Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum o Jawie 50 Strona Główna

Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning optyczny » Konserwacja.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Konserwacja.
PostWysłany: Śro 18:17, 28 Lip 2010
666komandos666
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Hej!
Od jakiego czasu trzymam Jawke na dworze pod pokrowcem. Po wyjęciu z garażu ( wujka Razz ) zużyłem na nią 400ml WD40 - aby ją zabezpieczyć przed rdzą. Co jakiś czas myję Jawkę, czekam aż wyschnie i znów daję pod pokrowiec. Dziś podczas mycia zauważyłem na zębatce parę plamek ( to chyba rdza ). Nie wiem jak u was, ale u mnie ta zębatka nawet po umyciu jest matowa, nie wiem czy to jest farba, bo jeżeli tak to poprostu zrobił mi się odprysk. Na rurze wydechowej też się pojawiła nie za dużo plamka ( też chyba rdzy, bo jestem pewny ze na rurze nie ma farby ). Czym mogę spryskać, bądź jak zabezpieczyć przez korozją? Jawka póki co nie jeździ, bo mam do wymiany uszczelki i pewnie coś jeszcze, a to mi mechanik w najbliższym czasie wszystko zrobi.
Następna sprawa to malowanie. Nadal nie mogę zmyć farby z kierownicy ( próbowałem papierem ściernym, rozpuszczalnikiem i płynem hamulcowym ). Nie wiem czy powinienem zdzierać farbę np z baku zanim będę go malował? Czy powinienem dać warstwę czegoś przed malowaniem? Odrazu mówię, iż będę malował jakimś droższym sprejem, nie mam zamiaru kupować kompresora, mój brat malował sprejem i nie ma zacieków ( niestety malował najtańszym ;D ).

Pozdrawiam.


PS Trochę się męczę z Jawką, a niestety nie przejechałem się na niej jeszcze... Mama chciała mi kupić Ogara 900 ( wie, że za nic bym nie chciał skutera ;p ), no ale cóż stwierdziłem że te plastiki nie mają duszy i wogóle... Sam ten bak pod siedzeniem mnie odstrasza... Środek ciężkości zmienia się zależnie od ilości benzyny...

Oczywiście Jawkę na zimę będę trzymał w garażu. Smile

Edit: Co jeszcze powinienem w Jawce co jakiś czas robic? Tzn czyścić, smarować itd.?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 666komandos666 dnia Śro 18:19, 28 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:27, 28 Lip 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


po 1 czemu tylko na zimę? Kolego to tak na kierce jest chrom więc małe szansę że jeśli jest w dobrym stanie to go usuniesz, a zresztą po co malować kierownicę? Co do uszczelek to zależy jakie ma ci wymienić ten mechanik bo jeśli te najprostsze typu (Od sprzęgła, gaźnik - króciec, komora pływakowa) to możesz sobie sam wymienić, po co wydawać pieniądze, chyba że jesteś bardzo bogaty, to już twoja sprawa, jeśli chodzi zaś o uszczelkę między karterami gdzie trzeba rozpoławiać silnik, to jeśli jak widać początkujący jesteś, no to oddaj temu fachowcowi, najpierw lepiej zrób trochę kilometrów, zanim zaczniesz rozpoławiać sam, bo tak to już jak pojeździsz, będziesz wiedział że warto samemu, a tak to jak zaczniesz, rzucisz bo powiesz że za trudne i kiszka jawka żywot skończy ;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:38, 28 Lip 2010
666komandos666
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Joker napisał:
po 1 czemu tylko na zimę? Kolego to tak na kierce jest chrom więc małe szansę że jeśli jest w dobrym stanie to go usuniesz, a zresztą po co malować kierownicę? Co do uszczelek to zależy jakie ma ci wymienić ten mechanik bo jeśli te najprostsze typu (Od sprzęgła, gaźnik - króciec, komora pływakowa) to możesz sobie sam wymienić, po co wydawać pieniądze, chyba że jesteś bardzo bogaty, to już twoja sprawa, jeśli chodzi zaś o uszczelkę między karterami gdzie trzeba rozpoławiać silnik, to jeśli jak widać początkujący jesteś, no to oddaj temu fachowcowi, najpierw lepiej zrób trochę kilometrów, zanim zaczniesz rozpoławiać sam, bo tak to już jak pojeździsz, będziesz wiedział że warto samemu, a tak to jak zaczniesz, rzucisz bo powiesz że za trudne i kiszka jawka żywot skończy ;/


