| Planowanie głowicy | |
Wysłany: Śro 16:40, 09 Sty 2013 |
|
|
daniel126 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 14 Lip 2012 |
Posty: 60 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam mam otóż takie pytanie, bo mam zamiar zrobić planowanie głowicy na szkle papierem ściernym i czy nić mi przy tym się rozwali? Robię remont silnika;
drugi wał bez luzów na korbowodzie
nowe łożyska SKF z luzem C2/C3
nowe uszczelniacze CORTECO
nowe pierścienie
szlifu cylindra i nowego tłoka nie ma potrzeby robić/kupować
Cylinder mam 60ccm nominalny |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Śro 16:42, 09 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 18:32, 09 Sty 2013 |
|
|
kondzio310 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 30 Cze 2011 |
Posty: 671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: ostrów wlkp. Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Co może się rozwalić ?
No to jak przesadzisz z planowaniem to jest szansa że korbowód pęknie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 20:06, 09 Sty 2013 |
|
|
krzysiek200 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Lut 2012 |
Posty: 88 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łowicz |
|
|
|
|
|
|
|
|
poczytaj artykuł T. Sałka on tam opisuje planowanie głowicy w 223 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 18:47, 10 Sty 2013 |
|
|
daniel126 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 14 Lip 2012 |
Posty: 60 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tylko że tego artykułu nie da się pobrać bo linki wygasły. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:14, 10 Sty 2013 |
|
|
Stachu.G |
Moderator |
|
|
Dołączył: 29 Gru 2011 |
Posty: 284 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Podkarpackie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Chcesz splanować tą głowicę, bo podejrzewasz że jest uskok czy dla "tjuningu" ?
Planowanie na szybie to według mnie tak jak zmiana pierścieni w 2t trochę taka loteria, dużo pewniej i praktyczniej było splanować na tokarce. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:42, 10 Sty 2013 |
|
|
krzysiek200 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 15 Lut 2012 |
Posty: 88 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łowicz |
|
|
|
|
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Wujek Google nie gryzie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 21:17, 10 Sty 2013 |
|
|
daniel126 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 14 Lip 2012 |
Posty: 60 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
a sory sory, nie znalazlem tego bo troche źle wpisywalem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:49, 10 Sty 2013 |
|
|
mingo |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 31 Maj 2009 |
Posty: 1071 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
możesz planować lecz musisz się liczyć z mniejsza żywotnością silnika. nie przesadź za bardzo z planowaniem bo tłok będzie później o głowice walił |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:55, 10 Sty 2013 |
|
|
daniel126 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 14 Lip 2012 |
Posty: 60 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A to tak jeszcze pytanie takie, bo tuleja cylindra wchodzi w głowicę i to trzeba cylinder planować? Czy trzeba kołnierz głowicy zetrzeć do zera, a potem głowice trzeć?
Czy spolerowanie tej powierzchni tłoka wpłynie na lepsze spalanie?
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez daniel126 dnia Czw 23:08, 10 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 15:35, 11 Sty 2013 |
|
|
v max96 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 24 Cze 2010 |
Posty: 617 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: wawa / cieszyn Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Cylinder zostawiasz w spokoju. Samą głowicę planujesz.
2 Tak możesz wypolerować tak samo jak komorę spalania w głowicy. Polerka ma za zadanie zmniejszyć możliwość osadzania się nagaru i tym samym polepszyć odprowadzanie ciepła. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 19:02, 11 Sty 2013 |
|
|
daniel126 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 14 Lip 2012 |
Posty: 60 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Czyli trzeba ten kołnierz splanować i dalej głowice trzeć? [link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Widzę że Ty v max i arek z TRT |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 19:37, 11 Sty 2013 |
|
|
mingo |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 31 Maj 2009 |
Posty: 1071 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ścierając kołnierz już planujesz głowicę |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 11:49, 13 Sty 2013 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Boże, widzisz i nie grzmisz.
W jawce trzeba planować ten wewnętrzny pierścień, zewnętrzny ma za zadanie ustalić głowice na cylu i uszczelnić polączenie, jak go spilujecie to może być różnie.
Generalnie głowica bardzo ciężka do obróbki, nieregularny kształt, cięzko chwycić.
Osobiście nie zwiększałbym stopnia sprężania, dosyć ten silnik się już grzeje |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 11:28, 24 Paź 2013 |
|
|
januszf_1992 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 21 Maj 2013 |
Posty: 64 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: opole Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
a mi sie nie grzeje i moge sobie pozwolić na to wiec splanuje. 1mm przyszlifuje ten kołnierz i bede widział co sie stanie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 19:37, 24 Paź 2013 |
|
|
route66 |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 24 Gru 2011 |
Posty: 292 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Dąbrowa Górnicza Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ale żeś chłopie odkopał styczeń a październik to gruba różnica ; > |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|