 | podkowa |  |
Wysłany: Śro 19:09, 25 Kwi 2007 |
|
|
Szap |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 02 Sty 2007 |
Posty: 121 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
co to jest ta podkowa.cos tam czytalem od ogara ze on chce sobie zrobic 4 lub 5 kanałów(podkowa) co to znaczy.bo jestem swierzak co do spraw jawki i tez moze sobie to zrobie ale pierw prosze o odp  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
Wysłany: Śro 20:00, 25 Kwi 2007 |
|
|
disarms |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 05 Maj 2006 |
Posty: 277 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
na stronie [link widoczny dla zalogowanych] w dzale tuning wejdz w zakladke tuning wg Tomasza Sałka tam wszystko jest dokładnie opisane |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 20:54, 25 Kwi 2007 |
|
|
karol282 |
HRC |

|
|
Dołączył: 25 Wrz 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Swarzędz (koło Poznania) Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Wiesz przetłumacze to z polskiego na nasze Chodzi o to że w skrzynie korbową wpasowujesz kawałki aluminium o grubości 1,5 2mm. Daje to wyższą kompresję szybszy przepływ mieszanki przez skrzynie korbową. Podsumowując daje to moc prędkość i rodość z jazdy  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 21:20, 25 Kwi 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
podkowa nie ma grubości 2 mm!!! Jest ona troche cieńsza od szpary pomiędzy połówkami wału, a więc prawie 10 mm. Powoduje to wiekszą kompresje w szkrzyni korbowej, a co za tym idzie - większą moc. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 23:28, 25 Kwi 2007 |
|
|
glencu |
Zaawansowany |

|
|
Dołączył: 20 Mar 2007 |
Posty: 109 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Czernica/Rydułtowy |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
10mm to przecierz 1 cm, gdzie się to zmieści bo w skrzyni korbowej napewno nie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 0:28, 26 Kwi 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
zmieści sie spokojnie
miedzy połówkami w wale jest dużo miejsca(im więcej objętości ma podkowa tym lepeij) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 10:28, 26 Kwi 2007 |
|
|
disarms |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 05 Maj 2006 |
Posty: 277 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
zaden z was nie potrafi dokladnie czytac rysunku technicznego!!!
na schemacie ktory prezentuje Tomasz Sałek jest wyraźnie przedstawione iż podkowa ta ma mieć grubość 7mm
wiem co mówie bo prowadze rysunek techniczny na polibudzie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:56, 26 Kwi 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
może i prowadzisz rysunek techniczny ale ja tych schematów nie widziałem
wał można odchudzić od środka i będzie jeszcze lżejszy a nadmiar wypełnić podkową
ps. mój dziadek 2 lata uczył rysunku technicznego w jakiejś szkole(ale chyba nie studenckiej) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 21:35, 29 Kwi 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Sie kurcze disarms nie pluj. Piszemy że około. Nikt nie przyglądał sie dokładnie tym schematom. I tak na nas nie naskakuj bo dostaniesz warna !!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Nie 22:35, 29 Kwi 2007 |
|
|
disarms |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 05 Maj 2006 |
Posty: 277 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
na nikogo nie naskakuję a chcę jedynie pragnę przedstawić właściwy wymiar podawany przez specjalistów
sam mam podkowę i właśnie składam silnik i z 10mm było by naprawdę ciężko to wsadzić
taki wymiar jest najprawdopodobniej podany tak by zawsze zostawał zapas pomiędzy wałem a podkową gdyż jej umieszczenie dokładnie w połowie pomiędzy karterami jest nie takie łatwe i zależy od precyzji wykonania miejsc na kołki w karterach
a tak p.s maciej-konik wulgarne słownictwo określa poziom niektórych osób więc na przyszłośc nie używaj go publicznie bo wszystko można przecież powiedzieć na spokojnie
a druga uwaga tyczy się tego byś nie wypowiadał się za innych (liczba mnoga cytuje "Nikt nie przyglądał sie dokładnie tym schematom") gdyż nie wiesz czy oni przeglądali schematy niektórzy może tak niektórzy nie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | Grubość podkowy |  |
Wysłany: Pon 11:59, 30 Kwi 2007 |
|
|
Kris_Kros |
Rozmowny |

