| Potężny tuning - zbiórka wszystkiego. | |
Wysłany: Czw 20:42, 08 Maj 2008 |
|
|
Pavloor |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 01 Paź 2007 |
Posty: 242 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź |
|
|
|
|
|
|
|
|
Siema, na naszym forum nie widze zadnego tematu w którym byly by jakies zestawienia tuningu. Stwórzmy razem jakis konkretny temat dla nas wszystkich na forum. Denerwuje mnie to jak w temacie o membranie piszecie jak ja zalozyc albo inne rzeczy. Piszcie w tym temacie swoje pomysly i pytania z wykonaniem to pozniej zrobimy jeden juz porzadny temat o tuningu naszych maszyn. Pozdrawiam i czekam na wasze propozycje. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pon 10:56, 29 Gru 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Myślę że jak przykleję będzie lepiej
Mam prośbę wrzućcie wszystkie schematy dotyczące przeróbek cylindrów,ułatwi to szukanie i większe zainteresowanie przeróbkami.
A więc pierwszą i najbardziej znaną daje przeróbkę na 4KM pana Sałkovskyego ;]
[link widoczny dla zalogowanych]
Opis oczywiście na naszej stronce [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karol53 dnia Pon 10:57, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 1:22, 30 Gru 2008 |
|
|
Gramol_92 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2007 |
Posty: 34 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Chludowo /k. Poznania |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam !!
Ja proponuje żeby kto z Was wrzucił lepiej schemat na 4 (lub 5 ) plukow i 3 wydechy jak może, a ja dodaje od siebie program do tworzenia schematów sportowego wydechu
[link widoczny dla zalogowanych]
a to mała instrukcja (od ziomków z fora o simkach) :
swept volume - pojemnosc skokowa
duration of the exhaust port - czas otwarcia okna wydechowego w stopniach
maximum power rpm - obroty mocy max
diameter of the exhaust port - srednica kanalu wydechowego przy ujsciu do kolanka
lenght of the exhaust port - dlugosc kanalu wydechowego (tlok->wylot kanalu)
Header angle - kat rozszerzania sie kolanka. W przypadku sima-> 0st
Header lenght factor, midsection factor - trzeba dobra odpowiednie wartosci, by otrzymac optymalne wartosci.
Wg autora programu:
Header lenght factor- Jesli nie dobierzemy odpowiedniej liczby, silnik nie bedzie uzyskiwal mocy maksymalnej. Liczbe te zmieniamy kontrolujac jednoczesnie dlugosc walca srodkowego, aby otrzymac realna wartosc, tzn nie 40cm itp itd.
Midsection factor- srednica walca srodkowego jest zalezna od wpisanej tutaj liczby. Zazwyczaj od 2,5 do 3,6. Nie jest to az takie wazne, nalezy uzyskac 'wykonalna' srednice tego walca.
Cone angel- jest to kat pod jakim 'idzie' stozek, podobny kat do tego z dyfuzora. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gramol_92 dnia Wto 1:22, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 20:24, 08 Sty 2009 |
|
|
mustang1980 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 08 Sty 2009 |
Posty: 27 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Dęblin Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja kiedyś słyszałem od pewnego Pana, który w latach PRL zajmował się takimi sprzętami (Romet, Jawka itp.) i słyszał pytania odnośnie podniesienia osiągów motorków. On proponował dotoczenie mosiężnej tulejki na gwint świecy(oczywiście wszystko idealnie spasowane na mikrometry). Po dotoczeniu tej tulejki należało zastosować świecę z dłuższym gwintem. Podobno dodawało to ok. 1 KM. Nie wiem na ile jest w tym prawdy, i czy w ogóle takie coś jest możliwe do wykonania, i czy długo to wytrzyma. Ja osobiście uważam, że to jest wyssane z palca, ale kto wie. Więc czekam na wasze opinie o "tym sposobie tuningu". Aha żeby nie było, że to jest mój pomysł. To nie jest mój pomysł, więc nie życzę sobie warnów za głupie pomysły tuningu i za ich późniejsze skutki. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mustang1980 dnia Czw 20:27, 08 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 20:32, 08 Sty 2009 |
|
|
michal_b17 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2008 |
Posty: 827 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: okolice Zielonej Góry Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Według mnie to nic nie da.Bo po pierwsze cięzko by było dotoczyć idealnie szczelną tulejkę a po drugie bardzo wątpie w ten przyrost mocy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:09, 08 Sty 2009 |
|
|
Szymon93 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2007 |
Posty: 621 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Żory Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Przecież są specjalne reduktory gwintu na świece, które wkręca się w głowice a do tego wkręca się świecę, bez żadnej tulei |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:18, 08 Sty 2009 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wymiary mojej tulei po przeróbce wg tematu na tym forum. Nie testowana przeze mnie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieje że się komuś przyda. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 22:27, 08 Sty 2009 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dziwią mnie te niskie dodatkowe okienka. Powinny dolną krawędź mieć na tej samej wysokości, co seryjne, w tym przypadku 45mm. Co do wysokości górnej krawędzi, to dałbym ją na 36mm, a przerwę między oryginalnym a dodatkowym oknem płuczącym dałbym nawet i 4mm, zależy jak tam z pierścieniami jest.
