Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny » Tuningujemy Silnik ! - Pytania i opinie Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Tuningujemy Silnik ! - Pytania i opinie
PostWysłany: Śro 22:15, 21 Paź 2009
Baton
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna


No więc tak, że na garażu leży mi dużo części silnikowych z silnika jawa 223, postanowiłem wziąć się za ostry tuning.

Więc oto co planuje zrobić:

1. Polerka komory korbowej

2. Podkowa i tu pytanie z czego ją wykonać? Koniecznie aluminium czy może być np. ze stali st3 (zwykła stal konstrukcyjna) ?

3. Tuning cylindra i tutaj także mam pytanie; Lepiej tuning wg. Tomasza Sałka czy raczej 4 kanały płuczące? (Czeski cylinder zostanie przeszlifowany na 40mm)

4. Gaźnik membranowy, bo raczej membrana odpada, gdyż nie będę gdzie miał wykonać kostki pod nią. No i jaki gaźnik membranowy polecacie?

5. Polerka komory spalania

6. Planowanie głowicy

7. Aktualnie na konkurencyjnym forum trwają prace nad bezstykowym zapłonem z regulacją kąta czy jakoś tak xD Jak prace będą skończone to na pewno u mnie ten zapłon zawita Smile

8. Tuning tłoka, Tylko co tu zrobić xD Oczywiście polerka denka, spiłowanie nadlewów, ale jak to wygląda ze skracaniem nóżek tłoka/

9. Tłumik spawany, lepiej z tego czeskiego schematu czy może coś liczonego?

Znając życie o czymś zapomniałem.
Proszę o odpowiedzi na moje pytania o opinie.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:06, 21 Paź 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Polerka komory korbowej,kanałów płuczących i ssącego nic nie daje poczytaj sobie o przepływu mieszanki w tych miejscach.
Co do podkowy lepiej żeby była z aluminium bo w razie z jakiejś dziwnej okazji gdy wał o nią przytrze to polecą opiłki do komory spalania i zazwyczaj do wydechu,a stal to tak pięknie nie będzie.
Jeśli nie masz zbytnio doświadczenia na początek sałek jest dobry,jeśli poczytasz trochę,popatrzysz na inne zdjęcia jak to ludzie robią to bierz się za porządne dwa płuki albo trzy mowa o bostport którego kanalik przechodzi przez ssący (konieczna membrana).
Nt. gaźników membranowych nie ma opinii że są w pełni regulowane w 223,pozatym o dużej gardzieli ciężko taki dostać.
Przy przeróbkach na moje oko planowanie to ostatnia rzecz jaka mogła być zrobiona w rasowym silniku czemu? kto lubi wymieniać wały ten wie ;]
Zapłon z mapą zapłonu? było coś takiego od Mechanika32 niestety felerny badziew a nic tylko hallotron z modułem,żadnych map,ale myślę że jak się uda takie coś stworzyć specjalnie dla tego silnika to będzie ciekawiej.
Sam robiłem odchudzenie tłoka,dało to że silnik szybko na obroty się wkręcał,niestety podczas jazdy nic nie poczułem,moment obrotowy prawdopodobnie spadł ale nie było to do odczucia.
Nie wiem dokładnie jak jest z tym czeskim schematem na wydech ale wydaje mi się że on jest na fabryczny rozrząd w moto strojony,czyli liczony możesz wstawić do swoich przeróbek (sałek,dwa-trzy płuki).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:38, 22 Paź 2009
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Zobacz sobie moją tuleję jak przerobiłem lecz to już potrzeba czasu i to wiele same schematy zabrały mi ok pół roku więc licz się z takim dużym czasem poświęconym przeróbce. Ja się zdecydowałem na bostporta z takiego względu że raz a porządnie. Zmarnowałem 3 cylki by wybić samą tuleję, dużo cierpliwości
(Zajebiście dużo !!!!!!!!!!) Noi wiele nieprzespanych nocy. A jeśli masz jakiś dar że wszystko ci od zaraz przychodzi oczywiście w motoryzacji to poradzisz sobie jak ja narazie Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:17, 22 Paź 2009
jawek
Mega Gaduła
Mega Gaduła

 
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj mazowieckie
Płeć: Mężczyzna


[link widoczny dla zalogowanych]
wprawdzie w tym temacie wiele nie ma, ale napisz do groma to ci pomoze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:12, 27 Paź 2009
Garry1
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin


1. jak ci się chce Wink

2. Tylko aluminium! Użytkownik Z3US miał podkowy na sprzedaż jakby co...

3. 4 kanały to lipa, lepiej dwa porządne. A jak już chcesz mieć dziurkuf w cylindrze to zakładaj membrane

4. Po co ci gaźnik membranowy? Wystarczy zwykły pływakowy gaźnik, w stu procentach spełni swoje zadanie... Gaźnik membranowy nie spełnia takich samych funkcji jak zawór membranowy!