|
|
Dołączył: 07 Mar 2007 |
Posty: 160 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Północna Wielkopolska Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Czołem,
chodzi o podkowę wg Sałka. Rysunek techniczny, jak się tylko poszuka, można znaleźć na [link widoczny dla zalogowanych] Dla chętnych wyślę go mejlem - piszcie, nie ma sprawy
Mam jednak zasadnicze pytanie - w tych dniach na allegro jest do kupienia podkowa, ale sprzedający podaje grubość 7,5 mm. Pisałem do niego o te pół milimetra, dlaczego ma grubszą, ale się nie odezwał.
Ja kupiłem sobie aluminowy wałek i szukam dobrego tokarza. Zanim jednak mu to zlecę - DISARMS czy mógłbyś potwierdzić, czy zrobiłeś u siebie podkowe na 7 mm czy na 7,5 mm. A może Zrobiłeś na 7 mm, ale po złożeniu wiesz, że weszłaby ta na 7,5mm ? Daj proszę znać !
pozdrawiam
Kri_Kro |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 13:11, 30 Kwi 2007 |
|
|
Kozioł |
Administrator |

|
|
Dołączył: 16 Lut 2006 |
Posty: 911 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Świlcza k/Rzeszowa |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
maciek-konik napisał: | Sie kurcze disarms nie pluj. Piszemy że około. Nikt nie przyglądał sie dokładnie tym schematom. I tak na nas nie naskakuj bo dostaniesz warna !!! |
Maciek naćpałeś sie ? Nie przesadzaj. Dobrze i gzecznie podał nam wymiar, a to Ty sie plujesz.
Sorki disarms za niego |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 13:14, 30 Kwi 2007 |
|
|
disarms |
Gaduła |

|
|
Dołączył: 05 Maj 2006 |
Posty: 277 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Poznań |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
7,5 też wejdzie ale te 10mm to już naprawdę ciężko by wpasować
0,5 mm to już nie taka duża różnica tylko jak będziesz ją zakładał to zwróć uwagę na to czy w żadnym miejscu korbowód nie ociera o podkowę (zwłaszcza od wewnątrz gdyż pomiędzy połówkami korbowodu nie ma tego problemu)
ja miałem wytoczone idealnie jak podawał sałek i mogę powiedzieć że samemu tak czy siak trzeba skorygować tą przerwę w podkowie by była dopasowana do naszego silnika i do obrotu korbowodu |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 13:38, 30 Kwi 2007 |
|
|
Kris_Kros |
Rozmowny |

|
|
Dołączył: 07 Mar 2007 |
Posty: 160 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Północna Wielkopolska Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Hej,
no tak - tę przerwę w podkowie oczywiście dopasuję do swojego silnika. Czyli jak piszesz masz u sibie grubość 7 mm. Więc ja nie będę polepszał mistrza i też zrobię na 7 mm.
Jak osadzałeś podkowę - też na kołeczki, jak na rysunku, czy może jakiś silikon, czy może jeszcze coś innego ?
Dzięki za odpowiedź,
pozdrawiam
Kri_Kro. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pon 13:39, 30 Kwi 2007 |
|
|
maciek-konik |
Mega Gaduła |

|
|
Dołączył: 23 Sie 2006 |
Posty: 549 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
grubośc podkowy najlepiej dopasowac do wału. Najlepeij jeszcze poddac wał tuningowi. Nalezałoby stoczyc połówki wału od środka, każdą o jakiś 1 mm.
Wtedy wał byłby lżejszy - szybsze obroty, i dac grubsza podkowe. Wtedy mielibyśmy dwie kożyści. Lepsze wypełnienie skrzyni korbowej i lżejszy wał. Wpłyneło by to chyba trochę na wytrzymałosc wału, ale czego się nie robi dla mocy. Podkowę mocujemy wyłącznie na koleczki. Żaden klej, silikon itp nie wyrzyma takich warunków. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3 Następny
|
|
|
|