| tuning sprzęgła | |
Wysłany: Śro 0:22, 17 Wrz 2008 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
zastanawiam się nad zastosowaniem w jawce sprzęgła od charta. czy uważacie ze to dobry pomysł i warto się w to bawić?? czy lepiej sobie odpuścić ponieważ nie ma różnicy czy sprzęgło będzie od jawki czy od charta?? a może polecacie jeszcze jakieś inne sprzęgło?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Śro 12:53, 17 Wrz 2008 |
|
|
pepe93_1993 |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 02 Lut 2008 |
Posty: 177 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Siedlce |
|
|
|
|
|
|
|
|
jak bedzie pasowało i bedzie jakis widoczny efekt to próbuj ale jak ma być tylko inne sprzęgło i nic poza tym to nie wiem czy ci sie chce... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Śro 18:28, 17 Wrz 2008 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
może i bedzie lepsze ale czy bedzie pasowac i czy dostaniesz odpowiednio długi łańcuszek sprzegłowy wg mnie gra nie warta świeczki |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 19:16, 17 Wrz 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Już kiedyś analizowałem w domowym zaciszu taką zmianę i więc tak jak zauważyłem wałek pośredni jawki (chodzi o frez) może pasować pasować do kosza sprzęgła charta ale to już pewnie suamerk zauważył a więc do czego chce dojść a do tego że nazwane przeze mnie przełożenie sprzęgłowe nie będzie pasować do przełożeń skrzyni ale jest to powód do dyskusji bo z racji tego co wyliczyłem z ząbków to:
Kosz sprzęgła Chart posiada 63z
A tryb na wał 17z
A natomiast Jawki:
Tarcza sprzęgła posiada 34z
A tryb na wał 14z
Jak dobrze przemyślałem obroty wału w Jawce już na samym początku są przenoszone na tzw. "prędkość" potem gdy moc przechodzi przez cały układ trybów w skrzyni wychodzi na to że jawka uciąga zdawczą zaledwie nominalną 12z i dużą tylną 55z i kombinowanie ze zmianą sprzęgła może mieć różny kres możliwości jawki ja nie wiem np jak wyjdzie po przełożeniu sprzęgła na charta ale myślę że silnik będzie musiał być ostro podrasowany by uciągnąć głupią 12z i wg mnie to jest najgorsze a nie spasowanie wałka pośredniego do kosza bo jakby nie pasował wałek to zawsze można dorobić. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karol53 dnia Śro 19:17, 17 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 23:53, 17 Wrz 2008 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
zastanawiam się nad sprzegłem charta ponieważ sprzęgło jawki nie jest moim zdaniem idealną konstrukcją. z moich przemyślen i oobliczen wynika mi że jakbym założył sprzęgło charta to zyskałbym troszke na mocy a stracił na prędkości ale to czysto teoretyczne rozważania. wybrałem sprzęgło charta ponieważ ma dobrą konstrukcę i wygląda mi na to że nie wymagałoby zbyt dużych przerobek ani dorabiania zbyt wielu części, poza tym co najważniejsze zmieściłoby się prawdopodobnie bez przerabiania karterów. ale to wszystko gdybanie. czekam na konkretne odpowiedzi i z sensem takie jak Kam@$`a . a pytan o to czy bedzie pasowalo czy nie to mi nie zadawajcie bo zawsze można dopsaować albo coś dorobić |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 16:28, 18 Wrz 2008 |
|
|
pawlak200192 |
Uzależniony od forum |
|
|
Dołączył: 18 Cze 2007 |
Posty: 608 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja na twoim miejscu zastanowił bym sie nad udoskonaleniu sprzęgła jawowskiego poprzez
-usztywnienie tych bolców poprzez wzmocnienie ich spawami
-wstawienie pręta popychacza z mocniejszych materiałów
-zalozenie dodatkowych podkładek pod zawleczki
-stosowanie dobrego oleju
i co najważniejsze praca nad popychaczem bo moim zdaneim to on jest problemem |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 18:20, 18 Wrz 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Właśnie co do zwiększania docisków w oryginalnym sprzęgle pisanych przez Sałka,ja po dołożeniu podkładek razem 3mm docisku zauważyłem że popychacz zaczyna się zjeżdżać a kulki robią się płaskie o tym Sałek nie wspominał a więc gdy nawet zmienimy popychacz na zrobiony z kajneru (stal kwasoodporna) to problem będzie dobranie kulek do tego sprzętu bo kulki mogą być po prostu "zjedzone" przez taki twardy materiał a więc tu radzę przemyśleć tą opcje.