Dlatego tylko na zime, iż mój wujek jest dziwny i nie chce mi dać kluczy i za każdym razem jak ma mi otworzyć garaż to kwiczy ze to złom i się zabije. ;D
Mechanik to mój znajomy i za piwo robi mi wszystko, ja osobiście nie chcę się w nic bawić bo spieprzę i będzie po zawodach. Jawka gaśnie po czasie, z gaźnika leje się paliwo ( wina uszczelek ), praktycznie w całym silniku trzeba uszczelki już wymienić. Do tego odziwo gdy się włączy światła - Jawka gaśnie odrazu. To, że ogólnie gaśnie, to prawdopodobnie wina kompresji, wiele mi tam do silnika nie zaglądał powiedział, że bez garażu nie będzie nic robił, bo wleci mi jakiś pyłek i do szlifu będzie cylinder. Wujek nie chcę się przyczyniać do "mojej śmierci" więc mi garażu nie udostępni - muszę sam sobie załatwić i myślę, że to kwestia tygodnia. A kierownice maluje dlatego, iż jest pomalowana na czarno, a pod spodem ma jeszcze coś tam brązowe i dopiero potem srebro... Ja chcę mieć cała srebrną kierownicę...

PS Między innymi trzeba wymienić uszczelki między kraterami i między cylindrem a resztą silnika, bo jak je zobaczyłem to śmiech na sali... Jakieś strzępki... Mr. Green

Będę się męczył z tą Jawką choćby nie wiem co... Nie będę siedział na tym pieprzonym chińskim plastiku... MADE IN CHINA - nienawidze tego... Wogóle żadnego plastiku nienawidzę... Co to do cholery ma być... Pancerka mogła być metalowa, to to też powinno...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 666komandos666 dnia Śro 19:44, 28 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:25, 30 Lip 2010
Al_Capone
Doświadczony
Doświadczony

 
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna


Co panowie koledzy myślicie o tym jak by gościu tą kiere gumuwką zjechał co nie zeszło by


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Al_Capone dnia Pią 21:32, 30 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:56, 30 Lip 2010
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Chrom + szczotka druciana = BRAWO DLA Al_Capone. By chrom usunąć dobry podkreślam dobry trzeba użyć prądu, a dokładniej to zrobią ci to w zakładzie galwanicznym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:01, 31 Lip 2010
666komandos666
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


cross napisał:
Chrom + szczotka druciana = BRAWO DLA Al_Capone. By chrom usunąć dobry podkreślam dobry trzeba użyć prądu, a dokładniej to zrobią ci to w zakładzie galwanicznym Smile


To ja już wole dać podklad ( bo chyba to brązowe to podkład ) i na srebrno ja pomalować. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:13, 31 Lip 2010
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


Srebrzanka to ostateczność, a by chrom był ładny to trzeba o niego dbać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:40, 31 Lip 2010
666komandos666
Zaawansowany
Zaawansowany

 
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


cross napisał:
Srebrzanka to ostateczność, a by chrom był ładny to trzeba o niego dbać.


Taa, po zdarciu tej farby, nie wiem czy ten chrom będzie się czuł dobrze. Wink do połowy zdarłem papierem sciernym, ale mam już dość i szczerze - nie wyglada to ciekawie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:25, 31 Lip 2010
Joker
Moderator
Moderator

 
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 1199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Giżycko
Płeć: Mężczyzna


a może potraktuj ją srebrolem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:36, 01 Sie 2010
cross
JAWA50speed
JAWA50speed

 
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki
Płeć: Mężczyzna


No właśnie pisałem ci, że z chromem się zajebiesz by go zedrzeć i trzeba to zrobić w galwanizerni, a pod srebrzankę podkład jeśli już byś chciał to kłaść w ostateczności Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Konserwacja.
  Forum o Jawie 50 Strona Główna » Tuning optyczny
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin