| Problem gdy zimny jest moc, ciep³y po³owe mniej? odpowiedz. | |
Wys³any: Nie 20:38, 05 Pa¼ 2008 |
|
|
Mazur17 |
Gadu³a |
|
|
Do³±czy³: 17 Lut 2007 |
Posty: 330 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 2 razy Ostrze¿eñ: 2/5
|
Sk±d: Mchawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Otó¿ ca³y problem polega, (mówiê tutaj o dotartych silnikach gdzie t³ok nie puchnie raczej) na ga¼niku, a dok³adniej jego temperaturze. Przy zimnym silniku ga¼nik tez jest zimny i chodzi tak jak ma chodziæ, ale gdy temperatura silnika wzrasta przy czym ga¼nika te¿, to paliwo zaczyna parowaæ, co mo¿e oznaczaæ ze dostaje on za ma³o paliwa co jest przyczyna spadku mocy. ¯eby unikn±æ tego nale¿y zrobiæ uszczelkê o grubo¶ci co najmniej 3mm. Uszczelkê umieszczamy przy po³±czeniu ga¼nika z króæcem a tak¿e króæca z cylindrem. Dziêki temu ga¼nik nie bêdzie siê nagrzewa³ i bêdzie dzia³a³ normalnie. Oczywi¶cie wzro¶nie droga mieszanki ale co¶ za co¶. Ja tak zastosowa³em poczu³em od razu ró¿nice, choæ ciep³y nie by³ a¿ tak samo silny jak zimny, ale by³a znaczna poprawa je¶li chodzi przed zastosowaniem tych uszczelek. Proszê o wypowiadanie siê w temacie. |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wys³any: Nie 20:44, 05 Pa¼ 2008 |
|
|
suamerk |
W³asny tytu³ (zg³o¶ siê do admina) |
|
|
Do³±czy³: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
moim zdaniem to nie kwestia uszczelek tylko regulacji mieszanki, a temperatura nie ma nic do tego |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Nie 20:49, 05 Pa¼ 2008 |
|
|
Mazur17 |
Gadu³a |
|
|
Do³±czy³: 17 Lut 2007 |
Posty: 330 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 2 razy Ostrze¿eñ: 2/5
|
Sk±d: Mchawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wiesz... Ja tak zrobi³em i da³o to cos wiec opisa³em to na forum... |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Nie 21:11, 05 Pa¼ 2008 |
|
|
karol53 |
W³asny tytu³ (zg³o¶ siê do admina) |
|
|
Do³±czy³: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 83 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakby¶ ustawi³ ga¼nik ¿eby troszkê wiêcej paliwa dostawa³ to by wzros³o w pewnym stopniu ch³odzenie uk³adu ss±cego ale zastosowanie grubej uszczelki to nie g³upi pomys³,je¶li IFA tak zastosowa³a w silnikach Simsona gdzie za uszczelk± ga¼nik jest no letni a cylinder gor±cy to fakt co¶ to daje,ale ¿eby mieæ moc zimnego silnika to by¶ musia³ zastosowaæ intercooler. ;] |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Nie 21:19, 05 Pa¼ 2008 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Do³±czy³: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja mia³em przej¶ciówke z tekstolitu i... na ga¼niku osadza³a siê para wodna...
Ogólnie to masz za bogat± mieszankê jikov z tego s³ynie ¿e z regu³y podaje wiêcej paliwa ni¿ powinien... |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wys³any: Nie 21:21, 05 Pa¼ 2008 |
|
|
Mazur17 |
Gadu³a |
|
|
Do³±czy³: 17 Lut 2007 |
Posty: 330 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 2 razy Ostrze¿eñ: 2/5
|
Sk±d: Mchawa |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kam@$ napisa³: | Jakby¶ ustawi³ ga¼nik ¿eby troszkê wiêcej paliwa dostawa³ to by wzros³o w pewnym stopniu ch³odzenie uk³adu ss±cego ale zastosowanie grubej uszczelki to nie g³upi pomys³,je¶li IFA tak zastosowa³a w silnikach Simsona gdzie za uszczelk± ga¼nik jest no letni a cylinder gor±cy to fakt co¶ to daje,ale ¿eby mieæ moc zimnego silnika to by¶ musia³ zastosowaæ intercooler. ;] |
To w³asnie da³o mi do myslenia |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wys³any: ¦ro 15:26, 08 Pa¼ 2008 |
|
|
le¶nik |
Rozmowny |
|
|
Do³±czy³: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 74 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Barlinek P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
To prawda ¿e ga¼nik nie powinien zbyt mocno siê nagrzewaæ, bo wówczas dochodzi do zassania mniejszej ilo¶ci powietrza przy ka¿dym "³yku" mieszanki. Dobrze jest, je¶li mieszankê tworzy powietrze które wpadaj±c do ga¼nika jest zimne i nie ogrzewa siê od niego zbyt mocno, wtedy w jednostce objêto¶ci powietrza, jest go wiêcej je¶li wzi±æ pod uwagê liczbê cz±steczek które w spalaniu wi±¿± siê z paliwem.
Przypadkiem jednak przekona³em siê i o tym, ¿e w pewnych warunkach ³atwo jest "przedobrzyæ". Gdy mia³em w Jawce zamontowany bananowy króciec ss±cy, to je¿d¿±c na d³ugiej trasie w temperaturze rzêdu -2 st., przekona³em siê ¿e ga¼nik zamienia siê w bry³ê lodu, a silnik traci moc i zaczyna nierówno pracowaæ. Po prostu materia³ z którego zrobi³em króciec, by³ tak dobrym izolatorem ¿e ciep³o przekazywane z cylindra na ga¼nik by³o prawie ¿adne! Usun±³em grub± uszczelkê klingierytow±, na jej miejsce za³o¿y³em wykonan± z brystolu - i ju¿ by³o lepiej. Nie oznacza to jednak, ¿e idealnie, bo gdyby powietrze by³o jeszcze nieco ch³odniejsze, na pewno problem by wróci³.
Wniosek: je¶li kto¶ zamierza je¼dziæ zim± czy pó¼n± jesieni±, nie musi stosowaæ bardzo grubej uszczelki - ale na pewno warto j± zamontowaæ na cieplejsze miesi±ce. £atwiejszy rozruch i wiêksza odporno¶æ na przegrzewanie to dostateczne powody by tak zrobiæ. |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wys³any: ¦ro 20:55, 08 Pa¼ 2008 |
|
|
pawlak200192 |
Uzale¿niony od forum |
|
|
Do³±czy³: 18 Cze 2007 |
Posty: 608 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak jezdzi³em na silniku z membran± to wlasnie po rozgrzaniu nie traci³ wcale mocy bo mia³ bardzo duz± izolacje poniewa¿ a¿ w 3 miejscach, po za tym silnik nie "wypluwa³" czesci juz ogrzanej mieszanki p/p wiêc by³o ca³kiem niezle.
Zastanawia mnie tylko dlaczego w niektórych moto stosuje siê podgrzewanie ga¼nika? np w kymco super 9 |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wys³any: ¦ro 21:40, 08 Pa¼ 2008 |
|
|
le¶nik |
Rozmowny |
|
|
Do³±czy³: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 74 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Barlinek P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W³a¶nie w tym rzecz, ¿e silnik przed rozgrzaniem siê powinien mieæ dostarczon± mieszankê o temperaturze u³atwiaj±cej zap³on - spaliny s± zawsze gor±ce, a wiêc nawet po paru sekundach od rozruchu temperatura ga¼nika siê podnosi. Pó¼niej zazwyczaj dop³yw spalin jest zamykany, ale w zimne dni mo¿e dzia³aæ przez ca³y czas. Rzecz w tym, ¿e jak jest bardzo zimno, to na powierzchniach ga¼nika (nawet tych w ¶rodku) lubi skondensowaæ siê woda, a ta jak wiadomo nie uatwia spalania. Podgrzewanie zapobiega m.in. temu zjawisku. |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wys³any: Pon 21:29, 13 Pa¼ 2008 |
|
|
Belly |
Do¶wiadczony |
|
|
Do³±czy³: 18 Cze 2008 |
Posty: 61 |
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5
|
Sk±d: Lubliniec P³eæ: Mê¿czyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
pisze tutaj bo nie chce zakladac nowego tematu
wiec jest tak jak jest zimna to to ma cala moc gdy sie zagrzeje to tez ma moc ale na pelnych obrotach czasami muli czy to puchnie tlok lub pierscienie
trzeba wymienic? jakis link z sklepem lub allegro to jest tlok z 60 lub jest inna przyczyna jesli wiecie piszcie bede wdzieczny |
|
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona G³ówna » Tuning mechaniczny
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|