| Tuningujemy Silnik ! - Pytania i opinie | |
Wysłany: Śro 22:15, 21 Paź 2009 |
|
|
Baton |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 19 Kwi 2008 |
Posty: 43 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Pszczyna |
|
|
|
|
|
|
|
|
No więc tak, że na garażu leży mi dużo części silnikowych z silnika jawa 223, postanowiłem wziąć się za ostry tuning.
Więc oto co planuje zrobić:
1. Polerka komory korbowej
2. Podkowa i tu pytanie z czego ją wykonać? Koniecznie aluminium czy może być np. ze stali st3 (zwykła stal konstrukcyjna) ?
3. Tuning cylindra i tutaj także mam pytanie; Lepiej tuning wg. Tomasza Sałka czy raczej 4 kanały płuczące? (Czeski cylinder zostanie przeszlifowany na 40mm)
4. Gaźnik membranowy, bo raczej membrana odpada, gdyż nie będę gdzie miał wykonać kostki pod nią. No i jaki gaźnik membranowy polecacie?
5. Polerka komory spalania
6. Planowanie głowicy
7. Aktualnie na konkurencyjnym forum trwają prace nad bezstykowym zapłonem z regulacją kąta czy jakoś tak xD Jak prace będą skończone to na pewno u mnie ten zapłon zawita
8. Tuning tłoka, Tylko co tu zrobić xD Oczywiście polerka denka, spiłowanie nadlewów, ale jak to wygląda ze skracaniem nóżek tłoka/
9. Tłumik spawany, lepiej z tego czeskiego schematu czy może coś liczonego?
Znając życie o czymś zapomniałem.
Proszę o odpowiedzi na moje pytania o opinie.
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 23:06, 21 Paź 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Polerka komory korbowej,kanałów płuczących i ssącego nic nie daje poczytaj sobie o przepływu mieszanki w tych miejscach.
Co do podkowy lepiej żeby była z aluminium bo w razie z jakiejś dziwnej okazji gdy wał o nią przytrze to polecą opiłki do komory spalania i zazwyczaj do wydechu,a stal to tak pięknie nie będzie.
Jeśli nie masz zbytnio doświadczenia na początek sałek jest dobry,jeśli poczytasz trochę,popatrzysz na inne zdjęcia jak to ludzie robią to bierz się za porządne dwa płuki albo trzy mowa o bostport którego kanalik przechodzi przez ssący (konieczna membrana).
Nt. gaźników membranowych nie ma opinii że są w pełni regulowane w 223,pozatym o dużej gardzieli ciężko taki dostać.
Przy przeróbkach na moje oko planowanie to ostatnia rzecz jaka mogła być zrobiona w rasowym silniku czemu? kto lubi wymieniać wały ten wie ;]
Zapłon z mapą zapłonu? było coś takiego od Mechanika32 niestety felerny badziew a nic tylko hallotron z modułem,żadnych map,ale myślę że jak się uda takie coś stworzyć specjalnie dla tego silnika to będzie ciekawiej.
Sam robiłem odchudzenie tłoka,dało to że silnik szybko na obroty się wkręcał,niestety podczas jazdy nic nie poczułem,moment obrotowy prawdopodobnie spadł ale nie było to do odczucia.
Nie wiem dokładnie jak jest z tym czeskim schematem na wydech ale wydaje mi się że on jest na fabryczny rozrząd w moto strojony,czyli liczony możesz wstawić do swoich przeróbek (sałek,dwa-trzy płuki). |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 15:38, 22 Paź 2009 |
|
|
cross |
JAWA50speed |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Zobacz sobie moją tuleję jak przerobiłem lecz to już potrzeba czasu i to wiele same schematy zabrały mi ok pół roku więc licz się z takim dużym czasem poświęconym przeróbce. Ja się zdecydowałem na bostporta z takiego względu że raz a porządnie. Zmarnowałem 3 cylki by wybić samą tuleję, dużo cierpliwości
(Zajebiście dużo !!!!!!!!!!) Noi wiele nieprzespanych nocy. A jeśli masz jakiś dar że wszystko ci od zaraz przychodzi oczywiście w motoryzacji to poradzisz sobie jak ja narazie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 17:17, 22 Paź 2009 |
|
|
jawek |
Mega Gaduła |
|
|
Dołączył: 14 Gru 2006 |
Posty: 523 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: woj mazowieckie Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
wprawdzie w tym temacie wiele nie ma, ale napisz do groma to ci pomoze |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Wto 21:12, 27 Paź 2009 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. jak ci się chce
2. Tylko aluminium! Użytkownik Z3US miał podkowy na sprzedaż jakby co...
3. 4 kanały to lipa, lepiej dwa porządne. A jak już chcesz mieć dziurkuf w cylindrze to zakładaj membrane
4. Po co ci gaźnik membranowy? Wystarczy zwykły pływakowy gaźnik, w stu procentach spełni swoje zadanie... Gaźnik membranowy nie spełnia takich samych funkcji jak zawór membranowy!
5. spoko
6. można spróbować ale pomyslałbym nad powiększeniem ożebrowania
7. O zapłonie myśl od samego początku! Zapłon i gaźnik w 223 to porażka na całej lini!!
8. hmmm tłok... pomęczyłbym się troche i dopasował lepszy jakościowo, dwupierścieniowy tłok od simka.
9. Spawaka proponowałbym indywidualnie pod set policzyć i na jakie obroty...
Tyle ode mnie |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Śro 19:41, 28 Paź 2009 |
|
|
puzon89 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 20 Gru 2006 |
Posty: 1063 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Piotrków Tryb. |
|
|
|
|
|
|
|
|
No ja bym się nie zgodził co do materiału podkowy. Moim zdaniem może być St3 czy St4 albo jakaś inna licha stal. I nie zgodzę sie co do tych opiłków bo aluminium jest miękkie jak gów... o i dlatego mogą powstać opiłki a w stali raczej nie powstaną bo jest twardsza poprostu jeśli by wał udeżył w stalową podkowę to stal się przypoleruje i to wsio nie będzie żadnych opiłków. |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Śro 19:42, 28 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 9:52, 29 Paź 2009 |
|
|
tara5123 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 17 Sty 2009 |
Posty: 50 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] Do tego jakiś porządnie zrobiony cylinder 50/4/3 na membranie plus spawany wydech jakieś sportowe łożyska na silnik polerka spasowanie kanałów jeszcze jak byś znalazł to głowica słoneczkowa a jak nie to planowanie oryginalnej o 2mm i by stykło xD |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tara5123 dnia Czw 9:54, 29 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 17:30, 29 Paź 2009 |
|
|
rutkowski |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 19 Paź 2007 |
Posty: 3024 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Według mnie lepszy efekt dało by maksymalne poszerzenie oryginalnych kanałów,
dlaczego? Otóż sadze że lepiej mieć 2 duże porządnie zasilane niż kilka małych ze słabym zasilaniem, rozpędzoną mieszanka nie lubi zmieniać kierunku przepływu.
Planowanie głowicy daje trochę mocy ale wał dostaje ostro po du**e |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 19:09, 29 Paź 2009 |
|
|
tara5123 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 17 Sty 2009 |
Posty: 50 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
rutkowski mówisz że dostaje ostro po dupie miałeś planowaną głowice? ja miałem w jawce i ogarze w jawce po ok 3 tysiąca żadnej różnicy na wale nie wyczułem żeby sie jakoś perfidnie szybko kończył w ogarze tak samo zrobiłem jakiś 1000km już i jest tak jak było nie mówie że wał nie dostaje mocniej po dup.... ale nie w takim stopniu żeby sie zaraz rozwalał spokojnie można zakładać planowane głowice i śmigać bez obaw. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Czw 20:08, 29 Paź 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ale jak masz tuleje podjechaną to sprężanie spierdziela i bez planowania było zapewne 7-8 bara a po splanowaniu 10bar i co? i Plus minus ,my tu nie mówimy o delikatnym planie tylko mocnym,takim gdzie aż spalanie stukowe potrafi zaskoczyć. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:14, 29 Paź 2009 |
|
|
tara5123 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 17 Sty 2009 |
Posty: 50 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaką tuleje podjechaną normalna jakieś małe ryski są wiadomo ale bez planowania głowicy ogar normalnie jeździł miał siłę kompresja była i jest w porządku a głowice obie miałem planowane o 2.mm taki wymiar zalecali ludzie na forach więc o tyle splanowałem poprawiłem komorę spalania był tłok nie walił i jest ok mocy przybyło a wał trzyma się tak jak trzymał. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:17, 29 Paź 2009 |
|
|
karol53 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 26 Lut 2007 |
Posty: 2941 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 83 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Najlepszym testem jest sprawdzenie ciśnienia jakie panuje pod głowicą. Pamiętaj przy sprawdzaniu kompresji o podniesionej przepustnicy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 20:38, 29 Paź 2009 |
|
|
tara5123 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 17 Sty 2009 |
Posty: 50 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie mam czym sprawdzić kompresji ale na pewno jest w porządku tak to vmax by miał słabszy i nie miał by tyle mocy. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Czw 23:39, 29 Paź 2009 |
|
|
cross |
JAWA50speed |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2008 |
Posty: 1671 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Skąd: Wronki Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja przy speedzie pokuszę się o 3mm jeśli mi się uda to wcisnąć A wał może dostawać od nierównej pracy silnika gdy są szarpania |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 12:29, 30 Paź 2009 |
|
|
tara5123 |
Doświadczony |
|
|
Dołączył: 17 Sty 2009 |
Posty: 50 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja słyszałem że najlepszy wymiar dla jawki to 2mm bo jeśli za dużo splanujemy to możemy stracić na mocy a nie zyskać bo porostu przedobrzymy i tłok aż nie będzie miał siły tego sprężyć więcej mocy straci na sprężenie niż z wybuchu mieszanki kiedyś o tym czytałem i było to fachowo napisane a ja teraz próbuje własnymi słowami więc nie każdy może to zrozumieć |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2 Następny
|
|
|
|