5. spoko

6. można spróbować ale pomyslałbym nad powiększeniem ożebrowania Wink

7. O zapłonie myśl od samego początku! Zapłon i gaźnik w 223 to porażka na całej lini!!

8. hmmm tłok... pomęczyłbym się troche i dopasował lepszy jakościowo, dwupierścieniowy tłok od simka.

9. Spawaka proponowałbym indywidualnie pod set policzyć i na jakie obroty...

Tyle ode mnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:41, 28 Paź 2009
puzon89
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 1063
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.


No ja bym się nie zgodził co do materiału podkowy. Moim zdaniem może być St3 czy St4 albo jakaś inna licha stal. I nie zgodzę sie co do tych opiłków bo aluminium jest miękkie jak gów... o i dlatego mogą powstać opiłki a w stali raczej nie powstaną bo jest twardsza poprostu jeśli by wał udeżył w stalową podkowę to stal się przypoleruje i to wsio nie będzie żadnych opiłków. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez puzon89 dnia Śro 19:42, 28 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:52, 29 Paź 2009
tara5123
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] Do tego jakiś porządnie zrobiony cylinder 50/4/3 na membranie plus spawany wydech jakieś sportowe łożyska na silnik polerka spasowanie kanałów jeszcze jak byś znalazł to głowica słoneczkowa a jak nie to planowanie oryginalnej o 2mm i by stykło xD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tara5123 dnia Czw 9:54, 29 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:30, 29 Paź 2009
rutkowski
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 3024
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna


Według mnie lepszy efekt dało by maksymalne poszerzenie oryginalnych kanałów,
dlaczego? Otóż sadze że lepiej mieć 2 duże porządnie zasilane niż kilka małych ze słabym zasilaniem, rozpędzoną mieszanka nie lubi zmieniać kierunku przepływu.

Planowanie głowicy daje trochę mocy ale wał dostaje ostro po du**e


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:09, 29 Paź 2009
tara5123
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


rutkowski mówisz że dostaje ostro po dupie miałeś planowaną głowice? ja miałem w jawce i ogarze w jawce po ok 3 tysiąca żadnej różnicy na wale nie wyczułem żeby sie jakoś perfidnie szybko kończył w ogarze tak samo zrobiłem jakiś 1000km już i jest tak jak było nie mówie że wał nie dostaje mocniej po dup.... ale nie w takim stopniu żeby sie zaraz rozwalał spokojnie można zakładać planowane głowice i śmigać bez obaw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:08, 29 Paź 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Ale jak masz tuleje podjechaną to sprężanie spierdziela i bez planowania było zapewne 7-8 bara a po splanowaniu 10bar i co? i Plus minus Smile ,my tu nie mówimy o delikatnym planie tylko mocnym,takim gdzie aż spalanie stukowe potrafi zaskoczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:14, 29 Paź 2009
tara5123
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Jaką tuleje podjechaną normalna jakieś małe ryski są wiadomo ale bez planowania głowicy ogar normalnie jeździł miał siłę kompresja była i jest w porządku a głowice obie miałem planowane o 2.mm taki wymiar zalecali ludzie na forach więc o tyle splanowałem poprawiłem komorę spalania był tłok nie walił i jest ok mocy przybyło a wał trzyma się tak jak trzymał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:17, 29 Paź 2009
karol53
Własny tytuł (zgłoś się do admina)

 
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 2941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Najlepszym testem jest sprawdzenie ciśnienia jakie panuje pod głowicą. Wink Pamiętaj przy sprawdzaniu kompresji o podniesionej przepustnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:38, 29 Paź 2009
tara5123
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Nie mam czym sprawdzić kompresji ale na pewno jest w porządku tak to vmax by miał słabszy i nie miał by tyle mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:39, 29 Paź 2009
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Ja przy speedzie pokuszę się o 3mm jeśli mi się uda to wcisnąć Smile A wał może dostawać od nierównej pracy silnika gdy są szarpania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:29, 30 Paź 2009
tara5123
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna


Ja słyszałem że najlepszy wymiar dla jawki to 2mm bo jeśli za dużo splanujemy to możemy stracić na mocy a nie zyskać bo porostu przedobrzymy i tłok aż nie będzie miał siły tego sprężyć więcej mocy straci na sprężenie niż z wybuchu mieszanki kiedyś o tym czytałem i było to fachowo napisane a ja teraz próbuje własnymi słowami więc nie każdy może to zrozumieć Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tuningujemy Silnik ! - Pytania i opinie
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin