| | |
Wysłany: Czw 22:42, 24 Maj 2007 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak ktoś jest zainteresowany, to stożkowy filtr powietrza z gąbki można wykonać we własnym zakresie. Widać to na zdjęciu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Warto wiedzieć (jeśli ktoś chce wykonać podobną przeróbkę) że odległość od płaszcza tłoka do metalowego "kapsla" zamykającego przód filtra, mierzona przez cały układ ssący powinna dla Jawki wynosić około 21,5 cm - jeśli silnik jest oddławiony, ale nie rasowany, da to spory wzrost dynamiki. Szybkość zmieni się co prawda zaledwie o kilka km/h, ale przyspieszenia będą wyraźnie lepsze. Jak ktoś chce wyższą prędkość maksymalną, może pokombinować z dalszym skróceniem układu ssącego, jednak nie polecam zbyt radykalnych zmian w samym układzie ssącym (więcej niż, powiedzmy, 1-2cm) - jak już ktoś chce, powinien też przesunąć przegrodę dyfuzora w wydechu i wtedy sprawdzić efekt. I jeszcze jedno:grubość warstwy gąbki to u mnie ok.6mm, powinna być osiągalna w sklepach z artykułami tapicerskimi. Filtr "żyje" 4-5 tys. km, potem trzeba go wymienić bo się zapycha, jak ktoś dużo jeździ w terenie to nawet krócej. Ale kopa daje, zwłaszcza w połączeniu z króćcem takim jak na fotce! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 12:37, 25 Maj 2007 |
|
|
Szymon |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 15 Maj 2007 |
Posty: 504 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ta, tylko skąd wziąć taki króciec... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 19:18, 25 Maj 2007 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ten króciec też zrobiłem sam. Wnętrze to odcinek aluminiowej rury - a dokładniej fragment rękojeści ze starej piły spalinowej, co zaoszczędziło mi problemów z gięciem (akurat profil pasował prawie dokładnie tak jak chciałem!) Na zewnątrz jest odporna na wysoką temperaturę żywica epoksydowa UHU 300kg+ Epoxy, którą dostałem w Castoramie. Aby nie zużyć za dużo żywicy i masa była bardziej gęsta, zmieszałem ją z opiłkami aluminiowymi. Aha, rurze musiałem nadać odpowiedni przekrój poprzeczny, zgodny z tym jaki ma kanał dolotowy w cylindrze i tylna część gażnika w miejscu łączenia z króćcem. Potem wyrównanie na płasko kołnierzy mocujących, wiercenie otworów na szpilki i śruby, polerowanie wnętrza... i potem już tylko radość z jazdy! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 10:06, 02 Cze 2007 |
|
|
mangus |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 02 Cze 2007 |
Posty: 465 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Z największej wsi Polski: Warszawy |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja mam założony stożek i bardzo cieszę się że go mam Jawa wkręca sie na wyższe obroty i wogóle jest o niebo lepiej Musiałęm tylko dorobić przedłużkę i jest spoko Polecam !! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 22:09, 02 Cze 2007 |
|
|
bobek12 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 01 Cze 2007 |
Posty: 43 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5
|
Skąd: kępice |
|
|
|
|
|
|
|
|
ja mam zamiar sobie kupić ciekawe czy moj ogarek bedzie lepiej szedł!!!! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Sob 22:43, 02 Cze 2007 |
|
|
necroorcen |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 10 Paź 2006 |
Posty: 163 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A jak myślicie, czy u mnie w pancerce da coś zmiana filtra na stożkowy, dodam że ten co mam teraz to jest chyba oryginał (takie jajo pomarańczowe, jak się otwiera to w środku jest taki cylinder z gąbkami) ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 0:36, 03 Cze 2007 |
|
|
konczyflugahugaluga |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2007 |
Posty: 188 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Białystok |
|
|
|
|
|
|
|
|
leśnik napisał :
Cytat: | jak już ktoś chce, powinien też przesunąć przegrodę dyfuzora w wydechu i wtedy sprawdzić efekt. |
masz racje zalezy jak skrecisz wydech jak mialem taka okragla blaszka z tylu tlumika to mi maszyna cisnela 60wg mego ilcznika ale jak pojezdzilem dluzej to ta blaszka sie odkrecila i wzrosl v max i maszyna osiagla 75moze i troche wiecej ale po wkręceniu na mxa v max spadl |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 10:06, 03 Cze 2007 |
|
|
Polonez |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 26 Lip 2006 |
Posty: 221 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ale przesunąć do tyłu ma sie rozumieć? Żeby troche wystawało poza tłumik? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 10:07, 03 Cze 2007 |
|
|
Hitler789 |
Złota Ranga |
|
|
Dołączył: 17 Lut 2007 |
Posty: 1083 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:01, 03 Cze 2007 |
|
|
konczyflugahugaluga |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 29 Kwi 2007 |
Posty: 188 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Białystok |
|
|
|
|
|
|
|
|
ta koncowka ktora dociska dlawik |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|