lip 2010 |
|
|
tomek7 |
Nowicjusz |

|
|
Dołączył: 03 Lip 2010 |
Posty: 5 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ej a co może jeszcze być,bo jak dam gazu na luzie to ładnie wchodzi w obroty ale jak jade np na 1 biegu dam to sie dusi i lekko przerywa jak dam gaz na maxa to sie podusi ale po chwili wchodzi w obroty tak samo jest na 2 biegu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 21:44, 04 Lip 2010 |
|
|
Rafalzo |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 466 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
tomek7 napisał: | Olej to leje dobry od kosiarki Shtil taki czerwony dałem na 2 litry benzy 100 ml oleju,jak spale te 2 l to zmniejsze bo strasznie kopci heh |
Nie ma sensu tak dawkować oleju. To tylko szkodzi silnikowi, mało tego, gorzej go dotrzesz i wszysko zawalisz nagarem, nawet jakby to był nie wiem jakiej jakości olej.
Co do tej teorii o olejach mineralnych to są różne teorie. Ja znam taką, że że silnik dociera się na takim oleju, na którym będzie potem jeździ. Nie powinno się zmieniać oleju z gorszej półki na tej z lepszej. Można zmieniać ale pod warunkiem, że to olej podobnej klasy, czy tej samej marki, a nie np. mixol na castrola. To taka teoria  |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rafalzo dnia Nie 21:45, 04 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 21:59, 04 Lip 2010 |
|
|
Jawek 50 |
Zagubiony na Forum |

|
|
Dołączył: 15 Kwi 2007 |
Posty: 785 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Skąd: Poddębice Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Taka teoria dotyczy tylko silników 4T w 2T to tak nie działa.
W 2T można zmieniać olej bez problemu.
Tylko żeby mnie ktoś źle nie zrozumiał, wyjeżdżasz wachę ze starym olejem, jak coś zostanie to pozbądź się tego i dopiero potem wlewaj benke z nową oliwą  |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jawek 50 dnia Nie 22:01, 04 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 22:32, 04 Lip 2010 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
tomek7 napisał: | Ej a co może jeszcze być,bo jak dam gazu na luzie to ładnie wchodzi w obroty ale jak jade np na 1 biegu dam to sie dusi i lekko przerywa jak dam gaz na maxa to sie podusi ale po chwili wchodzi w obroty tak samo jest na 2 biegu |
Filtr powietrza do wyczyszczenia... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|