| Wybijanie tuleji 223 | |
Wysłany: Nie 12:32, 07 Paź 2007 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Ozorków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Silnik jawki dysponuje cylindrem który ma wyprasowaną żeliwną tuleję. Obecnie produkowane cylindry są zwykła fuszerką. Często kupowane 60 nie są dobre. Dlaczego na zajechanej czeskiej 50tce jawka rozwija prędkość 72 km/h a zaś na polskiej 60tce jedynie 67- 68 km/h? Odpowiedź jest prosta. Kanały są mniejsze oraz występują różnego rodzaju progi między częścią aluminiową a żelazną na okienkach. Aby skorygować te nierówności najlepiej wybić tulej, równie dobrze można kanały poszerzyć by uzyskać większą moc . Poszerzania kanałów płuczących bez wybijania tuleji jest po prostu nie możliwy , albo bardzo pracochłonny . Szybciej nam się to znudzi niż zdołamy wyciąć 0,5 mm .
Oto sposób jak wybić tulej :
Zależności jaki mamy cylinder polski i czeski , warto go nieco podgrzać . Choć w czeskim możemy wybijać na zimno i i tka wychodzi lepiej niż polski podgrzewany.
Zwykła kuchenka gazowa wystarczy :
[link widoczny dla zalogowanych]
Po 10 minutach bierzemy cylek na wcześniej przygotowane imadło. Aluminiowa część musi się opierać na szczękach imadła . Następnie szukamy odważnika, najlepiej 2kg bo idealnie równo osiądzie na nóżkach tuleji . Uwaga nawalanie młotkiem bez wcześniej przygotowanego odważnika daje 100 % ułamanie się nóżek !!
[link widoczny dla zalogowanych]
Bierzemy dość ciężki młot i nawalamy w odważnik , trzymając wszystko by nie podskakiwało .
[link widoczny dla zalogowanych]
Tulej czeska już po kilku uderzeniach wyjdzie zaś polska gdyż jest
chropowata ni motyl . Trzeba mocno napierd… by zaczęła wychodzić :
[link widoczny dla zalogowanych]
Walimy, walimy aż dojdziemy do momentu iż tulej się schowa w aluminiowym cylku :
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz bierzemy jakaś tulej od zniszczonego cylindra . Może być od rometa, komara, nawet jawki i sismona. Tylko te 2 ostatnie musimy trochę obtoczyć bo są praktycznie idealne wiec wraz z wybijaniem będziemy wbijać 2gą tulej.
Należy założyć tłok by lekko wystawał potem bierzemy tulej pobijającą i nakładamy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Przez odważnik albo bezpośrednio bijemy aż do momentu puki nie wyjdzie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Następnie należy zabrać obydwa elementy do obróbki . Najlepiej by był to schemat wdł. Tomasza Sałka bądź też możemy poszerzyć do wielkości oryginalnych.
Wrazie jakis pytań to pisać |
|
Post został pochwalony 2 razy
|
|
|
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Nie 13:50, 07 Paź 2007 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
kawal dobrej roboty wszystko opisane jak nalezy ;]
a jak przygotowac ten odwaznik do wybijania tuleii? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 13:59, 07 Paź 2007 |
|
|
mateusz1991 |
Zagubiony na Forum |
|
|
Dołączył: 08 Wrz 2007 |
Posty: 789 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Chotyniec City:)!! Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
chyba zwykły odważnik do wagi.
świetny poradnik. tak jak napisał poprzednik. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 14:30, 07 Paź 2007 |
|
|
buniek92 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 15 Lip 2007 |
Posty: 1626 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Lidzbark Welski |
|
|
|
|
|
|
|
|
A jak ją tam włożyc spowrotem? Na prasie hydraulicznej? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 14:47, 07 Paź 2007 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Ozorków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
nie smarujemy tulej olejem , a potem kładziemy odwaznik i wbijamy |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 15:12, 07 Paź 2007 |
|
|
Garry1 |
Zaawansowany |
|
|
Dołączył: 12 Wrz 2007 |
Posty: 153 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Konin |
|
|
|
|
|
|
|
|
Garry1 napisał: | jak przygotowac ten odwaznik do wybijania tuleii? |
mozesz odpowiedziec na to pytanie? odwaznik ma dotykac nozek wszystkich rowno czy co ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 15:30, 07 Paź 2007 |
|
|
suamerk |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 22 Cze 2006 |
Posty: 1395 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: WARSZAWA |
|
|
|
|
|
|
|
|
podczas wbijania tulei mozemy jeszcze zastosowac wlasciwosci metalu od zimna sie kurczy od ciepła rozszerza. czyli radiator grzejemy a tuleje zamrazamy!!! potem jeszcze olej (lub cos innego zmniejszającego tarce i wkładamy tuleje z powrotem. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 16:35, 07 Paź 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
trzeba podgrzać to lepiej np. tlenówką,tak żeby to było naprawde gorące
ps. moge kupić silnik do kadeta automatika i tam jest czeski cylek z 4 kanałami,chetnie odsprzedam cały silnik dla chetnych,potem według cylka czeskiego porobicie sobie 4 kanały |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 20:13, 07 Paź 2007 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Ozorków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
jak 4 kanały seryjnie robione już ?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:29, 07 Paź 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
tak orginalnie,sie zdziwiłem bo nie wiedziałem biore do ręki cyl i patrze,jakoś dużo kanałów,patrze i 4(ta zacięte,i długie)
koles gada że na 100% orginalnie to było
moge sprzedac zestaw tłok,cylinder,głowica do tego cuda,brakuje jednego pierścienia,sa chętni,pisac na gg(nawet jak nie dostępny nr. 7887270)
mam cały silnik ten czeski automat,tylko że gość najpużniej do jutra czeka bo na złom to wywala,jak nie przyniose kasy to wywala |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 22:44, 07 Paź 2007 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Ozorków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
to idz za nim za złom i kup ten cylinder za 3 zl . Zawsze można porobic zdjecia . Ile woła za cały silnik ? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 23:04, 07 Paź 2007 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
za silnik chce chyba 70 zł(kąpletny) tylko jednego pierścienie brakuje,wał super itd. nawet mało jeżdzony
a chcesz silnik?? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 22:08, 01 Lut 2008 |
|
|
Gramol_92 |
Początkujacy |
|
|
Dołączył: 04 Lis 2007 |
Posty: 34 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
|
Skąd: Chludowo /k. Poznania |
|
|
|
|
|
|
|
|
witam
patrzałem w necie i tym cylindrze i znalazłem to:
Silnik: Typu Jawa 225 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. średnicą cylindra 39 mm skok tłoka 41 mm, pojemnosć skokowa 49 ccm. Stopień sprężania 9. Moc maksymalna 2,4 KM przy 5000 obr/min Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:30) z olejemLux10
a z tego co wiem ta jawki maja skot tłoka 44mm to wg. mnie ten cylinder w kadeta automatic nie będzie pasował do naszych kochanych silników od jawki |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
| | |
Wysłany: Pią 23:49, 01 Lut 2008 |
|
|
ogar2007 |
Własny tytuł (zgłoś się do admina) |
|
|
Dołączył: 12 Kwi 2006 |
Posty: 3202 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sejny(30 km od Suwałk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
wychodzi na to ze jawka 225 wyzej kreci o wiele,4 płuki i mniejszy skok |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 1:26, 04 Lut 2008 |
|
|
Conqeror |
Rozmowny |
|
|
Dołączył: 31 Sty 2007 |
Posty: 194 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Ozorków Płeć: Mężczyzna |
|
|
|
|
|
|
|
|
Niby tak ale z danych wynika co innego . Zaiste bez dobre zasilania i wydechu nic się nie zrobi |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning mechaniczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 3
Idź do strony 1, 2, 3 Następny
|
|
|
|