| Pulsacyjny zawór magnetyczny | |
Wysłany: Czw 21:49, 02 Lip 2009 |
|
|
ja |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 29 Cze 2009 |
Posty: 77 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
na jednym z forum znalazłem pulsacyjny zawór magnetyczny który zmniejsza spalanie nawet do 50%.
Co o tym sądzi cie i jak to wykonać.
Oto adres forum gdzie to jest:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Czw 21:53, 02 Lip 2009 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Poprawiony link: [link widoczny dla zalogowanych]
A masz może jakiś opis tego ustrojstwa? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 8:41, 03 Lip 2009 |
|
|
ja |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 29 Cze 2009 |
Posty: 77 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
no tylko taki co był na tym forum
W silniku dwusuwowym mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowana przez gaźnik wpływa do skrzyni korbowej przez otwór (okno) w ściance cylindra. Otwór ten jest odsłaniany i zasłaniany przez płaszcz tłoka. Istota pomysłu zaproponowanego przez p.An-drzeja Jakubowicza polega na wyłączeniu tłoka z funkcji rozrządczej w tym zakresie. Sterowanie mieszanki przejmuje pulsacyjny zawór magnetyczny.
W tym celu konieczne jest w płaszczu tłoka wykonanie wycięcia o takiej wielkości, aby umożliwić napływ mieszanki do skrzyni korbowej przez okres dłuższy niż to dzieje się w silniku fabrycznym. Autor wynalazku, metodą prób i błędów w silniku Komara zwiększył kątowy otwór okna ssącego do 240°.
Istotnym elementem urządzenia jest stalowa zastawka - klapka pracująca w polu magnetycznym magnesu stałego, zamykająca skośnie ściętą miedzianą tuleję. Zastawka reagująca na podciśnienie w skrzyni korbowej, cyklicznie otwiera i zamyka kanał dolotowy, którym przepływa mieszanka paliwowo-powietrzna. Jednocześnie zapobiega cofaniu się jej i stwarza zjawisko dynamicznego doładowywania skrzyni korbowej.
Istotnym elementem urządzenia jest stalowa zastawka - klapka pracująca w polu magnetycznym magnesu stałego, zamykająca skośnie ściętą miedzianą tuleję. Zastawka reagująca na podciśnienie w skrzyni korbowej, cyklicznie otwiera i zamyka kanał dolotowy, którym przepływa mieszanka paliwowo-powietrzna. Jednocześnie zapobiega cofaniu się jej i stwarza zjawisko dynamicznego doładowywania skrzyni korbowej.
1 - regulowana odbojnica, 2 - korpus , 3 - uszczelki, 4 - zderzak odbojnicy, 5 - ciężarek wyważający zastawkę, 6 - klapa zastawki, 7 - kołnierz tulejki, 8 - magnes stały, 9 - tulejka, 10 - łożysko ślizgowe - zawias zastawki
W początkowej fazie ruchu tłoka do góry, zastawka (6) z ciężarkiem (5) przytrzymywana w polu magnetycznym magnesu stałego ( zamyka szczelnie skośnie ściętą tuleję (9). Podczas ruchu tłoka ku górze, w skrzyni korbowej wytwarza się podciśnienie, które stopniowo wzrasta w miarę ruchu tłoka do góry. W początkowej fazie tego ruchu zastawka szczelnie zamyka kanał dolotowy, nie pozwalając mieszance wpływać do skrzyni korbowej. Gdy podciśnieme wzrośnie tam do tego stopnia, że przezwycięży siły pola magnetycznego, otworzy się ona gwałtownie, umożliwiając wtargnięcie mieszanki do skrzyni korbowe]. Zastawka podczas swego ruchu ku górze napotyka zderzak odbojnicy (4), w który uderza i wraca zamykając kanał dolotowy. Tłok w tym czasie kontynuuje swój ruch ku górze, zwiększając w dalszym ciągu podciśnienie w skrzyni korbowej. Zastawka zaczyna powtarzać swoje ruchy, z tym że jej następne wychylenia są szybsze i wzrastają w miarę wzrostu podciśnienia w skrzyni korbowej.
Cykle porcjujące mieszankę powtarzają się kilka do kilkunastu razy na jeden ruch ssący tłoka, w zależności od pojemności silnika i szybkości obrotu wału korbowego. Zastawka, drgając w strumieniu wpływającej mieszanki, zwiększa jej szybkość, jednocześnie uniemożliwiając cofanie się jej do gaźnika.
Istotnymi trudnościami w skonstruowaniu urządzenia jest dobranie parametrów poszczególnych elementów, które w warunkach amatorskich można Wykonać tylko drogą kolejnych przymiarek:
- kąta ścięcia tulejki w kanale dolotowym ;
- masy zastawki i jej wyważenie;
- dobrania magnesu stałego;
- regulację odbojnicy, by zastawka zamykała się przy małych zmianach podciśnienia w skrzyni korbowej. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 8:52, 03 Lip 2009 |
|
|
Lagoon |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2009 |
Posty: 3 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Powiem tak:kupa roboty,dobierania elementów a efekt moze być niezadowalający.Lepiej zainwestować sobie w membrankę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 8:56, 03 Lip 2009 |
|
|
ja |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 29 Cze 2009 |
Posty: 77 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
też tak myślę że kupa roboty ale kusie mnie żeby coś takiego zrobić. Tylko niewiem zabardzo jak bo to małe będzie i trudne do wykonania |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 9:43, 03 Lip 2009 |
|
|
Szymon93 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 02 Sie 2007 |
Posty: 621 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Żory Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jest tam też mowa o ciężarku wyważającym. Jeśli źle wyważysz też będzie klops Ogólnie pomysł trudny do wykonania i można tym sobie więcej szkód narobić aniżeli czegoś dobrego :] |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 12:29, 03 Lip 2009 |
|
|
cross |
JAWA50speed |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dokładnie membrana i nic więcej z zaworów. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 23:28, 03 Lip 2009 |
|
|
maniak |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 28 Maj 2009 |
Posty: 431 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
mi się podoba tylko jak mówicie wykonanie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 11:00, 09 Lip 2009 |
|
|
Miłosz |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 02 Lip 2009 |
Posty: 34 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 3/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Skoro przy temacie membrany
to ile ona kosztuje ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 11:23, 09 Lip 2009 |
|
|
mlody1432 |
Administrator |
|
|
Dołączył: 22 Wrz 2008 |
Posty: 1032 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Gierczyce Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
A nie łaska wejść na allegro albo na stronę jakiegoś sklepu i sprawdzić. Czy to jest tak ciężkie do wykonania? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
|