Co do bolców u mnie się bardzo stabilnie trzymają ale ten zjeżdżający popychacz robi swoje muszę co kilka dni podregulować nacisk popychacza bo inaczej zaczyna ciągnąć na sprzęgle i trzaskać skrzynia przy zmianie biegu,a no właśnie przy tak mocnym docisku szybko się tarcze sklejają u mnie podczas zmiany biegów słychać "trzask" w skrzyni. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 18:53, 18 Wrz 2008 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
A jakby popychacze zrobić z kajneru, ale zmienić ich konstrukcję? Tzn., tak jak w Simsonie - dwa długie popychacze, a pomiędzy nimi króciutki popychacz, nie kulka. Co o tym sądzicie? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 0:34, 19 Wrz 2008 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
myslałem nad wzmocnieniem sprzęgła jawki. jest wiele opcji. ale zacznijmy od tego ze nie lubie składać sprzęgła jawki i odrazu mysłałem o tym żeby zrobić jakieś śruby zamiast zawleczek, ale to nie jest takie proste. jeżeli chodzi o popychacz to dorobienie go u tokarza jest dobrym pomysłem i spokojnie zamiast kulki może być krótki pręcik. co do tarcz sprzęgła to jak wiadomo można jeszcze wimienić korek na drewno. gdyby udało się zrobić sprzęgło jawoskie bez składania segerami, gdyby wymienić korek w tarczach i dać mocny popychacz, to napewno byłoby lepiej, ale czy po takich zmianach to sprzęglo byłoby lepsze od chartowskiego czy nadal zostawałoby w tyle?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 7:03, 19 Wrz 2008 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wg. mnie równie dobre by było jak chartowskie,ale ja jednak wolałbym się pobawić chartowskie pasując do Jawki. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 23:17, 20 Wrz 2008 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jest jeszcze jedna opcja wzmocnienia sprzęgła w Jawce - ten pomysł chodzi mi po głowie od dawna, ale żeby go zrealizować, trzeba mieć dostęp dp magnesówki. Sprzęgło można wykonać w wersji trzytarczowej, byłoby w stanie przenieść o 50% wyższy moment obrotowy w porównaniu z oryginałem. Potrzebna byłaby też druga przekładka stalowa. Tarcze stalowe musiałyby mieć nieco mniejszą szerokość, a dodatkowa - trzecia tarcza, musiałaby być płaska (kto rozbierał sprzęgło Jawki, wie że tarcze mają przetłoczenia przewidziane właśnie na stalową przekładkę). Ewentualnie można też się pokusić o nieco szerszy łańcuszek sprzęgłowy - jeśli takie są w ogóle osiągalne. Ale to oczywiście oznacza też (chociaż nie obowiązkowo) szerszą zębatkę na końcówce wału. Wykonalne, ale byłoby z tym nieco zabawy... Może w przyszłości jednak się na to skuszę. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 14:09, 04 Paź 2008 |
|
|
mateusz1991 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 789 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chotyniec City:)!! Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Według mnie składanie sprzęgła w jawce nie jest takie makabryczne.
Na forum są podane sposoby jak można łatwo złożyć je.
Padały od was pomysły aby zamiast korka na tarczach dać inne drewno, jak wiadomo korek jest lekki ale też dość łatwo się wyciera wystarczy że dłużej pojeździmy, teraz tak pomyślałem chcąć zmienić korek na drewno zwiększycie masę tarcz i sądzę że minimalnie ale motor będzie gorzej wchodził na obroty.
Zastanawiałem się nad sosną bo jest lekka tylko nie wiadomo ile pociągnie albo olcha i ewentualnie dąb. Można by się pokusić dać wysuszone drewno to by mogło się lepiej sprawdzić.
Po za tym można by się zastanowić nad zmiana całych tarcz sprzęgła na lżejsze i wtedy dorobić drewno do nich. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 17:19, 04 Paź 2008 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Co do masy elementów wirujących, to akurat różnica masy tarcz sprzęgła z drewnem w porównaniu z tymi oryginalnymi jest minimalna. Nie zauważyłem by silnik w jakikolwiek sposób to odczuł. Ale jeśli już ktoś koniecznie będzie chciał zastosować drewno lekkie, to polecam następujące gatunki: wejmutka (najlżejsza sosna jaką spotyka się w Polsce), sosna zwyczajna, świerk, topola (również osika), wierzba, lipa, kasztanowiec. To prawda że drewno musi być dobrze wysuszone, nie da się ukryć. W innym razie mogą być problemy z obróbką i klejeniem wkładek. Co do olchy - sam jej używałem, jest dość dobra choć do najlżejszych nie należy to zapewnia wysoką trwałość sprzęgła. Dąb jest jednym z najcięższych, spowoduje więc większy wzrost masy. Przez swoją twardość będzie na pewno też bardzo trwały, ale może się okazać że i sprzęgło będzie "twarde, bądź będzie się zawsze minimalnie ślizgać - a nie o to nam przecież chodzi.
Jeżeli już ktoś chciałby szukać oszczędności masy elementów wirujących, to raczej na pewno nie w sprzęgle. Może raczej na tylnej zębatce (otwory odciążające). Już pracuję nad nowym magnetem, które będzie co najmniej dwukrotnie lżejsze od oryginału - w zasadzie będzie to aluminiowa okrągła płytka grubości 5mm zamocowana na stożku wału, z magnesami neodymowymi i krzywką sterowania przerywaczem. Ale nim to zrobię, musi mi w ręce wpaść tokarka. Przy okazji, ta oszczędność masy zostanie szybko zredukowana przez dodatkową parę zębatek czwartego biegu, kolejnym projektem który spróbuję urzeczywistnić... |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 20:47, 04 Paź 2008 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
A ja się tak zastanawiałem jak by tak zrobić zamiast tego korka czy tam drewna jakiś odlew z twardego kleju na całym obwodzie tarczy po obu stronach w miejscu gdzie były stare korki z dodatkiem np: opiłków aluminium czy takie coś by zdało egzamin albo zamiast kleju dać żywicę epoksydową z jakąś domieszką tylko czy ten klej by nie popękał |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Sob 21:23, 04 Paź 2008 |
|
|
leśnik |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 25 Mar 2007 |
Posty: 185 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 74 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Barlinek Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
W wielu motocyklach właśnie tego typu materiały są w użyciu (w maszynach współczesnych prawie nikt nie bawi się w korek), ale jest jeden problem: żywice użyte w takich mieszankach są raczej niedostępne dla zwykłego śmiertelnika, a te które można spotkać w handlu z reguły nie nadają się do tych zastosowań. Poza tym opracowanie składu mieszanki do tarcz ciernych może być dość trudne, chodzi o to by współczynnik tarcia i trwałość były jak najwyższe. Wiem że używa się m.in. włókna szklanego, opiłków miedzi/mosiądzu, aluminium, plus inne rzeczy. Ale w jakich proporcjach - nie mam bladego pojęcia, a właśnie w tym tkwi cały sęk. Jasne, można spróbować zrobić coś takiego w warunkach domowych, ale raczej na pewno za pierwszym podejściem szanse powodzenia są niewielkie. Ze swojej strony mogę dodać jeszcze tyle, że kupno żywicy odpornej na wysokie temperatury może być pierwszą poważną trudnością. Kto widział zaczernione (przypalone) korki na tarczach, wie o co chodzi. Pomysł na pewno dobry, ale trudny w wykonaniu. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|