Jest ktoś, kto to testował? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 16:18, 09 Sty 2009 |
|
|
Piorko |
Dziad |
|
|
Dołączył: 06 Sty 2007 |
Posty: 1186 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Humniska/Rzeszów |
|
|
|
|
|
|
|
|
Faktycznie na rysunku jest błąd, okienka są na tej samej wysokości co normalne od dołu nie od góry...Jak znajde czas to poprawie.
Poprawione:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piorko dnia Czw 21:47, 23 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 15:54, 25 Mar 2009 |
|
|
Lewap |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2009 |
Posty: 1 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Mam pytanie moze ktos mi powiedziec jak najszybciej stuningowac jawke tzn. jaki cylinder itp. ??? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 16:10, 25 Mar 2009 |
|
|
razor_8825 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 15 Mar 2009 |
Posty: 33 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chłopie wpisz tuning czy coś w wyszukiwarce i masz (opcja szukaj) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 19:07, 24 Cze 2009 |
|
|
Pavloor |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 01 Paź 2007 |
Posty: 242 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź |
|
|
|
|
|
|
|
|
Widze że ktoś zaadaptował mój post:). Miło, ale temat jednak odchodzi od jego założenia. W lipcu powinna pojawić się mój ebook z modyfikacjami silników czeskich. Może Leśnik by się do tego dołączył. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 12:55, 26 Cze 2009 |
|
|
Hagi |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 26 Cze 2009 |
Posty: 2 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Witam. Przeróbka cylindra jawki na więcej kanałów płuczących, to nie taka prosta rzecz. Jawka ma szpilki umieszczone bardzo blisko tulei i nie jest łatwo zrobić kanały w ożebrowaniu. Piórko TOTALNY błąd i doszczętnie źle zrobiona tuleja. Dodatkowe okna dałeś takie wielkie, że to jest nielogiczne!! Nie zabieraj się za to jak się nie znasz. Powierzchnia okien płuczących powinna nie przekraczać 1,2 powierzchni gardzieli gaźnika. Okno dolotowe powinieneś opuścić w skrzynię korbową aby zwiększyć jego kąt oraz również je obliczyć. Jego powierzchnia nie powinna przekraczać 1,4 powierzchni gardzieli gaźnika. Okno wydechowe możesz poszerzyć lekko i zrównać je oraz podnieść (na 28mm jest ok). W życiu nie dorabiajcie okien wydechowych w jawce!! Jest tam zbyt mało "mięsa" i okienka wyjdą tak malutkie, że po prostu ich wydajności nie odczujecie a już lepiej dopracować standardowe okno wyddechowe. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 13:08, 26 Cze 2009 |
|
|
cross |
JAWA50speed |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Koleś przeczytałeś o tym na telegazecie ???? Ja przerabiam cylek na 3 płuki i dolot membranowy na skrzynię korbową + 2 dodatkowe wydechy tak jak to ma zrobione koleś w czechach i pozatym 2 dodatkowe płuki opracował inżynier !!!!!!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 12:33, 05 Lip 2009 |
|
|
Hagi |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 26 Cze 2009 |
Posty: 2 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie w telegazecie "koleś". Wszystko co napisałem oparte jest o własne doświadczenia i wyliczenia w cylindrach oraz z artykułów Tomasza Sałka o rasowaniu dwusuwów, a także o to co napisał A. Graham Bell o dwusuwach. Nie myśl sobie bóg wie czego, że bez wyliczeń i dobrego nakierowania okien pojeździ ci to jakoś dobrze.
I co z tego, że 2 dodatkowe płuki opracował inżynier?? Nie mówie że się ich nie da zrobić, ale to jest lipna rzecz. Widziałeś kiedyś odległość szpilek od krawędzi wewnętrznej cylka w jawce?? Więc się domyśl jaką wielkość i średnicę miały by płuki w ożebrowaniu! Marną. A jak pisał Sałek trzeba mieć umiar i wiedzieć jakie je zrobić bo za małe będą blokowały przepływ mieszanki, a za duże nie będą stwarzały odpowiedniego podciśnienia aby mieszanka szybko się poruszała.
Jaki będziesz miał tłumik do tego zestawu i gaźnik?? Bez dobrego spawanego wydechu nie masz co myśleć o tych 2 dodatkowych oknach wydechowych.
Wiesz jaką wysokość powinny mieć poszczególne płuki? I wiesz jak pokierować dodatkowy 3 płuk?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|